Ekspertai apie IT raštingumą mokyklose: reikia susiimti

  • Teksto dydis:

Airija, Danija, Izraelis ar Pietų Korėja skaičiuoja, kad apie pusę ekonomikos augimo yra susiję su informacijos technologijomis. Viena to priežasčių – ir IT raštingumas, kurį plėtojant Lietuvai reikia rimtai susiimti, perspėja ekonomistai ir IT rinkos dalyviai.

IT – pusė ekonomikos augimo

„Danske Bank“ vyriausiasis analitikas Baltijos šalyse Rokas Grajauskas pastebi, kad išsivysčiusiose šalyse informacinės technologijos yra vienas iš sparčiausiai augančių ūkio sektorių.

„Akivaizdu, kad vis labiau plečiantis IT panaudojimui kasdieniame gyvenime, šio sektoriaus svarba tik augs. Gali būti, kad po 10 ar 20 metų tai jau bus dominuojanti ūkio šaka. Šiandien IT sektorius paaiškina apie pusę ar net daugiau ekonomikos augimo tokiose šalyse kaip Airija, Danija, Izraelis ar Pietų Korėja.

Panašius IT sektoriaus augimo tempus pastaraisiais metais demonstruoja ir mūsų kaimynai estai. Be abejo, estams labai padėjo „Skype“ sėkmės istorija, prie kurios prisidėję kūrėjai ir šiandien toliau kuria labai sėkmingas IT įmones. Tačiau estams padėjo ir valdžios dėmesys, siekiant informacines technologijas kuo plačiau įdiegti kiekviename valstybės gyvenimo žingsnyje“, – sako R. Grajauskas.

Anot jo, Lietuvoje mes taip pat turime ne vieną startuolių sėkmės istoriją, šalies programuotojais yra labai patenkintos ir Lietuvoje įsikūrusios užsienio įmonės.

„Taigi, potencialo tikrai turime. Trūksta tik suvokimo, kad IT nėra tik prie kompiuterio mėgstančių sėdėti jaunuolių užsiėmimas, bet kad tai gali kurti didžiulę ekonominę naudą. Todėl norint išnaudoti šį potencialą, turime IT sektoriui skirti deramą dėmesį visais lygmenimis – tiek plečiant IT programų finansavimą universitetuose, tiek ir nukreipiant didesnius ES paramos srautus į šį sektorių“, – sakė R. Grajauskas.

Šalys pakeitė požiūrį į švietimą

Už švietimą atsakinga „Infobalt“ atstovė Monika Simaškaitė sako, kad reikia suprasti, kad IT mokymas – tai ne tik kompiuterinis raštingumas.

„IT mokymas yra logika, algoritmavimo ir analitiniai įgūdžiai, procesų sekos supratimas ir kita. Prieš kurį laiką didesnį valstybės dėmesį į švietimą sutelkę suomiai ir pietų korėjiečiai, šiandien gali džiaugtis lyderiaujančiomis švietimo sistemomis pasaulyje ir stipriomis ekonomikomis, o estai, ėmęsi veiksmų švietime dešimtmečiu anksčiau nei lietuviai, šiandien lenkia mus ne tik šioje srityje“, – sakė M. Simaškaitė.

Jos nuomone, šiandien dėmesys turi būti skirtas ne tik IT kaip atskiro dalyko mokymui, bet jos turi būti naudojamos horizontaliai – kaip įrankis ir metodai visuose dalykuose ir pamokose.

M. Simaškaitė priduria, kad Lietuvos mokyklose reikia pakeisti koncepciją ir metodus, kaip dirbama su tiksliųjų mokslų įgūdžių ugdymu, kai klasėje sėdi Z kartos atstovai. „Mokytojui didaktiniai įgūdžiai šiandien yra tapę dar svarbesni nei buvo iki naujųjų technologijų atsiradimo. Mokytojas turi sudominti vaiką mąstyti ir padėti suprasti, jis šiandien nėra tik žinių ir informacijos šaltinis. O jam turi būti suteiktos visos galimybės mokytis ir ugdyti save sparčiai technologiškai besikeičiančiame pasaulyje“, – sakė M. Simaškaitė.


Rugsėjo 8 – 9 d. Vilniuje vyks jau antrasis, didžiausias Baltijos regione modernių technologijų ir verslumo renginys #Switch!, kurio dalis, skirta jaunimui. Įkvepiančiomis istorijomis iš vizionierių lūpų, elektroninių verslų „vilkų“ užmojų pavyzdžiais ir padrąsinimu moksleiviai bus skatinami sieti savo ateitį su skaitmeniniu pasauliu. Planuojama, kad renginyje dalyvaus 10 tūkstančių dalyvių – moksleivių, studentų, profesionalų, verslininkų, viešojo sektoriaus atstovų, be to, bus siekiama Gineso pasaulio rekordo – didžiausios programavimo pamokos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių