Bus atnaujinamos dviejų oro uostų triukšmo sistemos

Kauno ir Palangos oro uostų triukšmo matavimo sistemos bus modernizuojamos.

Lietuvos oro uostų atstovo teigimu, norima į vieną sistemą sujungti visų trijų šalies oro uostų triukšmo valdymą.

Tadas Vasiliauskas sako, kad Kauno ir Palangos oro uostų apylinkėse triukšmas neviršija leidžiamos ribos, tuo metu dalis šalia Vilniaus oro uosto gyvenančių žmonių yra padidinto triukšmo zonoje.

Vilniuje sistema atnaujinta pernai, čia imtasi papildomų priemonių triukšmui mažinti, todėl dabar planuojama atnaujinti tik Kauno ir Palangos oro uostų sistemas.

„Prevenciškai dedame pastangas, kad galėtume šią situaciją stebėti ir kilus poreikiui, būtume pasirengę tinkamai reaguoti“, – BNS teigė Lietuvos oro uostų atstovas spaudai T. Vasiliauskas.

Valstybės valdomi Lietuvos oro uostai praėjusią savaitę paskelbė rinkos konsultaciją, o triukšmo monitoringo sistemos modernizavimo konkursą numato skelbti ne anksčiau kaip metų viduryje, jo vertė neatskleidžiama.

Nedidelė dalis šalia Vilniaus oro uosto gyvenančių žmonių pakliūva į viršnorminio triukšmo ribas, todėl taikomos papildomos priemonės triukšmui mažinti.

„Norime pakviesti rinkos dalyvius konsultuotis, išgirsti jų siūlymus, aptarti būtinus techninius niuansus, o mums tai leis tinkamai pasiruošti planui atnaujinti Kauno ir Palangos oro uostų monitoringo sistemas bei visų trijų oro uostų triukšmo valdymą sujungti į vieningą sistemą“, – sakė T. Vasiliauskas.

Anot jo, visuose oro uostuose triukšmas matuojamas nuolat, kasmet parengiami žemėlapiai, leidžiantys stebėti, kaip kinta triukšmo zonos, prognozuoti jų plitimą.

Vilniaus oro uoste šiuo metu veikia nauja sistema, įdiegta 2019 metų pradžioje, todėl jos keisti neplanuojama. Sistemą už 0,35 mln. eurų diegė bendrovė „Euroelektronika“ ir Italijos „Softech SRL“.

Pasak T. Vasiliausko, nedidelė dalis šalia Vilniaus oro uosto gyvenančių žmonių pakliūva į viršnorminio triukšmo ribas, todėl taikomos papildomos priemonės triukšmui mažinti. 

Vilniaus oro uoste uždraustas variklių bandymas naktimis, draudžiama staigiai stabdyti naudojant orlaivio jėgaines, kylantiems orlaiviams nustatyti maksimalūs kilimo laipsniai, leidžiantys jiems gana greitai pakilti į didelį aukštį, toliau nuo miesto perkeltas taškas, kurį pasiekus orlaiviams leidžiama atlikti pirmąjį posūkį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

dar norejau pasakyt,

dar norejau pasakyt, portretas
kad privatus lektuviukai iš Aleksoto oro uosto labai megsta "daryti " ratus virš Kulautuvos ir Zapyškio: kurgi ne...Pasakiški vaizdai už dyką...Tai mokekit euriukus ir pirmyn...Juk yra LT daugiau pasakišku vietu...

>Ha...Palangos oro uosto lektuvai leidziasi, praktiškai virš

>Ha...Palangos oro uosto lektuvai leidziasi, praktiškai virš portretas
O Alesoto oro uostas yra ,ko gero, vienintelis Lt su privačiaiss lektuvais...Uždekim solidu euru apynasri ir ko gero, kas rytą neskraidys savaitgaliais virš Kacerginės pušynu...

...

... portretas
CHA: "norima į vieną sistemą sujungti visų trijų šalies oro uostų triukšmo valdymą"... žinant kad "Kauno ir Palangos oro uostų apylinkėse triukšmas neviršija leidžiamos ribos, tuo metu dalis šalia Vilniaus oro uosto gyvenančių žmonių yra padidinto triukšmo zonoje", tampa AIŠKU kad tą triukšmą matuojant BENDRAI (čia juk pagal popierius vienas ir tas pat aerouostas), triukšmo vidurkis ribų NEVIRŠYS!
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių