- Ignas Jačauskas, Augustas Stankevičius/BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybei leidus savivaldybėms grąžinti nuo sausio pirmosios panaikintas dešiniojo posūkio rodykles, kol kas to nepadarė nė vienas didmiestis, nes centrinė valdžia įvedė papildomus saugiklius.
Savivaldybių atstovai nepatenkinti, kad su policija, saugumo ekspertais suderinus sankryžų, kuriose tikslinga grąžinti vadinamąsias žaliąsias rodykles, sąrašą, sulaukė daugiau biurokratijos iš centrinės valdžios: Susisiekimo ministerijai pavaldi Transporto kompetencijų agentūra pateikė naujų reikalavimų, kada galima grąžinti rodykles.
Penktadienį įsigaliojusioje žaliųjų lentelių įrengimo metodikoje nurodyta, kad jos negalės būti grąžintos, jei iš kitų pusių važiuojančiam transportui numatytas dalį laiko veikiantis atskiras kairysis šviesoforo signalas, jei sankryžoje vietoj rodyklės jau buvo įrengta nauja dešiniojo šviesoforo sekcija ar jutiklinis šviesoforų valdymas. Taip pat rodyklės negalės būti grąžintos, jei gatvėje, į kurią įsukama, leidžiamas didesnis nei 50 kilometrų per valandą greitis ar sukti į dešinę leidžiama iš daugiau nei vienos juostos.
Be kita ko, reikalaujama savivaldybių pateikti šių metų eismo srautų duomenis sankryžose, kuriose norima grąžinti žaliąsias rodykles – išanalizuoti, kokiu intensyvumu juda lengvieji, sunkiasvoriai automobiliai, viešasis transportas, pėstieji ir dviratininkai.
Taisykles gali derinti tris mėnesius
Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas tvirtina, kad savivaldybė informaciją jau surinko ir „supakavusi iš naujo“ ketina ją Transporto kompetencijų agentūrai pateikti artimiausiu metu.
„Bet ten parašyta, kad atsakymą jie gali pateikti per tris mėnesius. Mes dar kartelį jiems viską išsiųsime ragindami, kad jie kuo greičiau viską padarytų“, – sakė vicemeras.
Anot jo, prašoma skubiai leisti grąžinti lenteles devyniose sankryžose bei spręsti dar dėl 15.
Transporto kompetencijų agentūra pranešime spaudai nurodo, kad savivaldybės, laukdamos, kol ji įvertins dokumentus, gali savo nuožiūra įsirengti žaliąsias rodykles. Tačiau V. Mitalas sako, kad Vilnius to daryti nesiruošia.
„Gali atsitikti taip, kad pakabinus rodyklę, kompetencijų agentūra išaiškintų, kad ten ji negali būti. Tuomet būtų sukelta papildoma ir nebūtina pavojinga situacija eismo saugumo požiūriu. Pirmyn-atgal kabinėjimo nenorime, norime greitai ir aiškiai susitarti, kur rodyklės gali atsirasti“, – pabrėžė vicemeras.
Šiaulių miesto meras Artūras Visockas sakė, kad savivaldybė, derindama su policija ir savivaldybės Saugaus eismo komisija, numatė iki dešimties sankryžų, kur būtų galima grąžinti rodykles. Jis taip pat mano, kad agentūros reikalavimai yra „papildoma biurokratija“.
„Manyčiau, kad tai nereikalinga. Bet galbūt Susisiekimo ministerija norėjo padidinti savo svorį. Nereikėjo to daryti – pritariu Vilniaus merui, kad tai reikia palikti savivaldai, nes tai santykinai smulkus savivaldos dalykas. Juk nė vienas meras, administracija, nedarys blogai, esame suinteresuoti, kad miestas būtų saugus. Taip, tai papildoma (biurokratija – BNS), šimtu procentų“, – sakė meras.
Kauno Eismo saugumo komisija žaliųjų rodyklių klausimą žada spręsti antradienį kartu su policija ir visuomenininkais. Mieste buvo 113 lentelių su žaliosiomis rodyklėmis, BNS nurodė savivaldybės atstovai.
Nėra biudžete tam skirta pinigų.
Klaipėdoje numatyta apie 19 vietų, kur galėtų grįžti dešiniojo posūkio rodyklės, konkretų sąrašą Transporto kompetencijų agentūrai žadama pateikti per mėnesį. Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjo Rimanto Mockaus nuomone, kai kurie reikalavimai, pavyzdžiui, srautų analizė, yra pertekliniai.
„Pats įsivaizduokite, jei reikės kiekvienos sankryžos visų eismo dalyvių srautus ištirti. (...) Labai ilgas procesas. Stengsimės kuo greičiau padaryti“, – BNS sakė R. Mockus.
Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Darius Vadluga teigė, kad yra 29 vietos, kur norima grąžinti rodykles. Anot jo, papildomi reikalavimai savivaldybėje dar bus aptariami.
Alytus norėtų į sankryžas grąžinti 11 rodyklių. Alytaus miesto savivaldybės Miesto ūkio skyriaus vedėja Palmira Raškauskienė taip pat tvirtino, kad dėl Transporto kompetencijų agentūros reikalavimų žaliųjų rodyklių dar teks palaukti.
„Nėra biudžete tam skirta pinigų. Jei reikės srautų tyrimą daryti, mes tą tyrimą turime pirkti, einant per viešuosius pirkimus, nes mes kitaip neužsakysime (...) Yra tekę daryti srautų tyrimus, tai ir du mėnesius trunka“, – kalbėjo P. Raškauskienė.
Vyriausybė sprendimą atšaukė
Transporto kompetencijų agentūros vadovės Godos Bražytės-Balčiūnės komentaro BNS penktadienį gauti nepavyko.
Naikinti žaliąsias rodykles Susisiekimo ministerija pasiūlė dar 2014-aisiais, remdamasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu. Jis, pasak ministerijos, parodė, kad sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.
Rodyklės panaikintos nuo sausio, tačiau savivaldybėms pasipiktinus dėl išaugusių transporto spūsčių, Vyriausybė sprendimą atšaukė.
Žaliosios rodyklės leidžia automobiliams sukti į dešinę ir degant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdo pėsčiųjų, kitų transporto priemonių eismui ir saugumui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaune startuoja Darnaus judumo savaitė: orientacinės varžybos ir riedutininkų fiesta1
Jau 24 kartą Kaunas jungiasi prie Europos judumo savaitės. Miestiečiai raginami bent trumpam išlipti iš automobilių ir pasirinkti aplinkai palankesnius kelionių būdus. Tokius pokyčius tradiciškai skatins Darnaus judumo savaitės ren...
-
Kauno klinikose – naujos galimybės tiksliau diagnozuoti prostatos vėžį
Kauno klinikose, pirmojoje ir kol kas vienintelėje ligoninėje Lietuvoje, įdiegtas ir pradėtas taikyti naujas pozitronų emisijos tomografijos tyrimas, skirtas tiksliau diagnozuoti prostatos vėžio stadiją ir veiksmingiau parinkti reikalingą gydymą. Atl...
-
Savaitgalį laukia nuotaikingas „Fluxus“ kopimas į Parodos kalną: bus ribojamas eismas7
Jau tradicija tapęs „Fluxus“ kopimas į Parodos kalną šį šeštadienį vėl suburs kauniečius ir miesto svečius. Kūrybiškumą išlaisvinę personažai užims visą kalną, todėl vairuotojams teks rinktis kitus...
-
Šimtametę Aną užgrūdino sunkumai tremtyje3
Rugsėjo 10-oji – ypatinga diena Anai Kruvelienei, gyvenančiai Giraitėje. Tądien ji šventė garbingą – 100-ąjį gimtadienį. Su gražiu jubiliejumi pasveikinti atvyko Kauno rajono savivaldybės administracijos direktorius Šarūna...
-
Įdiegta pirmoji vandens infiltracijos sistema Lietuvoje2
Rugsėjo 10 d. Kauno rajone, Domeikavoje, pristatyta jau veikianti greita didelės apimties infiltracijos sistema, kuri padės šioje gyvenvietėje spręsti gausių liūčių ir jų pasekmių problemą. Tai pirmoji tokia technologija, įdiegta mūsų &sc...
-
Pakaunėje žingsniavo per 12 tūkst. ėjikų4
Vaizdingomis panoramomis ir tyru pušynų oru garsėjanti Kačerginė antrus metus iš eilės tapo aktyvaus laisvalaikio entuziastų traukos centru. Per 12 tūkst. dalyvių pritraukusios „Walk15“ IKI ėjimo varžybos“ rugsėjo 7 d...
-
Padėka už tai, kas brangiausia
„Tegul smaragdu liejasi Nevėžis, Nemunas, Neris!” Su tokiu šūkiu į Lietuvos šimtmečio dainų šventę „Kad giria žaliuotų“ šią vasarą vyko 52 Kauno rajono mėgėjų meno kolektyvai, iš viso &nd...
-
Praūžė Lietuvos laivų modelių čempionatas
Rugsėjo 7–8 d. Batniavoje vyko atviras Lietuvos laivų modelių čempionatas, kuriame savo jėgas išbandė 32 sportininkai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Vokietijos. ...
-
Mastaičiuose pradėta kurti istorija, įprasminanti lietuvybę, išaukštinanti bendrystę, šeimos svarbą2
Kauno rajone jau įgyvendinta vienuolika Dalyvaujamojo biudžeto idėjų septyniose seniūnijose. Visos jos svarbios ir gražios, tačiau dvyliktąją, „Pažink Alšėnus“, išties verta vadinti unikalia. Mastaičiuose gyvenančios taut...
-
Nauji Kauno rajono seniūnai tęsia pirmtakų pradėtus darbus3
Kauno rajonas turi net 25 seniūnijas. Pastaraisiais metais keliose jų pasikeitė seniūnai. „Kauno diena“ pasidomėjo, kaip jiems sekasi, kokie pokyčiai jau įvyko jiems vadovaujant ir kokią seniūniją naujieji vadovai mato ateityje. ...