Kaune gerinama socialinių paslaugų kokybė

  • Teksto dydis:

Kauno mieste ir rajone net dešimt socialines paslaugas teikiančių įstaigų gerino savo darbo kokybę, siekdamos EQUASS (angl. The European Quality in Social Services) kokybės sertifikatų. Apie EQUASS sistemos diegimą, kilusius iššūkius ir suteiktą naudą pasakoja Kauno miesto socialinių paslaugų centro direktorė Roberta Motiečienė.

– Kuo EQUASS svarbus būtent Kauno miesto socialinių paslaugų centrui?

– Centro darbuotojai ir paslaugų gavėjai aktyviai įsitraukė į socialinių paslaugų planavimą, vertinimą ir teikimą. Centre dirba kompetentingi darbuotojai, vertinantys kiekvieną paslaugų gavėją kaip unikalų asmenį su jo individualiais poreikiais.

Holistinis požiūris ir toliau išliko mūsų pagrindiniu veiklos principu. Centras, kaip atvira ir nuolatos besimokanti socialinių paslaugų įstaiga, yra pasirengusi priimti iššūkius, juos spręsti kompleksiškai pasitelkiant komandą ir esamus partnerius.

EQUASS Centrui sudarė sąlygas ir pateikė aiškias gaires, kurios padėjo tapti modernia, nuolat besimokančia, taikančia naujoves ir teikiančia aukštos kokybės socialines paslaugas Kauno miesto gyventojams įstaiga.

– Kokie buvo ir vis dar yra jūsų lūkesčiai įsitraukiant į EQUASS kokybės standarto diegimą?

– 2020 m. rugsėjo mėnesį Centrui suteiktas Europos socialinių paslaugų kokybės standartas. Kauno miesto savivaldybėje Centras tapo pirmąja įstaiga, kuri gavo tokį įvertinimą. Tai yra nuoseklaus, dviejų metų darbo rezultatas.

Nuo 2020 m. sausio pradžios iki 2020 m. rugsėjo mėnesio Centre buvo sėkmingai atliktas vidaus ir išorės auditas pagal EQUASS standartą. Šis pripažinimas ir įvertinimas liudija, kad savo veiklą organizuojame atsakingai, orientuojamės į asmenį ir rezultatus. Šio projekto dėka naujai apibrėžta Centro vizija, misija ir vertybės, taip pat sukurtos darbuotojų motyvavimo, skundų valdymo sistemos, patvirtintas etikos kodeksas, kokybės politika, sukurta darbuotojų samdymo ir išsaugojimo politika, fizinio ir psichologinio smurto prevencijos procedūros, paslaugų gavėjų teisių chartija, gyvenimo kokybės ir įgalinimo koncepcijos ir kt. Siekiant tobulinti paslaugų kokybę, Centre nuolat vykdomos paslaugų gavėjų ir darbuotojų apklausos.

Pagrindinis lūkestis įsitraukiant į šį projektą buvo tobulėti įstaigos viduje ir išorėje, tobulinti teikiamas socialines paslaugas, kurios atitiktų Europos kokybės standartą.

– Kaip EQUASS pakeitė įstaigos darbą, kokią įtaką turėjo darbuotojams ir paslaugų gavėjams?

– Diegimosi laikotarpiu vyko intensyvus darbas su darbuotojais, kurie organizuoja ir teikia pagalbos į namus paslaugas. Paruošta eilė naujų veiklą reglamentuojančių dokumentų, vykdytos paslaugų gavėjų apklausos, daugiau kaip 300 pagalbos į namus paslaugų gavėjų parengti individualūs pagalbos planai.

Užbaigus įgyvendinimo procesą, socialinės priežiūros (pagalbos į namus) paslaugos įvertintos EQUASS Assurance sertifikatu. Teikdamas pagalbos į namus paslaugas Centras ir toliau orientuojasi į paslaugų gavėjų poreikius ir lūkesčius, siekia gyvenimo kokybės palaikymo ir gerinimo.

Siekdamas išlaikyti Europos socialinių paslaugų kokybės standartą, po vienerių metų Centras pateikė tarpinę pažangos ataskaitą. Pasiekta pažanga įrodo, kad organizacija įgyvendino rekomendacijas tinkamai, nuolat mokosi ir gerina savo teikiamas paslaugas bei jų rezultatus, kuria naujus darbo metodus ir tobulina teikiamų socialinių paslaugų kokybę. Socialinių paslaugų teikėjas ir toliau demonstruoja gerą lyderystę, gerą valdymą, orientaciją į paslaugų gavėjus bei darbuotojus, įstaigos veikla yra efektyvi ir nuolat tobulėjanti. Vadovaujantis EQUASS kokybės principais organizacijos rekomendacijos yra tinkamai įgyvendintos ir atitinka Europos socialinių paslaugų kokybės užtikrinimo sistemą“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių