- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauniečiai skundžiasi, kad šiemet įvairiose miesto gatvėse atsiveria vis daugiau įgriuvų, tačiau jų tvarkyti neskubama. Specialistai įtaria, kad jos atsirado dėl "Kauno vandenų" vykdomų darbų, tačiau miesto savivaldybė problemų nemato.
Ilgai nesutvarko
Kauniečiai nuolat dalijasi informacija apie miesto gatvėje atsiveriančias įgriuvas. Akivaizdu, kad šiemet įgriuvų mieste – kaip niekad daug ir greičiausiai artimiausiu metu jų atsiras dar daugiau. "Įvairiose, net naujai sutvarkytose gatvėse – prie šulinių apstu įvairiausių įdubimų. Tik laiko klausimas, kada atsivers naujos įgriuvos", – piktinosi vairuotojas Saulius.
Miestiečius piktina ir įgriuvų tvarkymo terminai. Kai kuriose vietose jos netvarkomos ne vieną savaitę.
"Kauno diena" skelbė, kad įgriuvos atsiveria net ir naujai išasfaltuotose gatvėse. Štai po praūžusios audros didelė įgriuva atsivėrė Zanavykų ir Kapsų gatvių sankryžoje. Maždaug pusantro metro duobė žiojosi kelias dienas, ją iš visų pusių apdėliojo ženklais. Tiesa, gana greitai sutvarkė.
Tačiau kitose Kauno gatvėse atsivėrusios įgriuvos dar net nesulaukė savo eilės, kada bus užlopytos. Kauniečiai pastebi, kad Aušros gatvėje jau kelias savaites niekas nevyksta, todėl vairuotojams tenka laviruoti tarp duobių, vidury gatvės pastatytų kelio ženklų ir kitų eisme dalyvaujančių automobilių. Šioje gatvėje duobės tiesiog užpiltos skalda.
Ir taip mieste gatvės uždarytos, todėl kitur yra intensyvesnis eismas, bet ir mažesnėse gatvėse negali normaliai važiuoti, nes vairuotojai priversti laviruoti.
V.Putvinskio, Dzūkų, Maironio gatvėse įgriuvos prie šulinių – menkesnės, tačiau tokių darinių anksčiau pasitaikydavo itin retai, o pastaruoju metu jų kaip reikiant užderėjo. A.Mickevičiaus gatvėje kauniečiai taip pat laukia, kada ties šuliniais atsivers kelio dangos plyšiai.
"Duobių mieste pilna, bet tvarkyti nėra kam. Ir taip mieste gatvės uždarytos, todėl kitur yra intensyvesnis eismas, bet ir mažesnėse gatvėse negali normaliai važiuoti, nes vairuotojai priversti laviruoti. Dzūkų gatvėje iš viso yra vietų, kur važiuoti tuoj taps neįmanoma, nes vienoje juostoje stovi sustatyti automobiliai, kitoje – duobė, kuri nuolat plečiasi", – piktinosi į redakciją parašęs kaunietis.
Tiesa, praėjusios savaitės pabaigoje įgriuva Dzūkų gatvėje pagaliau bent buvo užpilta skalda.
Kas kaltas?
Kauniečiai spėlioja, dėl ko atsiranda įgriuvos. Vieni kaltina gatves tvarkiusius darbininkus, kurie galbūt pagailėjo kokybiškų medžiagų. Kiti baksnoja į "Kauno vandenis", nes pastaraisiais metais užkliuvo ne vienas atvejis, kai tik naujai sutvarkytą gatvę vėl teko iškasti, nes "Kauno vandenys" pradėjo keisti vamzdynus.
Netyla kalbos, kad įgriuvos atsiranda ne tik dėl to, jog "Kauno vandenys" naujai iškasa gatves, bet ir dėl to, kad naudoja tokią techniką, kuri aukštu slėgiu valo vamzdynų sistemą. Kai kurie tvirtina, kad būtent per didelis slėgis tarsi butelio kamštis iššauna į viršų ir pramuša skyles.
Pačių savivaldybės valdininkų pozicija keičiasi. Iš pradžių jie kaltę vertė orams. Miesto atstovai svarstė, kad įgriuvos atsirado dėl ypač karštų orų, alinusių Kauną kelias savaites bei vėliau prapliupusio gausaus lietaus. Vėliau sutikta, kad įgriuvos galėjo atsirasti dėl "Kauno vandenų" vykdytų darbų.
Įgriuvos pirmiausia yra tvarkomos pagrindinėse miesto gatvėse, kuriomis važiuoja viešasis transportas, vyksta intensyvus eismas.
"Prieš keletą metų pradėjus intensyviai tvarkyti apleistas miesto gatves, požeminių komunikacijų savininkai vykdė profilaktines apžiūras, tvarkė blogiausias vietas. Tačiau po smarkesnių liūčių nuotekų tinkluose padidėja vandens kiekiai, slėgiai, kurie ir esant nedideliam defektui per ilgesnį ar trumpesnį laiką padaro žalos, tuomet išplaunamas gruntas ir asfaltas įsmenga. Tokiais atvejais iš bendrovės "Kauno vandenys" reikalaujame operatyvaus reagavimo: pašalinti defektus, imtis prevencinių veiksmų. Pvz., užsandarinti šulinių liukus, prie kurių neretai ir atsiveria įgriuvos", – dabar aiškino Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
"Bendrovės "Kauno vandenys" turimi automobiliai su hidrodinaminėmis sistemomis naudojami ilgą laiką. Jais atliekant praplovimo darbus yra labai maža tikimybė, kad dėl aukšto slėgio gatvių dangose atsiveria duobės. Duobių atsiradimą gali lemti skirtingos priežastys: oro temperatūra, asfalto dangos ir po juo esančio grunto kokybė, vandentiekio, nuotekų tinklų, šiluminių trasų avarijos", – kalbas, kad įgriuvas sukelia sistemos valymo darbai, paneigti bandė "Kauno vandenų" technikos direktorius Dainius Gudavičius.
Sako, kad nedaugėja
Pasak miesto savivaldybės atstovų, įgriuvų Kauno gatvėse atsiveria panašiai kaip ir ankstesniais metais. Miestas prašo gyventojų kantrybės, nes pirmiausia tvakomos įgriuvos tose vietose, kur važiuoja viešasis transportas, o vėliau – ir mažesnėse gatvėse.
"Iš tiesų atsivėrusių įgriuvų skaičius nėra didesnis nei ankstesniais metais, tai nėra išskirtinis atvejis. Tiesiog mieste daug daugiau sutvarkytų gatvių, tad atsivėrusi įgriuva naujoje gatvėje sukelia didesnę visuomenės reakciją", – sakė A.Pakalniškis.
"Įgriuvos pirmiausia yra tvarkomos pagrindinėse miesto gatvėse, kuriomis važiuoja viešasis transportas, vyksta intensyvus eismas. Vėliau įgriuvos tvarkomos ir mažesnėse gatvelėse. Dar kartą paraginsime bendrovę "Kauno vandenys" kuo greičiau sutvarkyti problemines vietas", – Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas pažadėjo, kad pasistengs paspartinti įgriuvų taisymo terminus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlo pinigus, bet gyventojai jų nepasiima: tokio abejingumo nesitikėjo
Kauno miesto ir rajono valdžia siūlo finansinę pagalbą daugiabučių gyventojams rūsių tvarkymui ir jų pritaikymui kaip priedangoms ekstremalioms situacijoms. Tačiau iniciatyva nesulaukia didelio susidomėjimo – daugelis gyventojų nesutinka imti...
-
Kaune susirinko samojedų gerbėjai: negali nesižavėti šiais pūkuotais keturkojais
Lietuvos samojedų klubas Kaune surengė šios veislės šunų parodą, į kurią šeimininkai atvežė ir vos kelių mėnesių, ir jau ūgtelėjusius augintinius. Žavūs pūkuoti šeimos nariai parodoje nevengė ir parodyti savo chara...
-
Pakomentavo dezinformacijos dėl atsijungimo nuo BRELL incidentus: kilo dėl nesusipratimų
Baltijos valstybėms šeštadienį atsijungus nuo BRELL žiedo, sisteminės dezinformacijos apie tai nebuvo fiksuota, sako energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas. Tačiau, anot jo, pasitaikė pavienių incidentų, kai tam tikros įmonės per...
-
Projektas „Metų kauniečiai“: kviečiame išrinkti „Metų kaunietę“!
Jūs siūlėte labiausiai naujųjų „Metų kauniečių“ nominacijų nusipelniusius, o organizatoriai spręs, kam jos atiteks. Dabar jūsų rankose – „Metų kaunietė“. Jau nuo šiandien balsuokite už savo favorites! ...
-
Kauno klinikų pacientams ir lankytojams – svarbi žinia
Nuo vasario 10 dienos uždaroma Kauno klinikų automobilių stovėjimo aikštelė šalia viešojo transporto žiedo. Čia prasidės naujos, pacientams ir jų artimiesiems skirtos keturių aukštų automobilių stovėjimo aikštel...
-
Detektyvas dėl upelio taršos: nustatė kaltininkus
Po portalo kauno.diena.lt publikacijos Aplinkos apsaugos departamentas atliko tyrimą dėl taršos Musinės upelyje. Penktadienį įvardyti teršėjai. ...
-
Kauno centre – šventinių dekoracijų mišrainė
Pagrindinėje Kauno pėsčiųjų gatvėje šiuo metu galima sutikti įvairioms šventėms skirtų dekoracijų – nuo valstybinių simbolių iki meilės akcentų. Kai kur užsilikę ir kalėdiniai papuošimai. ...
-
„Kauno dienos“ studija: kodėl mums patinka kriminalai?
Šiandien „Kauno dienos“ studijoje svečiuojasi Kauno technologijos universiteto psichologas Eimantas Lukoševičius. ...
-
Kauno viešasis transportas: per metus – 29 kelionės iki Mėnulio ir atgal bei dukart apjuosta Žemė
Kažin, ar įmanoma suskaičiuoti, kiek kilometrų nuvažiavo Kauno autobusai nuo 1934 metų? Jau daugiau nei devynis dešimtmečius vežanti miestą, jungianti skirtingas kartas ir tapusi neatsiejama Kauno istorijos dalimi bendrovė „Kauno autobus...
-
Kauno MBA vėl priminė apie smarvę
Ramučių gyventojai vėl sukruto dėl smarvės, kuri greičiausiai sklinda iš Kauno MBA. Šio objekto valdytojai tikina, kad sistema veikia tinkamai, jokių gedimų neužfiksuota. ...