Kauno marių uostas išgyvena renesansą: senąjį chaosą ir savivalę keičia šiuolaikiška laivyba

  • Teksto dydis:

Metų pradžioje Kauno marių pakrantėje ryškių pokyčių sulaukusi vadinamoji Neptūno įlanka pasitinka laivybos sezono pabaigą. Gegužę pirmuosius laivelius priėmusi naujoji pontoninė prieplauka fiksavo maždaug 90 proc. užimtumą. Netolimos ateities planuose – krantinių plėtra ir buriavimo bazės statyba, tai užtikrintų dar didesnį pramoginės ir keleivinės laivybos, sportininkų treniruočių ir varžybų komfortą. Tačiau pašonėje vykdoma neteisėta veikla tokias iniciatyvas gerokai vilkina.

Aukščiausio lygio prieplauka

Neptūno įlankos atgimimas prasidėjo šių metų pradžioje. Mažiau nei per pusmetį įrengta moderni pontoninė prieplauka su beveik 200 vietų – pakrantėje įtvirtinta 50 specialių betoninių pontonų. Miesto tarybai patvirtinus teikiamos paslaugos įkainius ir administravimą patikėjus biudžetinei įstaigai „Parkavimas Kaune“, kovą prasidėjo intensyvus pasiruošimas tinkamoms laivybos sąlygoms užtikrinti.

„Prieplauka turi vandens ir elektros tiekimą. Imdamiesi saugumo priemonių, įrengėme vaizdo stebėjimo kameras ir vartelius. Pro juos patenka tik vietas išsipirkę klientai. Vietos būna užimtos 90 proc.

Pati pontoninė prieplauka – aukščiausio lygio, viena geriausių Lietuvoje. Ji – jūrinio tipo, nesiūbuoja. Prie įrengtų švartavimosi pirštų švartuojasi įvairaus ilgio laivai. Susidomėjimas toks, kad kitąmet, tikėtina, laisvų vietų nebus. Tai natūraliai verčia galvoti apie tolesnę plėtrą“, – sako „Parkavimas Kaune“ direktorius Justas Limanauskas.

Kauno m. savivaldybės nuotr.

Laukia daugiau patogumų

Daugiau kaip pusę amžiaus buriuojantis kapitonas Arūnas, šių metų laivybos sezoną prie naujai įrengtų švartavimosi pirštų laikantis savo 8 m ilgio laivelį, džiaugiasi naujai atgimstančiu uostu. Jo teigimu, laivavedžiai tikisi čia sulaukti ir daugiau patogumų.

„Prieplauka puiki, tikrai geresnė už šalia esančias. Prieplauka patenkinti ir mano kolegos. Žinoma, šiuo metu yra ir trūkumų – sudėtinga privažiuoti. Tačiau viskas suprantama, darbai vis dar vyksta. Būtų gerai, kad ateityje atsirastų ir laivų sandėliavimo vietų“, – lūkesčius išsakė ilgametis kapitonas.

Tolesnės Neptūno įlankos plėtros laukia sportininkai ir jaunieji buriuotojai, kol kas besibazuojantys greta esančiame Kauno „Žalgirio“ jachtklube. Kauno sporto mokyklos „Bangpūtys“ direktoriaus Rimanto Vilko teigimu, šiuo metu vaikams nesaugu plaukti bendroje uosto akvatorijoje greta katerių.

„Vaikams ir sportininkams reikalinga infrastruktūra – statiniai išorinėje Neptūno įlankos pusėje. Čia jie tiesiai išplauktų į marias ir nesikirstų su laivyba. „Žalgirio“ jachtklube esame jau apie 20 metų, tačiau didesnė plėtra tikrai nepamaišytų. Juolab sportininkams daug vietos nereikia – užtenka erdvės laiveliams prišvartuoti ir persirengti“, – tikino R.Vilkas ir pridūrė, kad šiuo metu Kauno mariose sportuoja apie 200 „Bangpūčio“ auklėtinių.

Pašonėje – savavališka veikla

Vis dėlto pačioje Neptūno įlankoje vis dar pasitaiko ir nesusipratimų. Greta naujosios prieplaukos, kur veiklą vykdo Turistinių burlaivių savininkų asociacija (TBSA), toliau nelegaliai švartuojami laiveliai. Taip trukdoma tolesnei vietos pakrančių plėtrai.

Pasak Petrašiūnų seniūnės Astos Chanko, naujoji prieplauka chaosą išsprendė iš dalies, mat ir toliau fiksuojami savivaliavimo atvejai.

„Naujoje prieplaukoje viskas tvarkinga – ji aptverta, stovi buitinių atliekų konteineris. Visai kitas vaizdas greta TBSA. Norinčių nemokamai plaukioti savo turimais laivais netrūksta, bet nepasirūpinama nei surinkti ir išvežti šiukšles, nei tualetu. Bandome ieškoti kompromiso, bet visi atsakomybės kratosi. Šiuo klausimu net pavargome ginčytis. Apžiūrėdami pakrantes su Viešosios tvarkos skyriaus specialistais ir toliau randame nelegaliai paliktų laivelių, už kuriuos nemokami jokie mokesčiai“, – teigė A.Chanko.

„Parkavimas Kaune“ atstovas pridūrė, kad problemų dėl TBSA vykdomos veiklos yra ir daugiau: pailginta nelegali prieplauka ir joje švartuojami techniškai netvarkingi laivai kelia pavojų ne tik miesto naujai įrengtai prieplaukai, bet ir jos klientams, jų turtui. Maža to, tęsiamos bereikšmės teisinės procedūros ir trukdoma tolesnė uosto plėtra.

Susidomėjimas toks, kad kitąmet, tikėtina, laisvų vietų nebus.

„Visoje teritorijoje išardytos tik nelegalios prieplaukos, kuriose nevykdyta jokia veikla. Tokie neteisėti statiniai kėlė pavojų aplinkiniams. Jeigu ne naujai įrengta pontoninė prieplauka, be vietų būtų likę daugiau kaip 150 laivų savininkų. TBSA svaidosi kaltinimais, esą naujoji prieplauka pastatyta nelegaliai. Tačiau dėl asociacijos atstovų teisinių žinių trūkumo ši informacija neatitinka tikrovės – tokiems statiniams statybos leidimo nereikia. Atvykę Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos darbuotojai tai konstatavo.

Naujoji prieplauka pastatyta pagal visus standartus, skirtingai nei TBSA įrengtos nelegalios konstrukcijos. Jeigu ši asociacija kaip galėdama nekenktų projektui, jau seniai būtų įrengtas naujas laivų nuleidimo slipas, kranas ir degalinė. Tada tikrai visi būtų patenkinti ir išsispręstų nemažai problemų. Apmaudu, kai dėl nedidelės asmenų grupės turi kentėti daugiau kaip 300 buriuotojų“, – nusivylimo neslėpė J.Limanauskas.

Kauno m. savivaldybės nuotr.

Tolesnė plėtra

Vadinamojoje Neptūno įlankoje numatyta įrengti reikiamą infrastruktūrą kokybiškam vaikų užimtumui ir neformaliajam ugdymui užtikrinti. Čia suplanuotas buriavimui skirtas pastatas ir tvarkingos erdvės jaunųjų sportininkų užsiėmimams.

Šiltuoju metų laiku mokiniai saugiai patektų į marias atskiru taku, o žiemą mokytųsi teorijos ir palaikytų fizinę formą moderniame pastate su sporto sale, persirengimo kambariais ir kitomis jų poreikius atitinkančiomis patalpomis.

Ateityje planuojama sudaryti sąlygas patogiai transportuoti laivus tiek šiltuoju, tiek ir šaltuoju metų laiku, to iki šiol uoste nebuvo. Tam suprojektuoti atitinkami krantinės sutvirtinimai.

Per kitus etapus vyks elingų statybos, bus įrengiamas slipas laivams patogiai nuleisti ir iškelti iš vandens, vadinamasis kapitonatas ir net laivų remonto dirbtuvės, prieinamos visiems vandens transporto priemonių savininkams.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Arnas Funkas

Arnas Funkas portretas
Kauno jachtklubo teritorija - antra kloaka po Stoties turgaus su buvusiu Planetos kinoteatru. Stoties turgus jau minimakiai aptvarkytas, o jachtklubas ir toliau primena Ukrainos provinciją.

Autoriui

Autoriui portretas
Esi visiškas krabo subininis. Taigi ši priepkauka ir yra NELEGALI, o joje gauti vietą gali tik krabo pakalikai. Pabandyk išsinuomuoti 3 mėnesiams vietą - turėsi mokėti už visus metus. Ankščiau kiekvienas galėjo laisvai buriuoti mariose, o dabar, vietoj to, kad už ES lėšas savivaldybė pasistatytų prieplauką sekwnčioje įlankoje (skuterių), ji pirmoje vietoje sugriovė būsimų konkurentų uostus ir prapylė teismus prieš TBSA... Tai aferistų lieptas...

Advokatas Dominykas

Advokatas Dominykas portretas
Kokį išankstinį statybos leidimą turėjo TBSA? ,,Laikinas statinys ant vandens"- be teisės tilteliu pontoną sujungti su krantu, be ilginio metro kranto linijos, be kvadratinio metro ant kranto laikyti kilblokus ir jachtas. Metalinė prieplaukos dalis ir tiltelis į šoną pastatyti visai nelegaliai. Teismo sprendimas, bloginantis VISŲ buriuotojų sąlygas, nes netenkama krantinių, aikštelės kranui, slipo, kuro užpylimo kolonėlės, yra tikrai nesuprantamas.
VISI KOMENTARAI 19

Galerijos

Daugiau straipsnių