Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams

  • Teksto dydis:

Kaune vykusioje respublikinėje konferencijoje „Integruok „DIGIT4SEN“: Skaitmeniniai įrankiai įtraukiajam ugdymui“ šalies mokytojams buvo pristatyta interneto svetainė, kurioje galima gauti nemokamus skaitmeninių priemonių naudojimo pamokoms kursus, pamokų turinio pavyzdžių, bei virtualių išteklių biblioteka, kuria naudotis gali visi mokytojai. 

Patys gali kurti skaitmeninius įrankius

Pasak projekto koordinatorės, „Erudito“ licėjaus tarptautinių ryšių koordinatorės ir moksleivių mentorės Rūtos Petkevičiūtės, šio projekto tikslas – sukurti tokią platformą, kuri būtų pasiekiama visiems mokytojams, joje vyktų online kursai, kaip parengti interaktyvias pamokas, užduotis, bei virtualiųjų išteklių biblioteka, kurioje mokytojai galėtų dalintis savo užduotimis. Šie įrankiai gali palengvinti ne tik su specialiųjų ugdymo poreikių (SUP) turinčiais moksleiviais dirbančių mokytojų kasdienybę, bet ir praturtinti kitas pamokas.

Partnerio nuotr.

„Interaktyvi pamoka yra įdomi pamoka, o panaudojant šiuolaikines skaitmenines priemones, galima pamokas paversti įdomiomis ir neprarasti mokinių susidomėjimo“, – įsitikinusi konferencijos organizatorė ir projekto DIGIT4SEN koordinatorė R. Petkevičiūtė.

Sukurtas įrankis leidžia mokytojams patiems talpinti ugdymo turinį ir taip prisidėti prie skaitmeninių įrankių bibliotekos plėtros Lietuvos ir Europos mokytojams.

Partnerio nuotr.

„Virtualių išteklių biblioteka patogi tuo, kad ja naudotis gali visi – ne tik gauti pamokų ir užduočių pavyzdžių, bet ir kurti bei talpinti savo sukurtus pamokų planus ar atskiras užduotis“, – teigė R. Petkevičiūtė.

Užtenka užsiregistruoti ir susikurti paskyrą interneto svetainėje https://digit4sen.eu/lt ir galima naudotis ne tik virtualių išteklių biblioteka, bet ir pasinaudoti mokomojo vadovo instrukcijomis, nemokamai išklausyti nuotolinio mokymosi kursus pradinių klasių mokytojams ir SUP personalui.

Partnerio nuotr.

Anot projekto koordinatorės, mokomasis vadovas – labai naudingas įrankis mažai žinančiam arba apie šiuos įrankius negirdėjusiam pedagogui, suteikiantis naudingų žinių.

„Virtualaus mokomojo vadovo užduotis – supažindinti su diferencijuotu ugdymu, patarimais, kaip suplanuoti interaktyvią pamoką, bet ir su nuotoliniais kursais, kuriuos išklausius galima pačiam kurti virtualius skaitmeninius įrankius ir pamoką“, – sakė R. Petkevičiūtė.

Partnerio nuotr.

Praėję kursą, mokytojai gali pasitikrinti savo žinias ir gebėjimus, įsivertinti patirtį modulio viktorinose. Žinias galima taikyti ir tikrinti neribotą skaičių kartų.

„Mūsų tikslas – kad mokytojai pabandytų patys sukurti pamokos medžiagą, pasinaudodami bent vienu iš šių įrankių. Jais tikrai labai paprasta naudotis, tai pavyks kiekvienam mokytojui“, – skatino projekto koordinatorė. Ji džiaugiasi, kad keturi projekto partneriai iš visos Europos, tarp kurių yra ir „Erudito“ licėjus Lietuvoje, suvienijo savo jėgas tam, kad pasiūlytų mokytojams naudingos medžiagos, kurią jie gali pasiekti vienu mygtuko paspaudimu.

Partnerio nuotr.

Didina mokinių įsitraukimą ir pamokos efektyvumą

Virtualių išteklių bibliotekoje šiuo metu galima rasti virš šimto užduočių lietuvių, anglų, turkų, ispanų ir bulgarų kalbomis, jomis naudotis kaip pavyzdžiais arba dalintis savo gerosiomis praktikomis ir įkelti savo sukurtas užduotis.

„Šie skaitmeniniai įrankiai ypač pasiteisina dirbant su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymo poreikių“, – pastebėjo R. Petkevičiūtė. Dažniausiai sunkiausiu uždaviniu mokytojams tampa tokių mokinių sudominimas, nes, tarkime, disleksiją turintys vaikai greit praranda susidomėjimą, pradeda nuobodžiauti, pamokos turinys jiems tampa nebesuprantamas.

Partnerio nuotr.

„Projektas „DIGIT4SEN“ gimė per pandemiją, kai ugdymas persikėlė į nuotolį. Tačiau skaitmenizacija tik auga, tad projektas aktualus šiandien, išliks aktualus ir toliau, tikime gražia jo ateitimi“, – teigė projekto įgyvendinimą koordinavusi R. Petkevičiūtė. Anot Rūtos, vaikai ir technologijos sparčiai tobulėja, tad mokytojas turi taikytis prie naujų iš to kylančių poreikių, žinių ir besikeičiančio skaitmeninio pasaulio.

„Kai dirbame su vis labiau į skaitmeninį pasaulį žengiančiu jaunimu, suprasti, kaip veikia skaitmeninės programos, įrankiai ir mokėti jais naudotis, yra būtinybė, o ateityje, žengiant į dirbtinio intelekto erą, ši būtinybė taps nebeišvengiama“, – neabejojo Rūta ir skatino mokytojus nebijoti bandyti prisijaukinti naujų skaitmeninių įrankių.

Partnerio nuotr.

„Pati dėstau lietuvių kalbą tarptautinėms klasėms ir mokau trijų skirtingų lygių vaikus. Lietuvių kalba yra labai sunki tiems, kuriems ji – ne gimtoji, tačiau įdomesnės skaidrės, filmukas, interaktyvi priemonė ir įsitraukimas pamokos efektyvumą gerokai išaugina ir rezultatų pasiekiame daug lengviau“, – patirtimi dalijosi „Erudito“ licėjaus tarptautinių klasių moksleivių mentorė R. Petkevičiūtė.

Visa virtualių įrankių medžiaga yra pritaikyta Lietuvos mokytojui ir turi lietuviškus subtitrus. Išklausę kursus (visus ar tik pasirinktus pagal poreikį), mokytojai gali patys kurti interaktyvias pamokas, pritaikytas mokiniams, jų gebėjimams, esamoms sveikatos problemoms ir pan., ir šiomis pamokomis dalytis su kolegomis virtualių išteklių bibliotekoje.

Partnerio nuotr.

„Norėčiau, kad ši svetainė taptų mokytojų vienijimo ir įkvėpimo platforma, kurioje jie dalytųsi vieni su kitais savo planais, turiniu, įrankiais. Tikiu, kad tik vieni kitus palaikydami ir prasmingai dirbdami dėl vaikų iš tiesų tobulėjame ir galime sukurti vertingą ugdymo turinį“, – projekto uždarymo konferencijoje kalbėjo R. Petkevičiūtė.

Projektas DIGIT4SEN: Mokytojų skaitmeninių įgūdžių tobulinimas siekiant geresnio internetinio įtraukiojo SUP mokinių ugdymo“ (Nr. 2021-1-LT01-KA220-SCH-000031624) yra Europos Sąjungos rėmimo programos „Erasmus+“ dalis. Jis skirtas mokytojams ir suteikia galimybę dirbantiems su specialių ugdymo poreikių (SUP) turinčiais mokiniais klasėje ir apskritai dirbantiems mokytojams paįvairinti savo dalyką, padaryti jį patrauklų ir įdomų. „Erasmus+“ yra Europos Sąjungos rėmimo programa, suteikianti mokymosi ir tobulėjimo galimybių įvairaus amžiaus, statuso, profesijų asmenims bei galimybę įvairioms organizacijoms, įstaigoms, institucijoms įgyvendinti programos kriterijus atitinkančius projektus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Pilietiškas

Pilietiškas portretas
Och! Vaikas išmoksta skaityti tik skaitydamas, o rašyti, tik rašydamas, kalbėti- tik "gyvai" kalbėdamas! Kito kelio nėra! Priešingu atveju, vaiko specialieji ugdymosi poreikiai tik didėja! Pagalvokite, kaip veikia smegenys, kai vaikas spalvina, piešia, rašo ir kaip veikua jos, kai vaikas pirštu luečia ekraną ir ekrane juda vaizdas? Tada ir kalbėdste apie IT kitaip!

Ir kodėl švaistymas tęsiamas?

Ir kodėl švaistymas tęsiamas? portretas
Tos skaitmeninės priemonės sukurtos 20 amžiaus viduryje. Jomis galu naudotis bet kas. Mokytojai taip pat. Kam konferencija? Kad plaukų pinigus? Kam platforma? Visi tie būdai susikurti mokymo turinį pačiai mokytojai ar mokinio globėjams, pačiam mokiniui yra laisvai prieinami. Jų visiškai neverta sudėti į vieną platformą. Nes jie nuolat tobulinami, sukuria vis naujų. Ar dabar tai platformai imsite be gali EK finansavimą? Kad koks idiotukas apiformintas tos platformos administratoriumi už solidžią algą imtų nuo kiekvienos mokytojos ar jos direktoriaus gryną pinigąuž aptarnavimą? Vieną kartą baikite šitą korupciją. Bet kuri normali mokytoja laisvai jungiasi prie bet kurio naujausio įrankio ir viskas. Ten nėra nė ko mokytis. Instrukcijos lengvai suprantamas. Ir mokinys su negalia gali tai daryti pats. Yra ir su silpnesnių protinių gebėjimų asmenims sukurta. Koks čia vėl kolūkis?Visi darys tą patį ir vienodai? Visas pasaulis perėjo prie individualių paslaugų. Nebėra kolchozų,partijos kursų
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių