Ties Kaunu iškils viadukas: statybos darbai prasidės kitais metais

Kaunas jau kitąmet ketina pradėti viaduko, kuris sujungs Ašigalio gatvę ir magistralinį kelią Vilnius–Kaunas–Klaipėda, statybos darbus.

Projekto stadija

Ties Ašigalio gatve prieš keletą metų įrengtas įvažiavimas iš A1 kelio į miestą. Čia galima įvažiuoti į Kauną atvykstantiems nuo Klaipėdos ir išvažiuoti Vilniaus kryptimi. Miestas turi ambicingų planų įrengti viaduką, kuris leistų iš Ašigalio gatvės keliauti link pajūrio ir į miestą įsukti atvažiavus nuo Vilniaus.

Šis projektas žymiai pagerintų susisiekimą su Kaunu, sumažintų automobilių srautus kituose įvažiavimo į miestą keliuose. Dar vasarą Kauno miesto savivaldybės taryba priėmė sprendimą šio projekto įgyvendinimą perimti iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) ir viaduką statyti savo ir valstybės lėšomis.

Planuojama, kad realūs statybos darbai prasidės kitų metų antroje pusėje.

„Kauno diena“ pasidomėjo, kokioje stadijoje yra šis projektas ir kada galėtų prasidėti realios statybos.

„Šiuo metu vyksta parengiamieji darbai – baigiama rengti topografinė nuotrauka, gautos institucijų sąlygos dėl techninio projekto rengimo. Iki Naujųjų metų planuojame pasirašyti projektavimo sutartį. Planuojama, kad realūs statybos darbai prasidės kitų metų antroje pusėje“, – dienraščiui teigė Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Pasak jo, preliminariais vertinimais, viadukas, privažiavimo keliai ir aplink esančios infrastruktūros sutvarkymas turėtų kainuoti apie 7–8 mln. eurų. Planuojama, kad šis projektas bus finansuojamas iš miesto biudžeto ir LAKD lėšomis.

Kiek medžių kirs?

Kadangi bus statomas ne tik viadukas, leisiantis išvažiuoti iš miesto ir į jį, bet ir papildoma infrastruktūra, sujungsianti greitėjimo, lėtėjimo juostas, jungiamuosius kelius, dėl šio projekto teks iškirsti dalį medžių, augančių Kleboniškio miške.

Projektas: miestas kitąmet planuoja ties Ašigalio gatve pradėti viaduko statybos darbus. / Regimanto Zakšensko nuotr.

Artimiausiame Kauno tarybos posėdyje bus sprendžiamas klausimas dėl kompensacijų, kurias dėl medžių miestas turės sumokėti Valstybinei miškų urėdijai. Ši institucija apskaičiavo, kad už iškirstus medžius reikės kompensuoti daugiau nei 53 tūkst. eurų.

A.Pakalniškis aiškino, kad dėl planuojamos infrastruktūros ties A1 keliu, dalyje mieste esančios Kleboniškio miško teritorijos būtina pakeisti paskirtį. Tai leidžiama padaryti dėl strateginių objektų plėtros.

„Minimas žemės sklypas yra Kauno miesto teritorijoje ir yra valdomas panaudos pagrindais. Tarybos sprendimu buvo patvirtintas specialusis planas, pagal kurį jis patenka į planuojamą rekonstruoti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožą. Būsimas viadukas yra minėto magistralinio kelio sudėtinė dalis.

Remiantis Miškų įstatymu, miško žemė gali būti paverčiama kitomis naudmenomis tik įstatyme nustatytais atvejais. Vienas iš jų, kai formuojamos inžinerinės infrastruktūros teritorijos, apimančios komunikacinius koridorius, inžinerinius tinklus, susisiekimo komunikacijas ir aptarnavimo objektus“, – aiškino Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.

Kaip teigė savivaldybės atstovas, schemą, pagal kurią miško žemė keičiama kitomis naudmenomis, ruošia Miškų tarnyba vadovaudamasi teisės aktų reikalavimais. Nurodytame sklype bus kertami medžiai, už juos sumokėjus kompensaciją.

„Miškų tarnyba, apskaičiavo piniginės kompensacijos už miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis dydį ir pateikė pažymą dėl piniginės kompensacijos“, – apskaičiuota 53 tūkst. eurų viršijanti kompensacija už kertamus medžius, nurodė A.Pakalniškis.

Perimtas projektas

„Kauno diena“ primena, kad viaduką iš Eigulių rajono į A1 magistralinį kelią ketino statyti LAKD, o miestas turėjo pasirūpinti tik jungiamaisiais keliais, kita infrastruktūra, leidžiančia privažiuoti prie objekto, tačiau liepą Kauno taryba priėmė sprendimą šį projektą perimti iš direkcijos ir pati pasirūpinti jo įgyvendinimu.

Taip esą viadukas bus pastatytas greičiau ir bus galima mažinti spūstis kitose Kauno vietose.

Skelbiama, kad toks sprendimas piko metu sumažins transporto srautą vadinamojoje Muravos sankryžoje Savanorių prospekte ir leis patogiau vykti į priemiesčius. Siekiant sklandaus eismo, kaip tik tvarkoma S.Žukausko gatvė, kuria patogu patekti į Ašigalio gatvę, o iš jos – į A1 kelią.

Šiuo metu nuo miesto centro pasiekti A1 magistralę Klaipėdos kryptimi galima aštuoniomis jungtimis. Pusė jų – ties prekybos centru „Mega“ ir Nerimi. Po du susisiekimo mazgus turi Dainavos mikrorajonas ir Palemonas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

jo

jo portretas
baisu kiek islaikytiniu beretnyku seriama uz dyka...

Tiesiog baisu

Tiesiog baisu portretas
Tiesiog baisu, kiek kartų praturtėjo viskavaldantis ir jo išperos.

jau padarė

jau padarė  portretas
dar vieną nesąmonę. Nebėra kairio posūkio link Norfos Lukšio g, atvažiavus Žeimenos gatve nuo miesto. Dabar norint patekti į parduotuvę, reikia nuvažiuoti iki Lukšio/Žukausko sankryžos, ją užkimšus laukti, kad pasukti atgal ir privažiuoti Norfą.
VISI KOMENTARAI 32

Galerijos

Daugiau straipsnių