- Diana Krapavickaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno politikai spręs, ar apmokestinti didžiąją dalį Karaliaus Mindaugo prospekto. "Kauno dienos" kalbinti miestiečiai piktinosi, kad iškeldama tokį pasiūlymą, valdžia nesiūlo jokios alternatyvos.
Patuštins kišenes
Planuojama, kad stovėjimas Karaliaus Mindaugo prospekto atkarpoje tarp Senamiesčio ir A.Mickevičiaus gatvės nuo rugpjūčio 1 d. kainuos 0,30 euro už valandą.
Automobilio parkavimas visą darbo dieną, nuo 8 iki 17 val., kainuos 2,7 euro. Simboliniu mokesčiu vadinamas prospekto apmokestinimas Centre dirbančio kauniečio piniginę per mėnesį paplonins 54 eurais. Įsigijus metinį leidimą, valanda žaliojoje zonoje kainuos 0,25 euro.
Automobilius prospekte dažniausiai palieka Centre dirbantys žmonės. Žinią apie tokį valdžios planą kauniečiai priėmė prieštaringai.
"Toks sprendimas neatrodo logiškas. Artimiausią nemokamą vietą bus galima rasti Vilijampolėje. Pateikdami tokį pasiūlymą turėtų pateikti ir alternatyvas", – nepasitenkinimo savivaldybės pasiūlymu neslėpė kaunietis Liudas.
Vyras pateikė jam žinomus pavyzdžius užsienyje, kur mikrorajonuose netoli Centro įrengtos automobilių aikštelės, prie jų įrengtos viešojo transporto stotelės, iškabinti autobusų važiavimo grafikai.
"Gyvenu Šilainių gale ir puikiai žinau, kad piko valandomis autobusai būna pergrūsti keleivių, net ne visada gali įsisprausti. Tai šiai dienai ir viešasis transportas nėra tinkamai sutvarkytas. Dviračiu gali važiuoti tik nedidelę dalį, o galiausiai po to norėtųsi po dušu palįsti. Toliau gyvenantiesiems pėsčiomis ateiti taip pat sudėtinga. Taksi kainuos brangiau, nei mokėtum už parkavimą. Tad, apie centre dirbančius žmones negalvojama", – tęsė Liudas.
Išsiteks 125 vietose?
Savivaldybė skelbia, kad tokiu sprendimu siekiama suvaldyti milžiniškus eismo srautus, nuo kurių kenčia miesto centrą ir Nemuno salą skirianti gatvė. Kauniečiai juokiasi, suprask gatvė buvo skirta pasižiūrėti, o ne važiuoti.
"Bus liūdna. Apmokestina tam, kad važinėtų viešuoju transportu. Teko važinėti viešuoju transportu. Žmogus turi turėti laiko važinėti viešuoju transportu ir galėti sau leisti tokią prabangą. Jei neturi laiko, tenka mokėti", – situaciją vertino Tomas, prisipažinęs būsiantis priverstas mokėti už parkavimą.
Aiškinama, kad teks pasitenkinti 125 neapmokestintomis vietomis Karaliaus Mindaugo prospekto dalyje, einančioje nuo prekybos centro "Akropolis" iki A.Juozapavičiaus prospekto. "Lieka dalis neapmokestinamo Karaliaus Mindaugo prospekto. Atstumas nuo ten iki pėsčiųjų tilto ties S.Daukanto gatve įveikiamas per 10 min. Dar lieka Karmelitų aikštelė su maždaug 100 vietų automobiliams. Čia leidimas metams kainuoja 120 eurų, t.y. mėnesiui 10 eurų, dienai 0,30 eurų", – skaičiuoja Kauno savivaldybės viešosios įstaigos "Automobilių stovėjimo aikštelės" direktorius Justas Limanauskas.
Tiesa, direktorius pripažino, kad sutvarkytose arba dar tvarkomose Centro gatvėse pakeitus parkavimo būdą, sumažėjo automobilių statymo vietų. Kiek tiksliai sumažėjo, direktorius negalėjo pasakyti.
Kauniečiai spėliojo, kiek tai turėjo įtakos pasiūlymui apmokestinti Karaliaus Mindaugo prospektą. "Blogai, visai nebus kur pastatyti automobilio. Ką daryti tiems, kurie gyvena toliau? Jau dabar nepakanka parkavimo vietų. Žmonėms šis sprendimas naudos neduos. Įmonių vadovai turės sukti galvas, kaip padėti darbuotojams", – piktinosi vakar kalbinta Karolina, kol kas nemokamai palikusi automobilį visai dienai Karaliaus Mindaugo prospekte.
Žmogus turi turėti laiko važinėti viešuoju transportu ir galėti sau leisti tokią prabangą.
Kritika dviračių takams
"Pagal darnaus judrumo planą ir užduotis stengiamasi, kad parkavimo vietų miesto centre būtų kuo mažiau. Kuo sunkiau automobilį parkuoti, tuo labiau norisi važiuoti dviračiu, eiti pėsčiomis, naudotis viešuoju transportu", – bandė aiškinti J.Limanauskas.
"Geriau sutaupytų pinigus, išleidžiamus žaliems dažams, kuriais tepa dviračių takus. Gyvenu Kęstučio gatvėje. Taip ir nesuprantu, kaip šia gatve reikėtų teisingai važiuoti. Visi važiuoja kaip išmano, tačiau dviratininkams atriekta dalimi gatvės nė karto nemačiau riedančių dviratininkų", – piktinosi kaunietis Viktoras.
"Ieškodami laisvos vietos vairuotojai suka ratus ne tik teršdami orą ir mažindami gatvės pralaidumą, bet ir sukeldami avarines situacijas. Nors dalis kairiųjų posūkių prospekte panaikinta, nemaža dalis skubančių vairuotojų apsisukinėja kirsdami ištisinę liniją", – savivaldybės išplatintame pranešime aiškino Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
"Kauno dienos" kalbinti kauniečiai klausia, kiek Karaliaus Mindaugo prospekte oro užterštumas didesnis nei, tarkime, Jonavos gatvėje. Kiek per metus Karaliaus Mindaugo prospekte įvyko eismo įvykių dėl per didelio automobilių srauto? Tokios statistikos savivaldybė viešindama pranešimą apie apmokestinimą nepateikė. Galų gale, ar gatvės apmokestinimas yra vienintelis būdas sumažinti avaringumą.
Tėvai susirūpinę
Didžiausią susirūpinimą Karaliaus Mindaugo prospekto apmokestinimas kelia moksleiviško amžiaus vaikus auginantiems tėvams. "Suprantu, kad stengiamasi mažinti automobilių srautus miesto centre. Bet ką daryti, kai turi nuvežti vaikus į mokyklą, paskui leki į darbą, paskui dar deriniesi, kaip vaikus nuvežti į popamokinius būrelius. Atrodo, kad Kaune, šalia gerų darbų, stengiamasi kiek įmanoma daugiau nugręžti vietinius gyventojus", – liejosi Audronė, siūlydama iš miesto centro iškelti mokyklas, kitas įstaigas, o gal net ir pačią savivaldybę.
"Kauno dieną" buvo pasiekęs ne vienas Kęstučio ir S.Daukanto gatvių sankirtoje esančių namų gyventojų skundas, kad savivaldybės darbuotojai jų dideliame kieme palieka automobilius visai darbo dienai.
"Savivaldybės užduotis skatinti darnų judumą. Važiuoti į darbą žmonės galėtų trise vienu automobiliu. Išeitų, kad valanda parkavimo atsieitų 10 centų padalinus važiuojantiesiems. Tuomet visa diena būtų pigiau. Savivaldybė nenori tų lėšų, o nori, kad žmonės būtų sąmoningesni", – pasvarstymus dėl būsimo Karaliaus Mindaugo prospekto apmokestinimo tęsė įmonės "Automobilių stovėjimo aikštelės" direktorius.
"O kur eis šie pinigai?" – apmokestinimui neprieštaravo tik norėjo žinoti visas smulkmenas Kaune gyvenantis Volodia.
"Stebiuosi, kad dar iki šiol neapmokestinta, kai aplinkui viskas jau apmokestinta. Suprantama, kad visame pasaulyje stengiamasi miesto centrą palikti be automobilių", – nepyko ant valdžios, bet ir nepalaikė Inesa.
Ieškodami laisvos vietos vairuotojai suka ratus ne tik teršdami orą ir mažindami gatvės pralaidumą, bet ir sukeldami avarines situacijas.
Pabrangs ir Žaliakalnis
Pakeitimai numatyti ir Žaliakalnio gatvėse. Savanorių prospekte panaikinus nelegalias parkavimo vietas, kai automobiliai buvo statomi tiesiog ant šaligatvių, vairuotojai transporto priemones įsigudrino statyti greta esančiose Žaliakalnio gatvelėse.
Siūloma, kad simbolinis mokestis būtų renkamas Leliūnų ir Giedraičių gatvėse bei Širvintų ir Molėtų gatvių atkarpose tarp Savanorių prospekto ir Kapsų gatvės. Vietos gyventojai, neturintys galimybės automobilių pastatyti namo kieme ar garaže, galės įsigyti specialius lengvatinius leidimus, kurie metams kainuoja 35 eurus.
"Jei į Savanorių prospektą neatvažiuoji iki 7–8 val., tai dienos metu nėra galimybės rasti vietos automobiliui. Tikimės, kad po minimalaus apmokestinimo laisvų vietų padaugės", – toliau dėstė J.Limanauskas.
"Automobilių stovėjimo aikštelių" direktorius kiek sutriko paklaustas, kaip pats pasiekia darbo vietą. "Aš gyvenu kaime, todėl dviračiu atvažiuoti sudėtinga. Dėl to ir gyvenu kaime, kad išvengčiau automobilio statymo problemų. Mane žmona užveža į darbą. Mes važiuojame dviese ir puikiai su tuo susitvarkome", – pareiškė J.Limanauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kauno meras kreipėsi į pareigūnus: „Žalgirio“ pergalės turi teikti džiaugsmą, o ne susiskaldymą132
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis kreipėsi į teisėsaugininkus dėl praėjusio penktadienio incidento. ...
-
Kalėdiniai Kauno siurprizai: ir šventinis miestelis, ir susitikimai bei pramogos
Šventinė nuotaika Kaune jau skleidžiasi, Vienybės aikštėje papuošta kalėdinė miesto eglė kviečia susitikti, pabendrauti. Šalia įsikūrė ir smaližius viliojantys kupolai. Čia bus galima susitikti ir su Seneliu Kalėda. Se...
-
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina projektą1
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina bendrai finansuojamą valstybės biudžeto lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, projektą &bdquo...
-
Ypatinga istorija: tėtis savo trimečiui sūnui padovanojo inkstą5
Kauno klinikose neeilinė sėkmės istorija – trimetis pacientas Matas sulaukė donorinio inksto, organo donoru tapo jo tėtis Edgaras. „Matukas tapo pirmuoju pacientu tiek Kauno klinikose, tiek Lietuvoje, kuriam esant tokio amžiaus inkstas buvo p...
-
Viena Kauno viešojo transporto stotelė pakeitė pavadinimą: kviečia pasinerti į Kalėdas15
Vienybės aikštėje įžiebus pagrindinę Kauno eglę, kauniečiai ir miesto svečiai kviečiami prisijaukinti šventinę nuotaiką. Kalėdinė eglė, mieste iškabintos dekoracijos eglučių alėjos – tik dalis šventinių staig...
-
Kas teršia Botanikos sodą?5
Kauniečiai susirūpino Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Botanikos sodo tvenkinyje esančia gorilos skulptūra, nuo kurios esą byra putplasčio gabalai, kurių gali priėsti ir gyvūnai. ...
-
LSMU Kauno ligoninė pradeda statyti Skubios pagalbos ir reanimacijos skyrių48
LSMU Kauno ligoninė gyvena atidarymo ir statybų nuotaikomis. Artimiausiu metu pradės veikti naujas Ortopedijos traumatologijos skyrius. Už jo prasideda naujojo korpuso statybos. Čia įsikurs modernus Skubios pagalbos ir reanimacijos skyrius. ...
-
J. Šmidtienė kviečia užsukti eglišakių: mielai pasidalintume su miestiečiais9
Kas nesulaukiate miškininkų akcijos, kai šie į miestą prieš Kalėdas atveža daugybę eglišakių, suskubkite jau šiandien į Senamiestį. ...
-
Kodėl stringa atliekų perdirbimas?5
Europos Komisija (EK) prieš Lietuvą pradėjo pažeidimo nagrinėjimo procedūrą, nes mūsų valstybė nepasiekė Atliekų pagrindų direktyvoje 2020 m. numatyto įsipareigojimo parengti pakartotinai naudoti ir perdirbti 50 proc. popieriaus, metalo, pl...
-
Savivaldybė ir ESO labiau derins veiksmus2
Kauno rajono savivaldybėje apsilankę AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) atstovai su meru Valerijumi Makūnu ir kitais komandos nariais aptarė planus dėl naujų elektros linijų tiesimo, senų pašalinimo, elektromobilių įkrovos ...