- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Balandžio 23 d. 19 val. Apeirono teatras žmonėms, ieškantiems netikėtų prieskonių teatrinėje raiškoje, pristatys premjerinį savo kūrinį – poetinį veiksmą „Ašmenys“.
Apeirono teatre tai antroji šio sezono premjera, kuriama remiantis lietuvių poetės, prozininkės, dramaturgės, aktorės Birutės Pūkelevičiūtės kontroversiškuoju eilėraščių rinkiniu „Metūgės“. XX a. antrosios pusės Lietuvoje feministinę poziciją užėmusios poetės kūryba buvo laikoma tabu. Net ir to meto modernistams nauja poetinė kalba, simbolika, natūrali feministinė ideologija atrodė nepriimtina ir neprofesionali.
Tuometę Lietuvą savo novatoriškumu aplenkusios poetės eilėraštis „The Cry of Rachel“, buvo įtrauktas į pasaulinės poezijos antologiją šalia A.Rimbaud, R.Frosto, V.B.Yeatso, o ir šiandienos literatūros smaguriai poetę vainikuoja kaip vieną stipriausių ir savičiausių lietuvių literatūros balsų.
„Statyti teatrinį veiksmą remiantis poezija nėra lengva. Nėra siužeto, veikėjų, vienos nuosekliai besireiškiančios temos. Apeirono teatre dar nesame kūrę jokio darbo, remdamiesi poezijos kalba. Ši patirtis – tokia netikėta mums pačioms, kad ilgai su Egle (Eglė Kazickaitė – Apeirono teatro režisierė, aktorė) sukome galvas, mąstydamos apie darbo formatą: spektaklis, performansas, skaitymai. Tiksliausia, ką sugalvojome, tai – poetinis veiksmas „Ašmenys“, kuris puikiai tiko ir kūrinio formatui, ir moters kūrėjos Lietuvoje temos jautrumui bei problematikai nusakyti“, – pasakojo idėjos autorė Greta Gudelytė.
Poetiniame veiksme Apeirono teatro kūrėjos neieško atramų, neketina ginti teisių ar skelbti revoliucijos – tiesiog ieško kalbėsenos, gebėsiančios perteikti B.Pūkelevičiūtės poezijoje, biografijoje įskaitytas patirtis, kurios jungiamos su kūrėjų asmeninėmis patirtimis.
„Ašmenyse“ bus ne tik B.Pūkelevičiūtės gyvenimo nuotrupų bei kūrybos, itin daug ir asmeninių patirčių, jausmų, vidinių konfliktų, su kuriais pačios susidūrėme ir vis dar susiduriame. Tam tikru požiūriu tai – dokumentinis spektaklis, kuris neleidžia atitolti nuo savęs per daug. Man tai – mano pačios raudona linija gyvenime“, – teigė E.Kazickaitė.
Poetinio veiksmo „Ašmenys“ ašis sukasi apie jaunų moterų vienatvę – susvetimėjusioje šalyje, karo nuojautose. Pagrindinis krūvis čia tenka klausimui „Ką reiškia būti moterimi kūrėja Lietuvoje?“ Artimas santykis su kūryba įveda dar vieną svarbią temą: savitą nuodėmės suvokimą ir poreikį išsivaduoti iš tradicinės moralės primestų gniaužtų.
„Dvigubo dugno efektas iš tiesų yra visokeriopa moters atvertis, todėl poetiniame veiksme kaitaliojama tai, kas yra matoma ir kas slypi už regimybės; tai, kas tik nujaučiama ir kas akivaizdu“, – sakė G.Gudelytė. Poetinio veiksmo „Ašmenys“ raiškai pasirinkta švelni poetinė kalba jungiama su asociatyvia, fizine kūno kalba, kurioje pagrindine aktorių raiškos priemone tampa ašmenys. Poetinį veiksmą Sauliaus Petreikio muzikos fone atlieka Apeirono teatro įkūrėjos E.Kazickaitė ir G.Gudelytė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos koncertų salė 2025-aisiais: 20-metis, muzikos pavasariui – 50 bei violončelės festivalis1
Klaipėdos koncertų salė (KKS) 2025 metus pasitinka įspūdinga ir turtinga renginių programa, skirta tiek išrankiausiems muzikos gurmanams, tiek jauniesiems klausytojams. Šių metų pirmasis pusmetis žadės ne vieną įsimintiną įvykį, pr...
-
Į laivą-muziejų plūdo tūkstančiai lankytojų
Uostamiestis unikalumu pasižymi daugelyje sričių. Viena jų – muziejai. Miesto širdyje prišvartuotas laivas-muziejus „Sūduvis“ pernai sulaukė per 25 tūkst. lankytojų. ...
-
„Kitoks teatras“ pristato svaiginančią komediją „Profesoriaus klastingas tirpalas“
Nori sužinoti, prie ko priveda tirpalo C2H5OH+H2O vartojimas? Pažiūrėk spektaklį! ...
-
Į Klaipėdą „incognito“ atvyksta „Revizorius“
Pasiilgote geros komedijos su profesionalia aktorių vaidyba, įspūdingais kostiumais ir įtraukiančia istorija? Valstybinio Šiaulių dramos teatro komedija „Revizorius“ – tai šmaikščių improvizacijų, taiklaus humoro...
-
Vladimiro Konstantinovo laukia debiutas prestižinėje Niujorko koncertų salėje
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) atlikėjų meistriškumu netrukus galės įsitikinti ir užjūrio publika: vasario mėnesį teatro vyriausiasis chormeisteris Vladimiras Konstantinovas keliaus į Jungtines Amerikos Valstijas, kur maestro Da...
-
„Mane vadina Kalendorium“ autorius susitiko su aktoriais: iškart supratau, kas vaidins Oskarą
Klaipėdos dramos teatre jau kurį laiką vyksta latvių režisieriaus Elmārs Seņkovs kuriamo spektaklio „Mane vadina Kalendorium“ repeticijos. Spektaklis statomas pagal Latvijoje didžiulio populiarumo sulaukusios knygos tuo pačiu pavadinimu in...
-
„Karaliaus Rodžerio“ kostiumus kūrė tarptautinį pripažinimą pelniusi dizainerė Magdalena Brozda
Balandžio 5-ąją Lietuvos publika ne tik išgirs, bet ir pirmą kartą išvys Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) scenoje rodomą Karolio Szymanowskio operą „Karalius Rodžeris“. Žinomiausią lenkų kompozitoriaus moderni...
-
Dirigentas Tomas Ambrozaitis: Čiurlionio muzikoje atrandu Lietuvą
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras (KVMT), kaip ir visa Lietuva, 2025-aisiais minės vieną reikšmingiausių šalies nacionalinei kultūrai sukakčių – Mikalojaus Konstantino Čiurlionio gimimo 150-ąsias metines. Išplėstinis ...
-
Nuaidėjo Kalėdinių giesmių festivalis
Įsimintinas 2024-ųjų pabaigos akcentas – Kalėdinių giesmių festivalis, įvykęs Klaipėdos Marijos Taikos Karalienės bažnyčioje. Čia koncertavo chorai ne tik iš Klaipėdos, bet ir iš kitų Lietuvos miestų. ...
-
Teatro aikštėje – šventiniai pasirodymai ir diskoteka
Tarpušvenčiu uostamiestyje renginių netrūko. Pagrindinėje miesto aikštėję susibūrę klaipėdiečiai ir miesto svečiai stebėjo ledo čiuožykloje vykusius įspūdingus dailiojo čiuožimo pasirodymus. ...