- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Būtų kažkas neįtikėtino, jei vėl sugrįžtume į burlaivių laikus, į bet kokius XIX amžiaus metus.
Prikeltas po 113 metų
Šiomis dienomis pasirodė pranešimų, kad 1909 m. Švedijoje restauruota tristiebė škuna "Vega Gamleby". Šio laivo istorija įdomi, kiek panaši į Stokholmo muziejinio laivo "Vaza". 1967 m. škuna "Vega Gamleby" buvo nuskendusi Stokholmo archipelage.
Iškeltas laivas buvo restauruotas ir naudotas kaip mokomasis. Kartu su įgula galėjo plaukioti iki 48 žmonių.
"Vega Gamleby" nuolat dalyvaudavo "TheTall Ships Races" regatose. Kai kurias iš jų savo klasėje netgi yra laimėjęs.
Nėra duomenų, kad jis kaip šios prestižinės regatos dalyvis būtų lankęsis Klaipėdos uoste.
Dabar daugiau kaip 100 metų turintis laivas pritaikomas kroviniams gabenti. Nuo 1909 m., kai buvo pastatytas, laivas yra gerokai pasikeitęs – modernizuotas.
Tai vyko tiek tada, kai jis buvo iškeltas iš Stokholmo archipelago, tiek per pastaruosius metus, kai jis buvo ruošiamas kroviniams gabenti.
Viduje: burlaivio "Vega Gamleby" kajutkompanijoje. "Marineinsight.com" nuotr.
Yra panašumo į sunkvežimius
Dar šiemet škuna "Vega Gamleby" pradės plaukioti tarp Kolumbijos, JAV, Kanados. 82 tonų arba 148 kub. metrų krovinio talpos laivas planuoja gabenti žalias kavos pupeles ir kitas sausas prekes.
Galima palyginti, kad įprasto krovininio automobilio puspriekabės talpa yra apie 40 kub. metrų, o krovinio svoris – apie 26 tonos. Įprastoje puspriekabėje telpa 34 europaletės, o į "Vega Gamleby" tipo škunos triumą jų galima būtų sukrauti 170.
Laivo "Vega Gamleby" įgulą sudaro 14 žmonių.
Įprasta, kad tokie laivai priima ne masinius, o išskirtinius krovinius palyginti nedideliais kiekiais, po keliasdešimt tonų.
Laivas priklauso "Sailcargo" kompanijai, kuri šiuo metu Kosta Rikoje statosi dar vieną krovininį burinį laivą "Ceiba". Jį planuojama paleisti gabenti prekes 2023 m.
Tai jau ne pirmas kartas, kai buriniai laivai tampa krovinių gabenimo darbiniais arkliukais. Įprasta, kad tokie laivai priima ne masinius, o išskirtinius krovinius palyginti nedideliais kiekiais, po keliasdešimt tonų.
Prieš kurį laiką buvo pasirodęs ir toks pranešimas, kad Prancūzijoje pastatytas burinis laivas, skirtas išskirtiniam vynui iš Lotynų Amerikos gabenti į Europą.
Argi ne smagu kokio nors Europos vyno restorano savininkui pasipuikuoti prieš savo klientus pranešus, kad tas vynas senoviniu burlaiviu specialiai atgabentas iš už Atlanto.
Erdvės: tarp vandens ir dangaus. "Marineinsight.com" nuotr.
Pagarbus požiūris į laivus
Šiuo metu Danijoje prikeliamas ir kitas senas laivas, šimtametis "Mjolner". Jis buvo statytas 1922 m. Danijos Svenborgo "Ring Andersen" laivų statykloje.
Daug metų laivas buvo naudojamas įvairioms prekėms – anglims, kiaulėms, grūdams, sėkloms gabenti. Vėliau jis buvo perdarytas į keleivinį. Kurį laiką naudotas kaip nardymo laivas.
Kai gerokai apleistą 100-metį laivą įsigijo Danijos Langelando muziejus, kuris yra tame pačiame Svendborgo regione, nuspręsta jį restauruoti. Laivo "Mjolner" istorija minima šiemet gegužės 20 d. išleistoje krašto laivų istorinėje knygoje.
Danija yra didi jūrinė valstybė, todėl į kiekvieną laivą, o ypač šimtametį ji žvelgia su didžiule pagarba.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rietavo policijos komisariatui vadovaus Donatas Lukas
Konkursą Rietavo policijos komisariato vadovo pareigoms užimti laimėjo Donatas Lukas, paskelbė Klaipėdos rajono Vyriausiasis policijos komisariatas (VPK). ...
-
„Okinaviečiams“ – šūsnis įvertinimų
Klaipėdos sporto klubo „Okinava“ sportininkai, treneriai ir teisėjai metiniame Kyokushin karate federacijos renginyje gavo gausybę apdovanojimų už 2024 metais pasiektus rezultatus. 2024 metų trenere išrinkta Diana Mačiūtė, kurios au...
-
Susitikimas moksleiviams paliko įspūdį
„Aukuro“ gimnazistai viešėjo dienraščio „Klaipėda“ redakcijoje. Vizito metu moksleiviai susipažino su žurnalistų darbo specifika ir profesiniais iššūkiais. Po viešnagės gimnazistai pripažino s...
-
Sportui Palangoje – prioritetas
Palanga – vienas nedaugelio Lietuvos miestų, kuriame vaikai sporto treniruotes lanko nemokamai. Palangos meras Šarūnas Vaitkus įsitikinęs – palangiškiai turi kuo pasidžiaugti, kartu neatmeta realybės ir yra pasiryžęs spręsti ...
-
Apie Atgimimo aikštę – Seimo nariams: tai yra nenormalu
Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus vakar Vilniuje dalyvavo Seimo nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto posėdyje ir kalbėjo apie nenormalią padėtį dėl vis dar neišminuotos uostamiesčio Atgimimo aikštės. ...
-
Skulptūra Klaipėdoje – garsiam krepšininkui
Klaipėdoje ketinama pastatyti skulptūrą, skirtą krepšiniui bei olimpiniam, du kartus pasaulio, keturis kartus Europos čempionui, septynis kartus geriausiam Lietuvos sportininkui, Klaipėdos garbės piliečiui Modestui Paulauskui. Šios inicia...
-
Gyventojus provokuoja terlionėmis ir necenzūriniais žodžiais
Klaipėdiečiai prašo pašalinti provokacinius simbolius – Vingio gatvėje daugiabučių namų fasadai išterlioti necenzūriniais žodžiais, o Vaidaugų gatvėje ant kačių namelio bei akmens baltais dažais nupaišytas draud...
-
Saugokite automobilius: uostamiestyje lūžinėja greičio mažinimo kalneliai
Uostamiestyje vis dažniau pastebima išlūžusių segmentinių greičio mažinimo kalnelių. Per sausio mėnesį vadinamieji gulintys policininkai jau užfiksuoti mažiausiai penkiose vietose. ...
-
Negalią turintiems klaipėdiečiams – daugiau galimybių lankytis kultūros renginiuose
Klaipėdos savivaldybės tarybos nariams pritarus, veikiausiai jau netrukus įsigalios naujas sprendimas – neįgalieji ir juos lydintys asmenys visų savivaldybės kultūros įstaigų renginiuose galės lankytis nemokamai. ...
-
Jono kalnelyje – nesibaigiantys remontai
Jono kalnelyje nesibaigia remonto darbai. Neseniai pastebėtas sulūžęs turėklas. Klaipėdiečiai ne kartą pranešė ir apie sulaužytus suoliukus, apgadintus nutrupėjusius laiptus, suskilusias ir nukritusias plokštes, išbyrėjusius ak...