- Daiva Janauskaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Medžiai mieste vis dažniau tampa nesibaigiančių diskusijų objektu. Dėl jų ne tik ginčijamasi, bet ir kyla didelių nepatogumų žmonėms. Tuo įsitikinę klaipėdiečiai, savo kailiu netrukus patirsiantys, kaip prie daugiabučių namų išsaugoti medžiai ženkliai pablogins gyvenimo kokybę.
Apkapojo šaknis
J. Janonio gatvės 26 ir 28 namų gyventojai nuo praėjusio rudens laukė, kada į jų kiemus sugrįš staiga darbus sustabdžiusios įmonės „Kavesta“ darbininkai.
Šių metų pradžioje įmonei teismas leido restruktūrizuotis, tai yra dirbti toliau, o kovo viduryje ji pradėjo įvažos prie minėtų namų atnaujinimo darbus.
Kai darbininkai įrengė būsimos gatvelės bortelius, gyventojai pradėjo stebėtis ir aikčioti – tapo akivaizdu, kad dvi mašinos čia negalės prasilenkti.
Važiuojamosios dalies susiaurėjimai padaryti ties keliais kiemo medžiais. Beržas ir pora smulkesnių medžių apkasti iš trijų pusių. Jų šaknys ties įvaža iškastoje duobėje styro nukapotos.
„Tie medžiai neišgyvens, pavasarį lapus dar išleis, bet paskui pirma stipresnė audra juos išvers, o grius jie į baigiamą renovuoti namą ar ant automobilių. Kas čia taip įdomiai sugalvojo?“ – kalbėjo kieme stoviniavę žmonės.
Perspektyva: medžių, kuriuos siekta išsaugoti, išgyvenimo galimybės kelia vis daugiau abejonių. / D. Janauskaitės nuotr.
Pastatys kelio ženklą
Tarp ryškiomis uniformomis vilkinčių darbininkų vaikštinėjęs vyras teigė vadovaujantis kelią įrengiantiems darbininkams.
Jis patvirtino, kad du automobiliai čia tikrai neprasilenks, bet jiems to nė nereikės, nes čia, pasirodo, bus vienpusis eismas.
Tai žymintis kelio ženklas būsiąs pastatytas ties pirmąja 28-ojo namo laiptine.
Tai reiškia, kad šio namo gyventojai, norėdami parvažiuoti namo, nebegalės sukti į tiesiai prie namo vedančią įvažą, o privalės važiuoti į Sportininkų gatvę, siauru taku apvažiuoti „Vaivorykštės tako“ gimnaziją ir tada pagaliau atvykti į kiemą iš kito namo galo.
Jie turės ir dar „įdomesnį“ būdą mašina patekti į savo kiemą – važiuoti Sportininkų gatve iki Malūnininkų gatvės, pasukti į ją ir tada įsukti į kiemą prie buvusių universitetų bendrabučių, važiuoti pro kelis Švyturio gatvės namus ir galiausiai įsisprausti į įvažą prie savo namo.
Posūkis į šį kiemą paliktas toks siauras, kad gaisrinė mašina ar krovininis automobilis neįvažiuos į jį neužkliudęs čia stovinčių mašinų.
D. Janauskaitės nuotr.
Nesutarė dėl pageidavimų
Malūnininkų, Sportininkų, Smilties Pylimo ir J. Janonio gatvėse esančių namų kiemų atnaujinimo projekto autorius – bendrovės „Vakarų siluetas“ vadovas Mantas Daukšys.
Jis pasakojo, kad tuo metu, kai buvo rengiamas projektas, buvo aktuali uosto įmonės keliama tarša dėl geležies rūdos krovos, o bet koks medžių kirtimas grėsė oro kokybės pablogėjimu.
Dalis gyventojų reikalavo kuo daugiau vietų automobiliams, kiti prašė išsaugoti visus medžius.
Pirmiausia patys gyventojai turėjo susitarti, ko nori.
M. Daukšys atviravo, kad projektą teko perdarinėti kelis kartus, pasiūlymai buvę viešinami, gyventojai audringai reagavo į ketinimus sumažinti automobilių stovėjimo vietas, projektas buvo pataisytas. Tačiau tada triukšmą ėmė kelti augmenijos mylėtojai, kategoriškai pareikalavę medžius palikti.
Kalbėdamas apie išsaugotų, bet apkapotomis šaknimis likusių medžių likimą projektuotojas siūlė kreiptis į savivaldybę, kurios sudaryta komisija turėtų konstatuoti, kad medžių išsaugoti nepavyko. Jei būtų nuspręsta juos šalinti, toje vietoje reikėtų atsodinti naujus.
„Pirmiausia patys gyventojai turėjo susitarti, ko nori. Ar aš galėjau tai numatyti, turėdamas tuos duomenis, kuriuos turėjau? Yra galimybė tuos medžius įbetonuoti į tokias klombas, esu tai siūlęs statybininkams, bet ar savivaldybė priims tokį siūlymą kaip papildomą priemonę šaknims stiprinti? O gal geriau medžius šalinti? Sprendimą priimti turėtų statytojai. Kaip ir kiekvienoje statyboje – atidengi ir surandi netikėtų dalykų. Savivaldybė perka pigiausius projektus, o laikas jiems įgyvendinti – „suspausčiausias“. Jeigu projektas gavo statybos leidimą, vadinasi, jis atitinka normas“, – kalbėjo projektuotojas.
Mantas Daukšys / D. Janauskaitės nuotr.
Gali tekti perdaryti
M. Daukšys pripažino, kad atnaujintuose kiemuose nėra tiek daug vietų automobiliams, kiek jų buvo anksčiau, bet po atnaujinimo kiemai ir įvažos į juos atitiks privalomas normas.
Pasak projektuotojo, vingiuota įvaža sulėtins eismą ir tai užtikrins žmonėms saugumą, o vienpusis eismo organizavimas turėtų sumažinti mašinų srautą.
Ypatingus sprendinius, anot M. Daukšio, lemia ir žemės sklypų nuosavybės klausimai.
Jis tikino, kad jau įgyvendintų projektų perdarymas yra neišvengiamas, nes paaiškėja netikėtos aplinkybės, neretai persigalvoja užsakovai. Tik kyla klausimas, kas už tai sumokės.
Savivaldybės darbuotojai tikino, kad dėl šio projekto sulaukė daugybės paklausimų ir skambučių, bet jie esą jau yra pavėluoti – projektas buvo viešinamas ir aptariamas.
Gyventojai pripažįsta, kad kieme kelis mėnesius stovėjo stendas su būsimo kiemų atnaujinimo schema, bet iš jos nebuvę aišku, kad įvažiuoti į savo kiemą po remonto jie galės ne tiesiai, o sukdami per kitų namų kiemus, ir kad patirs daug nepatogumų.
M. Daukšys juokaudamas sakė, kad jei būtų pakankamai pinigų, viešindamas projektą jis kiekvieną gyventoją pasodintų ant fotelio ir pavaišintų kava, bet dabar laikomasi įprastų procedūrų.
Tuo metu „Kavestos“ darbininkai skuba dirbti, o gyventojai lažinasi, kurį mėnesį grius „išsaugoti“ medžiai ir kokią žalą jie griūdami padarys.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos rajono savivaldybė perka penkis socialinius būstus
Vadovaudamasi Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos 2024 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. T11-319 „Dėl penkių socialinių būstų pirkimo“ Klaipėdos rajono savivaldybės administracija perka penkis socialinius būstus. ...
-
Klaipėdoje esančios Tauralaukio progimnazijos teritorijoje prasidės rekonstrukcija1
Klaipėdos miesto savivaldybė praneša, kad senosios Tauralaukio progimnazijos teritorijoje artimiausiu metu prasidės rekonstrukcijos darbai. ...
-
Savaitgalį „The Tall Ships Races 2024“ burlaiviai įveikė pirmąjį lenktynių etapą Helsinkyje
Birželio 30 d. „The Tall Ships Races“ didieji burlaiviai iškilmingai išskleidė „The Tall Ships Races“ bures ir gavo lenktynių startą atviroje Baltijos jūroje. Išplaukė 41 burlaivis, iš kurių –&nb...
-
Šauliai padėkojo vadui už tarnybą2
Atsisveikinimas su vado pareigas tris kadencijas ėjusiu Rolandu Lukšu Klaipėdos šauliams tapo ir iškilmėmis, ir šiokiu tokiu išbandymu. Iškilminga rikiuotė vyko būtent tuo metu, kai pliaupė lietus. ...
-
Istorikams dovana – iš už Atlanto4
Klaipėdos sukilimo vado Jono Polovinsko-Budrio asmenybės ir veiklos tyrimai jo palaikų perlaidojimu Klaipėdoje nesibaigė. Priešingai, šis faktas atvėrė naują istorikų tyrimų kryptį, o medžiagos jiems tik daugėja. ...
-
Dėl S. Nėries gatvės pavadinimo keitimo atsiklaus klaipėdiečių nuomonės23
Uždegta žalia šviesa gyventojų apklausai dėl Salomėjos Nėries gatvės pavadinimo pakeitimo Klaipėdoje. Siekiama, kad apklausoje, kuri bus surengta tiek internetu, tiek gyvai, dalyvautų kuo daugiau klaipėdiečių. Vienas variantų – gatvei...
-
Grafičių asai atakuoja Klaipėdą: siaubia viską iš eilės2
Grafičių mėgėjai lyg skėriai siaubia miestą – šiemet jų piešinių ir keverzonių šalinimui per pusmetį išleista tiek pinigų, kiek pernai per visus metus. ...
-
Kviečia surasti geriausią vadovą Palangos senajai gimnazijai
Palangos meras Šarūnas Vaitkus kviečia surasti Palangos senajai gimnazijai patį geriausią vadovą. ...
-
Pajūrio miškuose – nemalonūs pėdsakai: neretai poilsiautojai čia atlieka gamtinius reikalus12
Miškai prie Klaipėdos, kurių takais klaipėdiečiai kasdien pėdina prie jūros, yra ir kvapnūs, ir gražūs. Tik kai kuriems jie – dar ir vieta nusilengvinti. ...
-
Poilsis palapinėje – dar neužmirštas
Žmonės renkasi atostogas praleisti skirtingai: vieni poilsiauja sodybose, kiti išskrenda į šiltuosius kraštus, treti renkasi ekstremalų poilsį. Vienintelis Klaipėdoje esantis kempingas vis dažniau sulaukia poilsiautojų, kurie atvyk...