- Ieva Liškevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
Uostamiesčio inžinierių pagamintas elektra varomas autobusas „Dancer“ trečiadienį apsuko pirmąjį savo ratą Klaipėdos centrinėmis gatvėmis. Gali būti, kad šį rugsėjį mieste ims kursuoti dvi tokios elektrinės transporto priemonės, atsieisiančios 700 tūkst. eurų.
Pristatė visuomenei
Klaipėdiečių trejus metus nuo eskizo kurta inovatyvi susisiekimo priemonė, panašu, jau greitai bus integruota į Klaipėdos viešojo transporto sistemą.
Teigiama, kad mėlynos spalvos elektrobusas su 26 keleiviais sveria mažiau nei tuščias dyzelinis.
Be to, jis visiškai neteršia aplinkos, važiuoja taupiau, yra tylesnis ir įkraunamas vos per kelias minutes. Vienu įkrovimu, priklausomai nuo to, kaip intensyviai naudojama kondicionavimo sistema, gali nuvažiuoti apie 100 km.
„Dancer“ yra aprūpintas online stebėjimo sistema, leidžiančia sekti informaciją apie kiekvieno elektrobuso darbą kompiuterio ekrane.
Anot gamintojų, gautas Europos Sąjungos sertifikatas patvirtina, kad „Dancer“ atitinka visus bendrijos reikalavimus, yra saugus ir gali būti naudojamas keleivių vežimui bet kuriame Lietuvos ar užsienio mieste.
Kaip teigė elektrinio transporto sistemas „Dancer“ kuriančios bendrovės „Vėjo projektai“ generalinis direktorius Alvydas Naujėkas, sertifikatas reiškia, kad iš tyrimų ir kūrimo etapo komanda išeina į serijinės gamybos kelią.
Šiuo metu bendrovėje dirba 39 specialistai, tačiau artimiausiais mėnesiais jų skaičius bus didinamas dešimtimis.
Bilietų kainos nesikeis
Planuojama, kad iki 2030 m. Klaipėdos viešojo transporto sistemą sudarys apie 60–70 elektrobusų.
Pasak A. Naujėko, elektrobusai yra šiek tiek brangesni už dyzelinius, tačiau jų eksploatavimas – pigesnis.
Rugpjūčio viduryje du nauji elektrobusai turėtų būti perduoti savivaldybės kontroliuojamai bendrovei „Klaipėdos autobusų parkas“, o liepą šalia Klaipėdos autobusų stoties bus įrengta ir įkrovimo stotelė.
„Šiuo metu statome savo gamybinę laboratoriją, kurioje bandysime ieškoti sprendimų, kaip pagreitinti pačią gamybą. Kol kas didžiausias iššūkis yra tiekimo grandinė“, – kalbėjo pašnekovas.
Bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas atkreipė dėmesį, kad visuomenei pristatytas autobusas – tik bandomoji versija, juo keleiviai judės įvairiais maršrutais. Kiti du elektriniai autobusai, kuriuos bendrovė įsigis, į gatves turėtų išvažiuoti rugsėjį.
V. Ramanausko žodžiais, nors elektra varomų autobusų eksploatacija – trigubai pigesnė nei dyzelinių, bilietų kainos keleiviams esą nekis.
Naujas dyzelinis autobusas vidutiniškai kainuoja 180 tūkst. eurų, dujinis – 220 tūkst. eurų, o varomas elektra – 350 tūkst. eurų.
„Tai – pigiausia, kas man yra žinoma. Realiai rinkoje vyrauja 400–450 tūkst. eurų už vieną eleketrobusą. Nepigi investicija, kuri, planuojame, atsipirks per 8–10 ar net 12 metų“, – pridūrė V. Ramanauskas.
Teigiama, kad „Klaipėdos autobusų parkas“ – vienas „žaliausių“ Lietuvoje, 60 proc. bendrovės autobusų – yra ekologiški (varomi suslėgtomis gamtinėmis dujomis), o ateityje didžiąją dalį jų sudarys elektriniai.
Dalį jau sumokėjo
Klaipėdos miesto savivaldybė parengė sprendimo projektą, kuriuo siekiama padidinti bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ įstatinį kapitalą 665 tūkst. eurų.
Jei ketvirtadienį posėdžiausianti miesto taryba tam pritars, šie pinigai bus panaudoti dviem elektra varomų autobusų įsigijimui ir pakrovimo stotelių infrastruktūros įrengimui.
Vieno elektrobuso kaina – 350 tūkst. eurų, taigi dvi transporto priemonės miestui atsieis 700 tūkst. eurų.
Geriausia, kad pavyzdį rodytų Klaipėdos miesto įmonės.
Pagal sutartyje numatytą įsipareigojimą, dar pernai „Klaipėdos autobusų parkas“ bendrovei „Vėjo projektai“ sumokėjo avansą – 35 tūkst. eurų.
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis vylėsi, kad tarybos nariai nesispyrios.
„Tai – mieto įsipareigojimas savo bendrovei. Jeigu norime ekologinio proveržio, reikia investuoti. Ir geriausia, kad pavyzdį rodytų Klaipėdos miesto įmonės“, – tikino G. Neniškis.
Per dešimtmetį taršių viešojo transporto priemonių mieste turėtų nelikti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Po apklausos dėl S. Nėries gatvės pavadinimo pakeitimo Klaipėdoje – sprendimai2
Daugiau nei mėnesį vykusi apklausa dėl S. Nėries gatvės pavadinimo pakeitimo Klaipėdoje sudomino tik kiek daugiau nei 700 klaipėdiečių. Dažniausia nuomonė išreikšta elektroniniu būdu, gyvai balsavo vos keli miestiečiai. Suskaičiavus...
-
Kretingos gatvėje – konfliktas dėl „ratuotų“ moksleivių2
Kretingos gatvės daugiabučių namų gyventojams trūko kantrybė – jų kiemus ne tik okupuoja automobiliais į pamokas atvykstantys moksleiviai, kai kurie mokiniai ėmė užstatinėti svetimas mašinas, žmonės liko neišvažiavę į darbu...
-
Aukcione – buvęs kino teatras „Jūratė ir Kastytis“
Pardavimui ruošiamas buvęs sovietinių laikų kino teatras „Jūratė ir Kastytis“. Jį rengiamasi parduoti kartu su kavinės-baro ir prekybinėmis patalpomis bei kiemo aikštele. Bus rengiamas aukcionas, objekto pradinė kaina sieks b...
-
„Philip Morris“: nuo Lietuvos institucijų požiūrio priklauso, kas laukia Klaipėdos fabriko1
Pirmasis nepriklausomos Lietuvos užsienio investuotojas svarsto pasitraukimo galimybę, tačiau mūsų šalį vis dar vertina kaip strateginę partnerę. ...
-
Klaipėdiečiai sunerimo: į laiptines ir butus veržiasi kenkėjai11
Žvejybos uosto rajone gyvenantys klaipėdiečiai sunerimo – į laiptines ir butus veržiasi tarakonai. Jiems naikinti jau pasitelktos ir tarnybos. Baiminamasi, kad parazitai neišplistų ir į kitus kvartalus. Be to, Rumpiškės kvartale buv...
-
Prie Klaipėdos apskrities policijos komisariato – daugiaaukštė aikštelė
Jau kurį laiką prie Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato vyksta statybos darbai – čia statoma daugiaaukštė automobilių stovėjimo ir saugojimo aikštelė. Joje bus per 200 vietų automobiliams. Nemažai vietų bus pri...
-
Medikams į Klaipėdą pritraukti – papildoma paskata1
Siekiant pritraukti į Klaipėdą aukštos kvalifikacijos specialistus numatoma didinti finansavimą, skirtą paskatoms. Savivaldybės tarybai teikiamas sprendimo projektas, kuriame siūloma išmoką vienam asmeniui didinti nuo 2400 iki 5400 eurų....
-
Po skaudžios nelaimės – vyro prašymas padėti: ši procedūra gali būti mano šansas5
Prieš metus palangiškis Edvinas Vygontas namuose, dirbdamas prie kompiuterio, nukrito nuo savo namų antrojo aukšto antresolės ir susilaužė stuburą. Jis nepasidavė, neišsigando, bet pasakė sau, kad tai įveiks. Nors gydytojų ...
-
Mažėja vietinės rinkliavos už įvažiavimą į Neringą dydžiai4
Nuo pirmadienio lengviesiems automobiliams, automobiliams-gyvenamiesiems namams bei automobiliams, tempiantiems gyvenamąjį namą mažėja vietinės rinkliavos už įvažiavimą į Neringą dydžiai. ...
-
Uždaroma durų ir langų gamykla Klaipėdoje: atleidžiami visi 32 darbuotojai11
Likviduojama metalinių durų ir langų gamybos įmonė „Vitral“ atleidžia visus 32 darbuotojus. Apie tai Klaipėdos bendrovė informavo Užimtumo tarnybą. ...