- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Klaipėdos autobusų stočiai 15 metų: akivaizdūs ir nematomi pokyčiai
-
Klaipėdos autobusų stočiai 15 metų: akivaizdūs ir nematomi pokyčiai
-
Klaipėdos autobusų stočiai 15 metų: akivaizdūs ir nematomi pokyčiai
-
Klaipėdos autobusų stočiai 15 metų: akivaizdūs ir nematomi pokyčiai
-
Klaipėdos autobusų stočiai 15 metų: akivaizdūs ir nematomi pokyčiai
-
Klaipėdos autobusų stočiai 15 metų: akivaizdūs ir nematomi pokyčiai
-
Klaipėdos autobusų stočiai 15 metų: akivaizdūs ir nematomi pokyčiai
-
Klaipėdos autobusų stočiai 15 metų: akivaizdūs ir nematomi pokyčiai
-
Klaipėdos autobusų stočiai 15 metų: akivaizdūs ir nematomi pokyčiai
Ar dar kas pamena, kaip atrodė senoji Klaipėdos autobusų stotis? Tipinė baltų silikatinių plytų sovietmečio pabaisa, taip ir nepabaigta statyti (turėjo būti tuneliu sujungta su geležinkelio stotimi), ji buvo nugriauta 2009 metais. O senosios vietoje per pusmetį iškilo dabartinė, moderni, jauki, komfortiška, viena pirmųjų nepriklausomoje Lietuvoje. Dabar tai – vienas iš municipalinės UAB „Klaipėdos paslaugos“ padalinių.
Žvelgiant atgal tenka pripažinti: prieš 15–20 metų keleivinis transportas išgyveno auksinius laikus. Iš Klaipėdos reguliariai kursuodavo tarptautinių reisų autobusai į Vokietiją, Taliną, Rygą, Karaliaučių. Be persėdimų tarpmiestiniu autobusu buvo galima nuvykti į atokiausius Lietuvos kampelius. Tačiau, kai gerėjant gyvenimui asmeninis automobilis tapo ne prabanga, autobusais važiuojančių keleivių ėmė sparčiai mažėti. O po kelis metus užsitęsusio kovido karantino sumažėjo ne tik keliaujančiųjų autobusais, bet praretėjo ir vežėjų gretos, išnyko dešimtmečiais gyvavę reisai į Lietuvos miestelius. Visgi, ir šiandien Klaipėdos autobusų stotis išlieka itin svarbiu miesto bei viso regiono keleivinio transporto infrastruktūros objektu.
Partnerio nuotr.
Pabandykite atspėti, kiek autobusų čia apsilanko per metus? Vien pernai iš Klaipėdos autobusų stoties į tarpmiestinius ir priemiestinius reisus išvyko 48 120 mažųjų ir didžiųjų autobusų, po 130–134 reisus kasdien! Jais iškeliavo maždaug 817 000 keleivių, į uostamiestį atvyko apie 400 000 žmonių.
Todėl neatsitiktinai sakoma, kad autobusų stotis – miesto vizitinė kortelė. Čia apsilanko keliskart daugiau žmonių, nei gyvena Klaipėdos mieste.
Partnerio nuotr.
Beje, tik maždaug trečdalis pastato patalpų, kuriose veikia stoties valdytojos – UAB „Klaipėdos paslaugos“ – padaliniai, skirti keleivių aptarnavimui ir siuntų autobusais tarnybai. Didžiąją pastato dalį valdo privataus verslo atstovai, nuomojantys patalpas prekybos centrui, parduotuvėms, kavinei, kirpyklai, vaistinei, pramogų organizatoriams. Jų paslaugomis naudojasi ir keleiviai, ir miesto gyventojai.
Partnerio nuotr.
Kalbant apie kelionių organizavimo kokybę, per naujosios stoties gyvavimo laikotarpį ji taip pat smarkiai pakito. Anksčiau prie informacijos ar bilietų kasos darbuotojų langelių nusidriekdavo interesantų eilės. Dabar tokių keleivių – vos vienas kitas. Kasininkes pakeitė laukimo salėje stovintis elektroninis bilietų savitarnos automatas, o daugiausia bilietų įsigyjama internetu. Visa informacija apie atvykstančius ir išvykstančius autobusus, jų maršrutus skelbiama naujose švieslentėse.
Partnerio nuotr.
Stoties salė, kur keleiviai laukia savo autobuso reiso, tapo galerija. Čia viena po kitos keičiamos meno kūrinių ekspozicijos, vyksta susitikimai su jų autoriais, netgi skamba gyvos muzikos koncertai.
Turbūt nedaugelis keliaujančių atkreipė dėmesį į Klaipėdos autobusų stoties teritorijoje pernai pastatytas elektros įkrovos stoteles. Dabar tai jokia naujovė. Nes elektriniai autobusai, apie kuriuos prieš 15 metų statant stotį net nebuvo galvojama, jau važinėja Klaipėdos gatvėmis. UAB „Klaipėdos paslaugos“ ir jų partneriai į ekologiškam transportui būtiną infrastruktūrą turėjo investuoti solidžias lėšas, nutiesti tinklus, pastatyti galingą elektros pastotę.
Partnerio nuotr.
„Nedrįsčiau prognozuoti, kaip mūsų autobusų stotis pasikeis ir kokias funkcijas vykdys dar po dešimties ar penkiolikos metų. Bet žvelgiant į netolimą praeitį akivaizdu, kad ji jau davė impulsą progresui, prisitaikė prie transporto evoliucijos ir į gerąją pusę pakeitė šios miesto dalies veidą. Nebejoju, kad ši tendencija tęsis ir mes kartu su kolegomis bei miesto bendruomene šį gimtojo miesto kampelį paversime dar jaukesniu“, – sakė Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos paslaugos“ generalinis direktorius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
KRATC informuoja: Klaipėdoje keičiami maisto atliekų surinkimo iš individualių valdų grafikai
Nuo 2024 m. rugsėjo 30 dienos maisto atliekos iš Klaipėdos miesto individualių valdų bus surenkamos kitu grafiku, bet ištuštinimo dažnumas nesikeis. Kaip ir iki šiol, maisto atliekos Klaipėdoje bus surenkamos kartą per savait...
-
Tarnyboms tenka skirti daugiau dėmesio Klaipėdos regionui: ten ir nuotaikos truputį kitokios3
Po pastarosios nakties išpuolio prieš Klaipėdos apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą, Valstybės saugumo departamento (VSD) vadovas Darius Jauniškis pripažįsta, kad tarnyboms tenka skirti daugiau dėmesio uostamiesčio region...
-
Atgimimo aikštės rekonstrukcija – su trukdžiais: kasti čia tapo pavojinga18
Jau trečią kartą per savaitę rekonstruoti ketinamoje reprezentacinėje Klaipėdos Atgimimo aikštėje archeologų darbus trikdo sprogmenys. Spėjama, kad rusai pokariu čia buvusius pastatus valydami aikštę užminavo. Aikštės rekonstr...
-
Klaipėdiečiams nerimą sukėlė pratybų vaizdai29
Klaipėdiečių emocijas kaitina vaizdai prie buvusio uostamiesčio policijos komisariato pasų poskyrio. Čia praeiviai stebi dideles policijos pareigūnų ir ugniagesių pajėgas. ...
-
Vakarų laivų gamyklos vadovas: laivas „Ruby“ tikrai nevyks į Klaipėdą1
Klaipėdos įmonės Vakarų laivų gamykla vadovas Arnoldas Šileika yra įsitikinęs – 20 tūkst. tonų rusiškos amonio salietros gabenantis laivas „Ruby“ į Klaipėda nevyks. Jis pridūrė, kad šiuo metu vis dar net ne...
-
Septintasis „Švyturių ralis“: 60-ies automobilių ekipažai leidosi pažinti Klaipėdos kraštą
Po šešerių metų pertraukos Klaipėdoje vėl startavo „Švyturių ralis“. Šį kartą beveik 60-ies automobilių ekipažai leidosi pažinti Klaipėdos kraštą. Popietę juos klaipėdiečiai pasitiks uostamiesčio p...
-
Tarp Kretingos ir Novovolynsko pasirašyta bendradarbiavimo sutartis
Penktadienį pasirašyta Kretingos ir Novovolynsko, miesto Ukrainoje, bendradarbiavimo sutartis. ...
-
Pajūrio tvarkymo akcija pritraukė šimtus savanorių: surinkta 3 500 litrų šiukšlių7
Rugsėjo 21 d. Giruliuose įvyko didelio masto paplūdimio tvarkymo akcija, kurioje dalyvavo daugiau nei 300 žmonių. Akcijos metu surinkta net 3 500 litrų šiukšlių, o prie iniciatyvos aktyviai prisijungė ne tik suaugusieji, bet ir moksleivia...
-
Jūrų ekosistemos ir vėjo elektrinės: draugiška kaimynystė – misija įmanoma3
Meno kūrėjų išaukštinta Baltija teikia ne tik nusiraminimą ir poilsį – tai ir viena intensyviausiai žmogaus naudojamų bei labiausiai užterštų jūrų pasaulyje. Rimtų pasekmių suvokimas tiek įvairių sričių specialistus,...
-
Po vasaros pliaže – rudens darbymetis5
Vasara įstaigos „Klaipėdos paplūdimiai“ darbuotojams baigėsi įpusėjus rugsėjui, bet jos vadovas Žigintas Narmontas tikina – dabar jam ir jo pavaldiniams – pats darbymetis. Vadovas neslėpė – sezonas buvo itin įtemptas: p...