- Valdas Pryšmantas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Koncerno „Achemos grupė“ valdoma didžiausia Klaipėdos uosto krovos kompanija („Klasco“) siekia didinti veiklos apimtis, tačiau jos planams nepritaria miestas – baiminamasi, kad suintensyvėjusi krova pablogins gyvenimo kokybę miestiečiams.
„Klasco“ numato metalo laužo krovą padidinti tris kartus, o birių krovinių – keturis kartus, o bendra maksimali metinė krova, įskaitant ir šiuo metu kraunamus grūdus, neviršytų 1,5 mln. tonų, vienkartinio sandėliavimo – 250 tūkst. tonų.
Klaipėdos savivaldybė miesto tarybai siūlo užkirsti kelią tokiai galimybei, nes šalia įmonės teritorijos yra nemažai gyvenamųjų namų, nutolusių vos 30 metrų.
„Situacija ten ir taip negera, o šalia gyventojų atviros krovos ir krovos, kuri kelia dulkes bei triukšmą, nenorime“, – BNS sakė sprendimo projektą rengusi savivaldybės Aplinkosaugos skyriaus vedėja Rasa Jievaitienė.
Pasak jos, didžiausią nerimą kelia 10 ir 11 krantinėse planuojama birių krovinių krova bei metalo laužo krova 8-9 krantinėse.
„Ten dabar kraunami tik grūdai, o norima krauti viską. Metalo laužo krova labai susijusi su triukšmu, o trąšos – su dideliu dulkėtumu. Ta teritorija yra iš esmės per gatvę nuo gyvenamųjų namų“, – sakė savivaldybės atstovė.
Klausimų savivaldybei kelia ir tinkamai nepaaiškinta poveikio aplinkai vertinimo (PAV) programoje numatyta geležies šlako ir geležies silikato krova bei sandėliavimas, baiminamasi, kad tai bus medžiagos, panašios į geležies rūdą, kurią aplinkosaugininkai uždraudė krauti.
„Dabar jie yra sugalvoję kitą krovą, kuri susijusi su geležies šlaku ir silikatu, programos rengėjas produkto aprašyme nėra pateikęs duomenų apie šį krovinį. Todėl vertinant kaip patį blogiausią scenarijų mes manome, kad gali pasikartoti geležies rūdos scenarijus – mes nematome skirtumo. Yra rizika dėl panašios aplinkos oro taršos, kaip ir šiuo metu uždraustos geležies rūdos, tik kitu pavadinimu“, – BNS aiškino R. Jievaitienė.
„Klasco“ ketvirtadienį žadėjo pateikti komentarą dėl savivaldybės pozicijos.
Klaipėdos taryba dėl pasiūlymo turėtų apsispręsti balandžio 25-ąją – jeigu tam bus pritarta, sprendimas bus siunčiamas Aplinkos apsaugos agentūrai, kuri išduoda leidimus tokiai veiklai.
Kovo pabaigoje savivaldybei pateiktoje „Klasco“ PAV programoje numatoma metalo laužo krova nuo 100 tūkst. iki 300 tūkst. tonų per metus, birių krovinių – fosforitų, perlito, gipso anhidrito, klinkerio, geležies šlako ir geležies silikato – nuo 200 tūkst. iki 800 tūkst. tonų. Birių trąšų krovos apimtis norima didinti 120 tūkst. tonų – iki 1,12 mln. tonų per metus.
„Klasco“ palaidos geležies rūdos krova praėjusį rudenį sustabdyta aplinkosaugininkams nustačius, kad krovinių dulkės patenka už įmonės teritorijos ribų ir nusėda ant šalia esančių statinių paviršių, o kai kur net apie pusę tokios taršos sudarė būtent „Klasco“ krovinių dulkės.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas vasarį galutinai atmetė bendrovės skundą, kuriuo ji prašė stabdyti pernai lapkritį Aplinkos apsaugos departamento priimtą nurodymą nutraukti palaidos geležies rūdos krovą.
Bendrovė krovė iš Rusijos metalurgijos gamyklos „Metalloinvest“ atvežamą rūdą.
Šių metų pradžioje „Klasco“, prižiūrint aplinkosaugininkams, leista išgabenti anksčiau sukauptą geležies rūdos likutį, įmonė tuo metu BNS patvirtino, jog neketina daugiau krauti šio aplinką teršiančio krovinio.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pažeidimai nustatyti 23 Palangos maitinimo įstaigose iš 33
Daugumoje šiemet patikrintų Palangos maitinimo įstaigų Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos specialistai nustatė pažeidimų, šeštadienį praneša portalas tv3. ...
-
Klaipėdoje nuvilnijo kalėdinių giesmių festivalis
Prieš Naujuosius metus uostamiestyje tęsiasi šventinių renginių maratonas. ...
-
Šileika: e. tollingo sistema turės įtakos krovos Klaipėdos uoste apimtims
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas Vaidotas Šileika sako, kad elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistema, vadinamasis e. tollingas pabrangins krovinių pervežimus automobiliais, todėl turės įtakos Klaipėdos jūrų uost...
-
Dangės skvero fontanas Klaipėdoje kitąmet neveiks: bus rengiamas naujas projektas1
Naujasis Dangės skvero fontanas 2025 metais neveiks – Klaipėdos miesto savivaldybė pranešė, jog pirks jo antžeminės patalpos įrengimo techninio darbo projekto parengimo paslaugas. Kaip praneša portalas „Atvira Klaipėda“,...
-
Klaipėdoje ženklai neatlaikė vėjo gūsių
Klaipėdiečiai uostamiestyje pastebėjo neįprastai apgadintus kelio ženklus. Nurodomieji kelio ženklai, žymintys pėsčiųjų perėjimo per gatvę vietas, nulinko į skirtingas puses. ...
-
Perspėjo būti budrius: sukčiai už du eurus siūlo autobusų bilietų
Sukčiai sukūrė fiktyvią viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ feisbuko paskyrą ir ėmėsi apgaulės – už du eurus siūlo neva nemokamą važiavimą autobusais šešiems mėnesiams. ...
-
Naujųjų sutikimas – su lietumi
Sinoptikai gražių orų metų sandūrai neprognozuoja. Naujų metų sutikimui teks ruošti skėčius, tačiau bent jau bus nešalta. ...
-
Naujo polėkio metas – ne tik šventiniu laikotarpiu
Nuolatinė tarpdisciplininės komandos pagalba, susitelkimas į paciento ir jo artimųjų lūkesčius bei jų gyvenimo kokybės gerinimas – tai tik keli iš daugybės tikslų, kuriuos savo atsidavimu darbui įgyvendina Klaipėdos medicininės slaug...
-
Rekordas: siuntą atsiėmė žaibišku greičiu2
Visoje šalyje prieššventiniu laikotarpiu išsiunčiama ir pristatoma milijonai siuntų. Tam, kad jos adresatus pasiektų laiku, priimama daugiau darbuotojų, ilginamos jų darbo valandos. Yra žmonių, kurie siuntas stengiasi atsiimt...
-
Jaunimo „linksmybės“: turistams informacija – kinų kalba1
Priekulės centre šalia paminklo rašytojai Ievai Simonaitytei įrengtas interaktyvus ekranas pažinčiai su rašytojos gyvenimu. Tačiau turistai informacijos negali perskaityti, mat ji čia skelbiama kinų kalba. ...