Po banko atsakymo – nesusipratimų virtinė: vyras pasijautė lyg aferistas

Automobilį ketinęs įsigyti pajūrio gyventojas turėjo keliskart važiuoti į Marijampolę ir išgyventi stresą. Net ir gavęs banko patikinimą raštu, jog nedarbo dieną galės atlikti momentinį mokėjimą, vyras patyrė akibrokštą – iš savo sąskaitos pinigų pervesti vis tiek negalėjo. „Pasijaučiau lyg aferistas, kuris nori gauti daiktą nesumokėjęs“, – nemalonų incidentą prisiminė žmogus.

Raštas nieko blogo nežadėjo

„Normalioje šalyje toks bankas turėtų atlyginti nuostolius. O nuostoliai yra ne tik turtiniai, bet ir moraliniai. Tačiau pas mus kitos taisyklės. Ir, pasirodo, jas diktuoja bankai“, – nuoskaudą liejo žmogus.

Vyras į keblią situaciją pateko pirkdamas lengvąjį automobilį. Dėl pirkinio jau kartą važiavo tartis į Marijampolę. Sudaręs preliminarią pirkimo–pardavimo sutartį ir su pardavėju sutaręs, kad sandorį užbaigs po dviejų savaičių, šeštadienį, grįžo atgal į pajūrį.

Paskambinęs į banką „Luminor“, kuriame yra nuolat naudojama jo sąskaita, vyras sužinojo, kad momentiniu pavedimu tegalės pervesti tik tūkstantį eurų.

„Turiu sąskaitą ir puikiajame Šiaulių banke. Kadangi dar buvo laiko, raštu užklausiau jo atstovų, ar bus įmanoma savaitgalį, nedarbo dieną, momentiniu būdu pervesti didesnę sumą. Su pardavėju sutarėme susitikti tiesiai Marijampolės „Regitroje“. Galvojau, kad pirkimo–pardavimo sutartį pasirašysime, čia pat padarysiu pavedimą, ir viskas“, – prisiminė vyras.

Iš Šiaulių banko jis gavo atsakymą, kad bet kuriuo metu į bet kurį kitą banką, turintį momentinio pervedimo funkciją, bus galima pervesti iki 100 tūkst. eurų. Svarbu, kad sąskaitoje būtų pakankama suma.

Toks atsakymas nuteikė optimistiškai. Be to, vyras jau prieš porą metų buvo atlikęs momentinį pavedimą iš Šiaulių banko, kai pirko žemės sklypą. Tuomet, pas notarą įteisinant sandorį, sklypo pardavėjo sąskaitoje pinigai atsirado akimirksniu. Jokių trikdžių nebuvo.

Sandoris pakibo ant plauko

Kaip ir buvo planavę, vyrai sutartą šeštadienį susitiko Marijampolės „Regitroje“, užsiregistravo į eilę.

„Laukimo salėje atsiverčiau nešiojamąjį kompiuterį, prisijungiau prie Šiaulių banko ir prie pardavėjo akių padariau momentinį pavedimą. Iš pirmo žvilgsnio atrodė, kad viskas lyg ir pavyko – šalia sąskaitos atsirado skaičius, reiškiantis būsimąjį likutį, tačiau pinigai nebuvo nuskaičiuoti. Kurį laiką lūkuriavome, jau artėjo mūsų eilė automobilio registracijai. Pradėjo pilti šaltas prakaitas, nes pinigai pardavėjo sąskaitos taip ir nepasiekė. Ką jis apie mane tąsyk pagalvojo, galima tik spėlioti“, – pasakojo vyras.

Pradėjo pilti šaltas prakaitas, nes pinigai pardavėjo sąskaitos taip ir nepasiekė.

Jis teigė kurį laiką įsivaizdavęs save pardavėjo vietoje ir suprato, kad atrodo lyg aferistas, mėginantis „prasukti reikalą“ – užregistruoti automobilį savo vardu, apsimetęs, jog negali sumokėti. Taip dažniausiai elgiasi sukčiai, siekiantys neteisėtai įgyti svetimo turto.

„Du suaugę žmonės niekaip negali elementaraus sandorio užbaigti, būtinai kažkas turi sugadinti nervus. Juk iš anksto išsiunčiau paklausimą bankui, ar galėsiu nedarbo dieną padaryti momentinį pavedimą. Rašė, kad galėsiu, tačiau, pasirodo, negaliu“, – pasakojo vyras.

Pinigai – per kelias sekundes

Kas atsitiko? Šiaulių bankas iš tiesų buvo gavęs šio vyriškio užklausą raštu, ar konkrečią dieną galės atlikti 10 tūkst. eurų sumą viršijantį momentinį mokėjimą.

Šiaulių banko Nuotolinio klientų aptarnavimo centro vadybininkė raštu jam patvirtino, kad jokių problemų nekils.

„Atsakydami informuojame, kad momentinį mokėjimą galėsite atlikti, jei sąskaitoje bus pakankamai lėšų tokio mokėjimo atlikimui bei komisinio mokesčio už kredito pervedimą mokėjimui. Momentinis mokėjimas – tai mokėjimas, kai pinigai gavėją pasiekia per kelias sekundes; momentiniai mokėjimai vykdomi visą parą visus metus be poilsio ir švenčių dienų; pervedama suma negali viršyti 100 tūkst. eurų sumą; lėšų gavėjo bankas turi būti prisijungęs prie momentinių mokėjimų sistemos“, – atsakė banko atstovė.

Laiške klientui paaiškinta, kad momentiniam kredito pervedimui, atliekamam interneto banke ar programėle, taikomas 0,41 euro mokestis.

Gavęs tokį atsakymą, žmogus specialiai iš anksto pervedė reikalingą sumą iš „Luminor“ banko į Šiaulių banke esančią savo sąskaitą, kad galėtų užbaigti sandorį, nes iš „Luminor“ momentiniu būdu galima pervesti tik iki 1 tūkst. eurų.

Pirkinys: savaitgalį automobilį norėjęs pirkti vyras negalėjo atsiskaityti su pardavėju, nes bankas sustabdė momentinį pervedimą iki artimiausios darbo dienos. Evaldo Šemioto nuotr.

„Kam norite pervesti?“

Marijampolėje, matydamas, kad eurai iš sąskaitos vis nenuskaitomi, o ir pardavėjo sąskaitoje jų nėra, čia pat „Regitroje“ telefonu pirkėjas susisiekė su Šiaulių banko klientų aptarnavimo centru.

Atsiliepusi banko darbuotoja pasidomėjo, kam pervedami pinigai: fiziniam ar juridiniam asmeniui. O tada jos paaiškinimas visai pribloškė pirkėją.

„Paaiškėjo, kad jei aš mašiną būčiau pirkęs iš fizinio asmens, pavedimas būtų įvykęs. Mašinos pardavėjas yra įregistravęs mažąją bendriją, tad į įmonės sąskaitą momentinis mokėjimas savaitgaliais ir švenčių dienomis nėra galimas. Esą banko darbuotojas dar turi viską patikrinti, ir pinigai bus pervesti tik pirmadienį iki pietų... Kodėl apie tokią svarbią sąlygą nė puse žodžio neužsiminta banko atsakyme į užklausą?“ – piktinosi vyras.

Vietoj eurų – pavedimo kopija

Per tą laiką, kol mašinos pirkėjas telefonu aiškinosi su banku, „Regitroje“ atėjo pirkėjo ir pardavėjo eilė.

„Atstovėjus tiek laiko, išlaukus, kol „Regitros“ darbuotojai papietaus, nuėjome registruoti automobilio. Bet juk pinigai į pardavėjo sąskaitą taip ir „neįkrito“. Grynaisiais atsiskaityti taip pat negalima – suma viršija 5 tūkst. eurų, o ir kur išsigryninsi, bankai juk savaitgaliais nedirba. Sunku nupasakoti, kaip tą akimirką jaučiausi. Vis dėlto pardavėjas geranoriškai vietoj pinigų paėmė pavedimo kopiją, tik pasamprotavo, kad pavedimą juk paskambinus į banką galima ir sustabdyti“, – kalbėjo žmogus.

Nors mašina buvo registruota pirkėjo vardu, jam teko palikti automobilį Marijampolėje ir vėl atvažiuoti kitą savaitę.

„Esu padorus žmogus, negaliu taip su svetimu daiktu elgtis. Mašinos pardavėjas negavo pinigų, sandoris nebuvo užbaigtas. O kas dėl to kaltas? Gal aš?“ – klausė žmogus.

Pirmadienį, kai bankas atliko momentinį mokėjimą, pirkėjas dar kartą turėjo gaišti laiką – vėl vykti į Marijampolę dabar jau tikrai savo mašinos.

„Be reikalo turėjau važinėti 600 kilometrų. O kas man nuostolius atlygins? Banko atstovės atsakyme raštu net neužsimenama, kad gali kilti trikdžių dėl pavedimo įmonei ar mažajai bendrijai. Kodėl egzistuoja tokia tvarka, kad momentinį pavedimą privačiam asmeniui galima atlikti, o įmonei – ne?“ – klausė vyras.

Momentinis mokėjimas sustabdomas tik išskirtiniais atvejais, kai bankas siekia įsitikinti, kad mokėjimas nepažeidžia tarptautinių sankcijų, arba siekiant apsaugoti kliento lėšas potencialaus sukčiavimo atveju.

Baiminosi pažeisti sankcijas

Šiaulių banko Pardavimų, rinkodaros ir komunikacijos departamento Komunikacijos grupės vadovė Monika Rožytė banko vardu atsiprašė kliento.

„Apgailestaujame, kad klientas patyrė nepatogumų. Konkretaus atvejo pakomentuoti negalime dėl banko paslapties, tačiau įprastai momentiniai mokėjimai įvyksta akimirksniu. Momentinis mokėjimas sustabdomas tik išskirtiniais atvejais, kai bankas siekia įsitikinti, kad mokėjimas nepažeidžia tarptautinių sankcijų, arba siekiant apsaugoti kliento lėšas potencialaus sukčiavimo atveju“, – atsakė banko atstovė.

Toks banko paaiškinimas nustebino nepatogumų ir papildomų išlaidų patyrusį vyrą.

„Bankas, siekdamas apsaugoti kliento lėšas, padaro jam tiesioginės žalos. Ar čia viskas normalu? Pirmiausia, jei banko klausiama, galėtų būti atsakyta išsamiai. Laikykitės tų sankcijų, viskas puiku, bet praneškite, kad šeštadienį, ponai, nedirbsite, o mano pavedimą mažajai bendrijai tikrinsite tik pirmadienį“, – širdo vyras.

„Sustabdymas nereiškia, kad operacija yra neteisėta – tiesiog jos įvertinimui reikia daugiau laiko ar informacijos. Svarbu paminėti ir tai, kad vykdyti operacijų stebėseną privalo tiek mokėtojo, tiek gavėjo bankas, todėl operaciją sustabdyti gali abiejų sandorio šalių bankai“, – aiškino M. Rožytė.

Viskas dėl klientų patogumo

Pirkėjas įsitikinęs, kad jei į iš anksto siųstą užklausą banko darbuotoja būtų atsakiusi išsamiai, jis nebūtų likęs kvailio vietoje.

„Iš vakaro būčiau daręs pavedimą pardavėjui. Tačiau įsivaizduokime, jei kas nors man būtų atsitikę pakeliui iš pajūrio į Marijampolę? Avarija ar mirtis. O pinigai pervesti. Ką tuomet daryti? Juk pirkimo sutartis dar nebuvo pasirašyta“, – pastebėjo banko klientas.

„Labai retais atvejais pasitaiko ir sisteminių trukdžių mokėjimo grandinėje, kai mokėjimas negali būti sėkmingai įvykdytas per momentinių mokėjimų sistemą. Tokiu atveju dėl klientų patogumo mokėjimas tampa paprastu mokėjimu ir įvykdomas artimiausią darbo dieną“, – paaiškino banko atstovė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Aaaa

Aaaa portretas
MANO MANYMU ISVIS STENGTIS KUO MAZIAU PINIGU LAIKYTI BANKE NES JIE ATRODO MAN KAIP DIDZIAUSI PASAULIO AFERISTA

G

G portretas
Bankai dirba tikrai profesionaliai. Maždaug 1 mln pensininkų atsakinėja į klausimus apie terorizmo finansavimą iš turi pagrįsti, kad pajamos kurias moka Sodra yra teisėtos. Šį darbą atlieka kruopščiai. Taip pat šeimos narių tarpusavio pavedimus irgi tikrina nuodugniai ir esant įtarimui blokuoja sąskaitas. Į šitą puikią schemą dar įsiterpė gyventojų finansais susirūpinusi vyriausybė ir apribojo atsiskaitymus grynaisiais. Nu ir sukitės kaip norit.

Suprantu, bet

Suprantu, bet portretas
Jeigu "Pinigai banke-tai banko ir pinigai" tada tegul atlyginimą man moka grynais aš juos uždirbau tai mano pinigai......
VISI KOMENTARAI 27

Galerijos

Daugiau straipsnių