- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis penktadienį oficialioje ceremonijoje Palangos oro uoste kartu su Lietuvos oro uostų ir Palangos miesto savivaldybės vadovais paskelbė šio oro uosto infrastruktūros rekonstrukcijos pradžią. Jau nuo pirmadienio, rugsėjo 6 d., Palangos oro uostas bus uždaromas minimaliam 45 dienų laikotarpiui, kurio metu bus atnaujintas lėktuvų kilimo ir tūpimo, riedėjimo takas, rekonstruotas orlaivių peronas, atnaujintos inžinerinės ir apšvietimo sistemos.
„Sistemingai įvertinus visų Lietuvos oro uostų prioritetus, pavyko pradėti šio projekto įgyvendinimą ir suderinti jo finansavimą. Ypač ačiū premjerei Ingridai Šimonytei ir mano kolegei Gintarei Skaistei, kurių palaikymo dėka šiandien kalbame apie Palangos oro uosto uždarymą tik trumpam rekonstrukcijos laikotarpiui“, – sako susisiekimo ministras M. Skuodis.
Pasak Lietuvos oro uostų vadovo Mariaus Gelžinio, parengiamieji darbai rekonstrukcijai Palangos oro uoste buvo pradėti dar šių metų balandį.
„Labai džiaugiamės, kad Susisiekimo ministerija skyrė finansavimą šiam itin svarbiam atnaujinimo projektui. Tai didelės apimties specifinės infrastruktūros atnaujinimo projektas, kurio sėkmingas įgyvendinimas didele dalimi priklauso nuo profesionaliai valdomo pasiruošimo. Valdyti šį projektą patikėta mūsų specialistų komandai, turinčiai analogiškų rangos darbų įgyvendinimo patirties“, – teigia M.Gelžinis.
Pasak jo, žvelgiant iš strateginio veiklos planavimo lygmens, Palangos oro uosto infrastruktūros atnaujinimas leis daugiau nei dešimtmetį pajūrio oro vartams atitikti visus tarptautinius aviacijos saugos ir saugumo reikalavimus, taip pat užtikrinti, kad itin konkurencingoje regiono aviacijos aplinkoje galėtume ir toliau sėkmingai plėtoti skrydžius būtent Palangos oro uoste.
Palangos miesto mero Šarūno Vaitkaus teigimu, Palangos oro uostas yra labai svarbus ne tik Palangai – atnaujinta oro uosto infrastruktūra padės kurti pridėtinę vertę tiek visam Lietuvos Vakarų regionui, tiek valstybei.
„Palangos oro uostas padeda į regioną pritraukti užsienio turistus. Taip pat sudaro sąlygas regiono verslui patogiai ir greitai susisiekti su klientais visoje Europoje. Daugelis Vakarų Lietuvos regiono gyventojų naudojasi Palangos oro uostu, kad patogiai pasiektų vieną ar kitą šalį. Atnaujinus oro uosto infrastruktūrą, kelionės neabejotinai taps dar patogesnės bei saugesnės, taip pat atsivers didesnės galimybės į Palangą pritraukti naujų skrydžių krypčių“, – sako Š. Vaitkus.
Latvijos bendrovės „A.C.B.“, kuri atliks pagrindinius oro uosto rangos darbus, vykdomasis direktorius Armands Svikis sako, kad visi paruošiamieji rekonstrukcijos darbai jau įvykdyti, todėl rekonstrukcijos pradžiai yra pasirengta.
„Šiuo metu galime pasidžiaugti, kad pasiruošimas buvo sėkmingas ir rekonstrukcijos darbus pradėsime pagal planą. Oro uostų rekonstrukcijos projektai mums nėra naujiena, šioje srityje patirties turime daug, sėkmingai atlikome Vilniaus oro uosto rekonstrukciją, tad esame tikri, kad Palangos oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija taip pat įvyks sklandžiai“, – teigia A. Svikis.
Palangos oro uosto darbas bus stabdomas pačiam trumpiausiam reikalingam laikotarpiui – 45 dienoms, nuo rugsėjo 6 iki spalio 20 dienos. Šiuo aktyviausiu rangos darbų laikotarpiu darbai vyks nepertraukiamai – 24 val. per parą, 7 dienas per savaitę, todėl oro uostas bus uždarytas, skrydžiai nebus vykdomi.
Pasibaigus rekonstrukcijos darbams, spalio mėnesį Palangos oro uostas atnaujins darbą, o visi skrydžiai bus vykdomi įprastu režimu. Likę rekonstrukcijos darbai bus vykdomi iki 2021 metų gruodžio 2 dienos – visi procesai vyks veikiančiame oro uoste.
Viso oro uosto teritorijoje, įskaitant subrangovų resursus, darbuosis 340 specialistų bei 120 vienetų statybinės technikos. Rangovas rekonstruos beveik 2,3 km ilgio ir 45 m pločio kilimo ir tūpimo taką, įskaitant naujai nutiestus šoninius kraštus, kurie pagerina orlaivių kilimo ir tūpimo tako saugumą.
Projekto metu bus išmontuota apie 170 tūkst. kvadratinių metrų senosios dangos. Beveik visos statybinės medžiagos, arba 90 proc., kurios susidarys rekonstrukcijos metu, bus perdirbtos ir panaudotos pakartotinai. Medžiagos, kurių negalima perdirbti, bus atiduotos saugoti atitinkamai veiklai licencijuotoms įmonėms.
Rekonstrukcijos metu daugiausia bus naudojamos vietinės lietuviškos medžiagos – asfalto mišiniai, betonas, mineralinės medžiagos, dalis šulinių. Vamzdžiai, kabeliai, signalinių LED šviesų sistema, vandens valymo įrenginiai ir kiti komponentai bus tiekiami iš kitų ES šalių. Infrastruktūros atnaujinimui iš viso bus panaudota apie 83 tūkst. tonų asfalto mišinių, 190 tūkst. tonų mineralinių medžiagų, 800 tonų betono.
Palangos oro uosto infrastruktūros atnaujinimas pagal naujausius tarptautinius standartus leis užtikrinti oro uosto operacijų saugą bei greitesnį orlaivių aptarnavimą. Rekonstruoti takai užtikrins ne tik saugų orlaivių judėjimą, bet ir taupys jų kuro sąnaudas. Po rekonstrukcijos oro uostas taps draugiškesnis aplinkai, nes dalis rekonstrukcijos darbų bus susiję būtent su aplinkosaugos reikalavimais. Inžineriniai sprendimai pagerins paviršinių nuotekų surinkimą ir valymą, įdiegti LED žiburiai sumažins viso oro uosto elektros energijos suvartojimo kiekius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pajūryje vyraus apniukę orai
Pajūryje savaitgalį ir ateinančią savaitę vyraus apniukę orai, tačiau yra ir gerų žinių – vėjai rims, laikysis pliusinė temperatūra. ...
-
A. Piklaps: esame kitokie3
Klaipėdos vokiečių bendrijos pirmininkas Arnoldas Piklaps – krašto senbuvių palikuonis, kuris laiko save Lietuvos vokiečiu ir labai vertina savo dvikalbystę. Arnoldas vienas tų, kurio dėka Klaipėdoje buvo įkurta tautinė vokiečių mokyk...
-
Teatro fojė – tarsi kalėdinė parduotuvė
Pro Klaipėdos dramos teatro pastatą vaikštantys klaipėdiečiai atkreipė dėmesį į jo vitrinas, kuriose matyti ne įprastai atrodanti teatro fojė, o kabančios kalėdinės girliandos ir kitos dekoracijos. Be to, vakarais dega šviesos. ...
-
Biržos tilto remontas – kitąmet?
Dar ankstyvą pavasarį netilo kalbos, kad nedelsiant reikia atnaujinti Biržos tiltą. Tuomet konkurse dalyvavusių rangovų pasiūlyta tilto remonto kaina savivaldybei pasirodė pernelyg didelė ir buvo atmesta. Kitas konkursas suplanuotas pavasarį. ...
-
Paukščio snape – protezas8
Žvejybos uosto rajono gyventojai dalijasi nuotrauka, kurioje užfiksuotas kiras, o jo snape – žmogaus dantų protezas. ...
-
Bankrotas – verslo dalis?6
Pinigus avansu ėmęs, už prekes dešimtis tūkstančių eurų nesumokėjęs verslininkas Audrius Rimavičius kelia reikalavimus dėl teisės būti pamirštam viešojoje erdvėje. Tačiau paklaustas, ar sumokės skolas, verslininkai rėžė,...
-
Palangos triumfas Lietuvos sezone Prancūzijoje: unikali oratorija „Mončys“ sujungė dvi tautas
Tai buvo tarsi iš sėklos daigo užaugintas medis, kūrybinis veiksmas, kurį vainikavo muzikos, žodžio ir reginio misterija. Tolimojo Prancūzijos krašto gyventojus pakerėjusi unikali oratorija „Mončys“ tapo dvejus metus trukusio...
-
Klaipėdos gyvenamųjų namų kvartaluose – vis daugiau laisvalaikio erdvių
Vis daugiau klaipėdiečių turi galimybę kokybiškai leisti laisvalaikį visai šalia savo namų. Netrukus nauja poilsio erdve galės džiaugtis Paupių mikrorajono gyventojai. Sklype Rūko gatvėje įrengta daugiafunkcė sporto aikštelė,...
-
Po skandalingo buvusios direktorės atleidimo – darželio „Obelėlė“ siekis susigrąžinti gerą vardą
Po skandalingo vaikų darželio „Obelėlė“ direktorės Astos Vainiutės atšaukimo iš pareigų, kai per Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos patikrinimą, nustačius pažeidimus įstaigos virtuvėje, teko kreiptis net į poli...
-
Anksčiau studentai linksminosi, dabar – dirba
Pro langus skrendantys televizoriai, iš balkonų metamos degančios sofos, muštynės ir alkoholis – su tokia kasdienybe tekdavo susidurti studentų bendrabučių budėtojoms. Tačiau per dešimtmetį studentų gyvenimo būdas pasikeit...