- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau daugiau kaip metai Klaipėdos uostas nebeįsileidžia laivų su Rusijos vėliava. Ir tų, kurie Rusijai pradėjus karą prieš Ukrainą, pakeitė vėliavą arba registracijos šalį. Tačiau vienas sankcionuotas laivas, pakeitęs Rusijos vėliavą į Belizo, atkakliai į Klaipėdą veržėsi net keletą kartų, pasakojama LNK reportaže.
Kad laivas įplaukia į uostą, dispečerinei privalu pranešti iš anksto, o laivai tikrinami net kelis kartus.
„Jeigu kažkokiame dokumente bus įrašyta Rusijos vėliava, tai iš karto dispečerinės koordinatoriui laivo pavadinimas atsiranda pažymėtas raudonai. Dar turime kitą sistemą, kuri elektroniniu būdu dar kartą patikrina laivą“, – sakė uosto vadovas Algis Latakas.
Nuo pernai vasario 24-osios į uostą įplaukti draudžiama Rusijos laivams. Taip pat ir tiems, kurie, Rusijai pradėjus karą prieš Ukrainą, pakeitė vėliavą arba šalies registraciją. Tokie laivai nesiveržia metus, bet po metų uostininkų budrumą išbandė žemvežė su Belizo vėliava. Iki sankcijų šis laivas plaukiojo su Rusijos vėliava, bet jam nebuvo leista įplaukti į Klaipėdą. Tačiau laivo įgula buvo atkakli – mėginimą pakartojo po dviejų savaičių. O antrą kartą neįleisti, laimę išbandė trečią kartą.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Artėjo mėnesio pabaiga – vasario 28 d. ir į uosto direkciją, kapitono tarnybą buvo kreiptasi ne tik įprasta tvarka per elektronines užsakymų sistemas. Savininkas kreipėsi dar ir raštu, kad būtų įleistas šis laivas „Bystraya“ mažam remontui ir aptarnavimui“, – komentavo A. Latakas.
Laivo savininkai latviai vėl gavo atsakymą, kad įleisti nebus. Tuomet laivas inkarą išmetė netoli Liepojos uosto, bet nenurimo. Kovo pradžioje į Klaipėdos uostą kreipėsi ketvirtą kartą. Šįkart prašė išimčių dėl ekstremalios situacijos – audros jūroje. Nors buvo nukreiptas į artimiausią uostą, laivas vis tiek pasirodė prie Klaipėdos.
Negaliu atsakyti, kodėl jie taip veržėsi patekti į Klaipėdą. Čia mes galime visko prisigalvoti.
„Jau prasidėjo galinga audra, jie vėl kreipėsi, kad yra didelėje bėdoje, siaučia audra ir jūs privalote pagal tam tikras sąlygas mus priimti į uostą. Mes matėme, kaip viskas vyksta. Laivas tikrai neturėjo palikti Liepojos. Labai veržėsi ir kažkodėl norėjo patekti būtent į Klaipėdą“, – teigė A. Latakas.
Šį kartą operacijoje dalyvavo net kariškiai.
„Buvo išsiaiškinta, kad jis turi 16 tonų degalų, kad tas laivas dar septynias dienas gali plaukioti. Įvertinus, sakykime, visas tas Europos Sąjungos direktyvas, nebuvo pagrindo jo priimti į uostą ir šiam laivui buvo atsakyta“, – toliau situaciją aiškino Klaipėdos uosto vadovas.
Tada laivas pasuko link Kaliningrado. Jame švartuojasi iki šiol.
„Bystraya“ mūsų nenustebino, jis patenka į sankcionuojamųjų sąrašą, net nebuvo įmanoma suklysti“, – sakė dispečeris Tadas Maniušis.
Bet kodėl keturis kartus tas pats sankcionuotas laivas bandė įplaukti, uostininkai nesupranta.
„Negaliu atsakyti, kodėl jie taip veržėsi patekti į Klaipėdą. Čia mes galime visko prisigalvoti“, – konstatavo A. Latakas.
Klaipėdos uostą pernai iki karo Ukrainoje aplankė 27-eri Rusijos lavai. O nuo karo pradžios – buvo tik du. Vienas buvo likęs remontui, bet po jo išplaukė. Kitas – išregistruotas iš laivų registro ir virto metalo laužu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kruizų turizmas atsigauna – kitąmet laukiama penktadaliu daugiau turistų1
Šių metų Klaipėdos kruizų sezonas buvo itin sėkmingas – laivų ir keleivių skaičius padidėjo iki 1,5 karto, o kitais metais tikimasi augimo dar maždaug penktadaliu. ...
-
Pažeidimai nustatyti 23 Palangos maitinimo įstaigose iš 331
Daugumoje šiemet patikrintų Palangos maitinimo įstaigų Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos specialistai nustatė pažeidimų, šeštadienį praneša portalas tv3. ...
-
Klaipėdoje nuvilnijo kalėdinių giesmių festivalis
Prieš Naujuosius metus uostamiestyje tęsiasi šventinių renginių maratonas. ...
-
Šileika: e. tollingo sistema turės įtakos krovos Klaipėdos uoste apimtims
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas Vaidotas Šileika sako, kad elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistema, vadinamasis e. tollingas pabrangins krovinių pervežimus automobiliais, todėl turės įtakos Klaipėdos jūrų uost...
-
Dangės skvero fontanas Klaipėdoje kitąmet neveiks: bus rengiamas naujas projektas1
Naujasis Dangės skvero fontanas 2025 metais neveiks – Klaipėdos miesto savivaldybė pranešė, jog pirks jo antžeminės patalpos įrengimo techninio darbo projekto parengimo paslaugas. Kaip praneša portalas „Atvira Klaipėda“,...
-
Klaipėdoje ženklai neatlaikė vėjo gūsių
Klaipėdiečiai uostamiestyje pastebėjo neįprastai apgadintus kelio ženklus. Nurodomieji kelio ženklai, žymintys pėsčiųjų perėjimo per gatvę vietas, nulinko į skirtingas puses. ...
-
Perspėjo būti budrius: sukčiai už du eurus siūlo autobusų bilietų
Sukčiai sukūrė fiktyvią viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ feisbuko paskyrą ir ėmėsi apgaulės – už du eurus siūlo neva nemokamą važiavimą autobusais šešiems mėnesiams. ...
-
Naujųjų sutikimas – su lietumi
Sinoptikai gražių orų metų sandūrai neprognozuoja. Naujų metų sutikimui teks ruošti skėčius, tačiau bent jau bus nešalta. ...
-
Naujo polėkio metas – ne tik šventiniu laikotarpiu
Nuolatinė tarpdisciplininės komandos pagalba, susitelkimas į paciento ir jo artimųjų lūkesčius bei jų gyvenimo kokybės gerinimas – tai tik keli iš daugybės tikslų, kuriuos savo atsidavimu darbui įgyvendina Klaipėdos medicininės slaug...
-
Rekordas: siuntą atsiėmė žaibišku greičiu2
Visoje šalyje prieššventiniu laikotarpiu išsiunčiama ir pristatoma milijonai siuntų. Tam, kad jos adresatus pasiektų laiku, priimama daugiau darbuotojų, ilginamos jų darbo valandos. Yra žmonių, kurie siuntas stengiasi atsiimt...