- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėda imsis misijos išanalizuoti mieste esančių krantinių techninę būklę ir parengti jų dokumentus.
Be naudos iš valstybės uosto
Klaipėdos miesto atžvilgiu vyrauja neįžvalgi centrinės valdžios politika, kai beveik visos prie Kuršių marių ir sąsiaurio esančios krantinės priklauso valstybei.
Europoje įprasta, kad uostamiesčiuose būna pusiau valstybės, pusiau municipaliniai, tai yra savivaldos, uostai, o kai kur savivaldai priklauso netgi didesnė dalis prie miestų esančių krovininių uostų.
Taip yra todėl, kad miestai ir jų gyventojai jaustų uostų naudą, tolerantiškiau žvelgtų į jų keliamus nepatogumus. Klaipėdoje tebėra išlikęs sovietinis mąstymas, kad vietiniai žmonės dėl uosto turi kęsti nepatogumus, o nauda iš uosto veiklos „nuteka“ į sostinę.
Kam ir kur šalies valdžia panaudoja iš jūrų uosto gautus pinigus – po 30–40 mln. eurų kasmet, nėra žinoma ir viešai neskelbiama. Pinigai tiesiog gula į šalies biudžetą ir yra, kaip sakoma, pravalgomi.
Teigiama, kad Klaipėdai iš to nėra naudos, tik vargai dėl uosto taršos, triukšmo, kamšačių ir kitų su uosto veikla susijusių reikalų. Atskirais atvejais uoste į miesto interesus netgi nėra tinkamo požiūrio. Kartais būna, kad miesto gatvės paverčiamos tarsi uosto krovinių kaupimo vietomis, nes neskubama iš miesto šalinti sunkiojo transporto kamšačių.
Municipalinis uostas jau yra
Lietuvoje yra susiklosčiusi tokia situacija, kad net Palangos savivaldybei suteikta teisė turėti municipalinį uostą. Juo tapo Šventosios uostas. Labai didelė tikimybė, kad municipalinis Šventosios uostas ateityje gali tapti komerciniu.
Tai įvyktų, jei Lietuvos energetikai įtikintų Seimą, Vyriausybę, kad šį uostą reikia pritaikyti vėjo jėgainių parkams jūroje aptarnauti. Kad tai būtų įmanoma, Šventosios uostas turėtų būti įrengtas su tinkamais molais ir krantinėmis. Tai daug kainuotų, tad prie šios misijos turėtų prisidėti ir valstybė.
Parengti bent keli savivaldos krantinių sąrašai, kur bus bandoma įvertinti krantinių būklę.
Kad ir kaip ten būtų, pramogų sostinė Palanga turi perspektyvą pasukti link jūrinio verslo uosto. Apie tai kalbėjo ir energetikos ministras Dainius Kreivys, neseniai Seime užsiminęs, kad jei Šventosios uostas bus pritaikytas vėjo jėgainių parkams jūroje aptarnauti, iš to naudos turėsianti ir Palangos savivaldybė.
Klaipėda bent kol kas neturi perspektyvos, kad iš jūrų uosto galėtų gauti kokią nors tiesioginę naudą. Prieš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos akcionavimą buvusios kalbos, kad bent 15 proc. šios bendrovės akcijų galėtų atitekti Klaipėdos miesto savivaldai, nutilo. Niekas jokiomis akcijomis su Klaipėdos miesto savivaldybe nesirengia dalintis. Greičiau atvirkščiai – Klaipėdos mieste, nors ir uosto dalyje, rengiamasi statyti vandenilio „fabrikėlį“, kurio draugiškumas aplinkai miesto gyventojams kelia klausimų.
Įvertins blogiausias krantines
Negalima teigti, kad miestas visiškai neturi priėjimo prie vandens. Šiek tiek atverta erdvė prie Kruizinių laivų terminalo ir piliavietės. Tikėtina, kad ateityje atvirų erdvių bus ir Memelio mieste.
Klaipėda turi ir krantinių – Dangės upėje, prie piliavietės, Smiltynėje. Jos perduotos valdyti miesto savivaldos įstaigai „Klaipėdos paplūdimiai“.
Iš viso yra parengti bent keli savivaldos krantinių sąrašai. Pagal parengtus septynis krantinių sąrašus bus bandoma įvertinti krantinių būklę.
Pagal pirmąjį sąrašą, krantinės yra tarp Mokyklos gatvės tilto ir geležinkelio tilto pagal Joniškės gatvę. Antrajame sąraše yra krantinės Smiltynėje tarp Senosios perkėlos ir Jachtklubo. Trečiame – krantinės tarp Žvejų gatvės ir pasukamo Pilies tiltelio. Ketvirtame sąraše – krantinės tarp Biržos tilto ir įplaukos į Jono kalnelio akvatoriją. Penktame – krantinės tarp Danės skvero ir Danės gatvės dalies. Šeštame – tarp Jono kalnelio įplaukos ir Gluosnių skersgatvio. Sąrašą užbaigia krantinės ties irklavimo baze.
Bent jau šiose krantinėse „Klaipėdos paplūdimiai“ skelbia konkursą atlikti jų techninę analizę ir parengti techninius dokumentus.
Galima teigti, kad šiuo metu tai yra vienos prastesnių Klaipėdos miesto savivaldai priklausančių krantinių.
Taip pat prašoma, kad ekspertai nustatytų krantinių defektus, pateiktų išvadas, kaip ateityje būtų galima minėtas krantines naudoti, ką reikėtų restauruoti ar perstatyti naujai.
Klaipėdos miesto savivaldybė turi ir daugiau krantinių Dangės upės žiotyse, ties piliaviete, jos buvo tvarkytos. Taip pat ji turi tų krantinių dokumentus, todėl jų techninis vertinimas bent šiuo metu kaip ir nereikalingas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
STT atsisakė pradėti ikiteisminį tyrimą dėl Klaipėdos universiteto ligoninės15
Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) atsisakė pradėti ikiteisminį tyrimą dėl Klaipėdos universiteto ligoninės (KUL) praėjusios vadovybės sprendimų, lėmusių prastą įstaigos finansinę būklę. ...
-
Šv. Magdalenos naktis Klaipėdoje primins apie krūties vėžį
Klaipėdoje šeštadienį tradiciškai vyks krūtų vėžio prevencijai skirti Šv. Magdalenos nakties renginiai. ...
-
Lietuvos jūrų muziejus Jūros šventėje: pagarba tradicijoms, nauja ekspozicija ir „Dangės flotilė“
Lietuvos jūrų muziejaus renginiai jau tapo neatsiejama Jūros šventės tradicija. ...
-
Terliojimas Klaipėdos požeminėje perėjoje nesibaigia12
Baltijos prospekto naujosios estakados požeminės perėjos sienos tebeterliojamos grafičiais. Kadangi rangovas Klaipėdos savivaldybei objekto oficialiai dar neperdavė, už terlionių pašalinimą atsakingas būtent jis. Taip pat žadama, kad visi gra...
-
Dainų šventė privertė patikėti stebuklais
Jau istorija tapusios Dainų šventės atgarsiai vis dar verčia ją prisiminti. Prieš pat jai prasidedant Klaipėdoje lankęsis JAV pastaruoju metu gyvenantis Ernestas Lukoševičius dar nežinojo, kokie netikėtumai jo laukia Dainų &scaro...
-
Kaip išvengti pavojingų jūros srovių?1
Baltijos jūra kasmet pareikalauja gyvybių. Bangos sukuria pavojingų srovių, kurioms atsispirti reikia labai daug jėgų ir sugebėti labai gerai plaukti. Kokios tai srovės, kaip jas pastebėti, LNK žurnalistas klausė Loretos Kelpšaitės-Rimkien...
-
Jūros šventėje lankysis atliekų tvarkymo ekspertai iš penkių Europos valstybių6
Ar įmanoma suorganizuoti daugiadienę šventę su daugybe renginių, šimtais tūkstančių lankytojų, kad po viso to neliktų šiukšlių kalnų, nereikalingų dekoracijų, nebūtų užteršta gamta? Kol kas atsakymas – n...
-
Prieš „Aurum 1006 km lenktynių“ kvalifikaciją mechanikai varžėsi bėgdami2
Jau 25-us metus iš eilės tradicinių „Aurum 1006 km powered by Hankook” lenktynių organizatoriai atiduoda duoklę komandų mechanikams. ...
-
Vidurvasaris žada malonius orus
Pajūryje savaitgalį ir visą ateinančią savaitę numatomi tobuli lietuviškos vasaros orai – be gausesnio lietaus, be stiprių vėjų, šiltos naktys ir nekarštos dienos. Švenčiantieji ir atostogautojai galės mėgautis vis...
-
Duotas startas unikaliam vasaros lenktynių festivaliui – „108 km Moterų iššūkiui“4
Gražų 25-ąjį jubiliejų pasitinkančių „Aurum 1006 km powered by Hankook” lenktynių savaitgalis jau nebeįsivaizduojamas be išskirtinio renginio, skirto tik moterims – penktadienį buvo duotas startas jau septintajam „108 k...