Ukrainos krizė: pokyčiai Klaipėdos versle

Neslūgstančią Ukrainos-Rusijos krizę su nerimu stebi ir uostamiesčio verslininkai, kurie turi įmones ar verslus abiejose kaimyninėse Rytų šalyse. Kol kas iš Klaipėdos į Iljičiovską per savaitę tris kartus kursuojantis konteinerinis traukinys savo grafikų nekeičia, o kai kurios užsienio kompanijos domisi galimybėmis savo krovinius gabenti per Klaipėdos uostą, aplenkiant karštąjį regioną.

Neslūgstančią Ukrainos-Rusijos krizę su nerimu stebi ir uostamiesčio verslininkai, kurie turi įmones ar verslus abiejose kaimyninėse Rytų šalyse. Kol kas iš Klaipėdos į Iljičiovską per savaitę tris kartus kursuojantis konteinerinis traukinys savo grafikų nekeičia, o kai kurios užsienio kompanijos domisi galimybėmis savo krovinius gabenti per Klaipėdos uostą, aplenkiant karštąjį regioną.

Laukia ir žvalgosi

Ne viena uostamiesčio bendrovė yra investavusi Ukrainoje, tačiau apie esamą padėtį jos kalbėti vengia, komentarų atsisako ir Klaipėdos transporto bendrovės, nors, dienraščio duomenimis, dalis tolimųjų reisų vairuotojų pastarosiomis dienomis atsisako vežti krovinius į Ukrainą.

Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų generalinis direktorius Viktoras Krolis teigė, jog kol kas regiono verslininkai nesiskundė, kad įvykiai Ukrainoje kaip nors paveikė jų verslus.

"Niekas nieko nesako, kol kas visi dar laukia ir žvalgosi. Tik neramu, kad krinta Rusijos rublio vertė, tai gali turėti tam tikrų pasekmių ir čia, bet tos kelios dienos yra laukimo stadija. Nors įtampa bjauri ir nesuprantama", – teigė V.Krolis.

Domisi uostu

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas prasitarė, kad per šias kelias dienas buvo užsienio verslo atstovų, besidominčių prekių gabenimu per Klaipėdos uostą, aplenkiant Ukrainą, bet esą jokių kitų judesių šiuo klausimu nėra ir kokias nors išvadas daryti dar per anksti.

"Tie vežėjai, kurie iki šiol gabeno krovinius per Ukrainą, šiomis dienomis pareiškė stiprų susidomėjimą vežti juos per Klaipėdą, bet realaus veiksmo kol kas nėra, tik susidomėjimas. Jei taip atsitiktų, būtų galima kalbėti tik apie nedidelę dalį krovinių iš Baltarusijos ir kažkiek – iš šiaurinės Ukrainos dalies", – teigė A.Drungilas.

Esą vilčių, kad per Klaipėdos uostą pasuks visos Ukrainos ar Rusijos kroviniai, tikrai puoselėti nereikėtų.
"Vikingo" misija tęsiasi

Į Ukrainą, nepaisant politinių peripetijų, kas antrą dieną su kroviniu iš Klaipėdos išvyksta traukinys "Vikingas". Tai – bendras Lietuvos, Baltarusijos, Ukrainos geležinkelių, uosto krovos kompanijų ir Klaipėdos, Iljičiovsko bei Odesos uostų projektas.

Traukinys "Vikingas", pakrautas konteineriais, važiuoja iš Klaipėdos iki Iljičiovsko Ukrainos pietuose, šalia Odesos uosto.

Traukiniu vežami 20 ir 40 pėdų konteineriai bei puspriekabės, kurios iš Skandinavijos bei Vakarų Europos šalių atgabenami jūrų transportu į Klaipėdos uostą.

Vagonai su konteineriais vežami traukiniu "Vikingas" ne tik į Klaipėdos, Iljičiovsko ir Odesos uostus, bet ir į numatytas Baltarusijos, Lietuvos bei Ukrainos geležinkelių stotis, kurios yra traukinio maršrute.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių