Vairuotojų nuostoliai – į miesto kanalizaciją

Klaipėdiečiai vairuotojai skaičiuoja tūkstantinius nuostolius dėl smarkių liūčių miesto gatvėse paskandintų automobilių, tačiau mėginimas priversti savivaldybę arba kompensuoti gyventojams žalą, arba sutvarkyti lietaus nuotekų tinklus, gali virsti tuščiu reikalu.

Miesto valdžia atsidurs teisme?

Draudikai regreso tvarka nedrįsta reikalauti miesto valdžios, kad jų klientų nuostoliai būtų atlyginti, nes teismuose būtų sunku įrodyti kaltę.

Tačiau klaipėdiečiai vairuotojai baksnoja į nuolat per didesnę liūtį paspringstančią lietaus kanalizaciją.

„Jei gatve negalima važiuoti, turi būti kelio ženklai. Juk kiekvieną kartą ši problema iškyla Klaipėdos mieste, gal valdžiai reikėtų susirūpinti?“ – aiškino rugpjūčio 6-ąją savo automobilį iš pusmetrinio gylio balos mėginęs gelbėti klaipėdietis.

Vyras svarstė galimybę kreiptis į miesto valdžią dėl sugadinto mašinos variklio, tačiau pabijojo biurokratinių sunkumų.

Norint išieškoti patirtą žalą, būtina tiksliai nustatyti kaltininką, tik tuomet būtų įmanoma taikyti regreso procesą.

Nukentėjo trys vairuotojai

Per dvi pastarąsias audras Klaipėdoje įmonė „Lietuvos draudimas“ užregistravo beveik 30 nuo škvalo nukentėjusių automobilių, dažniausiai ant jų virto medžiai.

„Nuo vandens Klaipėdoje nukentėjo trijų mūsų klientų automobiliai, jų patirta žala siekia 20 tūkst. litų“, – tikino „Lietuvos draudimo“ Gyventojų draudimo skyriaus vadovas Andrius Gimbickas.

Du automobiliai patyrė hidrosmūgius, vienas buvo apsemtas lietaus vandens ir sugadinta jo vidaus apdaila bei elektronika, taip pat signalizacija.

Kiti šių audrų metu apgadinti automobiliai pateko po virstančiais medžiais, ant jų užkrito nulūžusios šakos, pastatų stogų dalys, reklaminės iškabos, kelio ir kiti ženklai.

„Esant itin smarkiai liūčiai, labai pavojinga važiuoti per dideles balas, nes automobilis gali nukentėti nuo hidrosmūgio. Tokiais atvejais draudikai atlygina nuostolius tik tiems automobilių savininkams, kurie buvo apsidraudę kasko draudimu. Vidutiniškai sutvarkyti tokį automobilį kainuoja iki 3 tūkst. litų“, – aiškino A.Gimbickas.

Skandino trys liūtys

Automobiliui įvažiavus į gilią balą, vanduo apsemia variklį ir visiškai jį sugadina.

Dažniausiai tokiais atvejais reikia keisti ir sugadintą automobilio elektronikos įrangą, kompiuterinius valdymo mechanizmus bei visą variklį. Jei paskendo apynaujis automobilis, žala gali siekti 10–20 tūkst. litų.

„Dažniausiai hidrosmūgiai registruojami vasaros laikotarpiu, kai staiga ima smarkiai lyti. Mūsų duomenimis, liepos, rugpjūčio mėnesiai – tokių įvykių pikas. Šiemet liepos mėnesį mūsų klientų automobiliai tris kartus nukentėjo nuo hidrosmūgio“, – aiškino A.Gimbickas.

Statistikos duomenimis, Lietuvos kasko draudimu draudžiamas kas ketvirtas automobilis.

Iš visų kasko žalų, regresą įmanoma taikyti maždaug dešimtadaliui. Taip yra todėl, kad dalis žalų patiriama dėl paties draudėjo neatsargių veiksmų.

Žala – 18,3 tūkst. litų

Draudimo bendrovės „ERGO Lietuva“ duomenimis, po liūties vairuotojai dažniausiai kreipiasi dėl sugadintos automobilių elektros instaliacijos ir patirto hidrosmūgio, kai vanduo sugadina automobilio variklį.

Būtent patirto hidrosmūgio žalos ir būna pačios didžiausios, nes prireikia kapitalinio variklio remonto.

Vidutinė po liūties registruojamos žalos išmoka yra maždaug 5 tūkst. litų, o hidrosmūgio padaryta žala gali siekti ir 50 tūkst. litų.

Ypač brangus naujesnių automobilių variklių remontas.

Šios draudimo bendrovės didžiausia dėl rugpjūčio pradžioje Klaipėdoje šėlusios liūties registruota žala buvo 18,3 tūkst. litų. Būtent dėl hidrosmūgio BMW automobilio savininkas patyrė tokio dydžio nuostolius.

Hidrosmūgio sukelta žala atlyginama tik apsidraudusiesiems kasko „visų rizikų“ draudimu.

„Liūties vandeniui apsėmus kelią, vairuotojams rekomenduojama nebandyti įveikti nežinomo gylio kelio ruožų. Gatvėms patvinus lyg ežerams, geriausia būtų rinktis kitą maršrutą arba luktelėti, kol vanduo nuslūgs. Tiesa, kartais hidrosmūgį galima patirti ir esant nedideliam vandens lygiui, todėl rekomenduojama būti budriems ir vengti net ir menkiausią grėsmę keliančių kelio ruožų“, – aiškino Nerijus Giedraitis, įmonės „ERGO Lietuva“ Žalų administravimo skyriaus vadovas.

Komentaras

Judita Simonavičiūtė

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorė

Kol kas vairuotojų kreipimųsi dėl apsemtų ir sugadintų automobilių dar nesame gavę. Vienas prašymas yra pateiktas dėl pagalbos šeimai, kurios namui škvalas nunešė stogą. Tačiau visiems mums teks susigyventi su tokiais reiškiniais ir išmokti saugotis. Tai juk yra stichinė nelaimė. Aš net pati mačiau, kad vyrai mėgina važiuoti užlietu keliu vien tik iš sportinio intereso. O kodėl kažkas už jų nuostolius turi mokėti? Jei žmogus apsidraudęs, netikėtus nuostolius turėtų atlyginti draudimas. O ko galima tikėtis iš valdžios? Galima tikėtis menko socialinio palaikymo. Mūsų pareiga – informuoti apie gresiančią nelaimę. Juk gatvės per akimirką nepatvinsta, vadinasi, reikia susirasti saugią vietą, kad mašina nenukentėtų nuo lūžtančių medžių ar vandens. Miesto lietaus kanalizacijos būklė nėra prasta. Jokia kanalizacija kibiro vandens nespės sugerti. Yra mieste kelios vietos, kurios yra pavojingos. Vairuotojai jas žino ir turėtų patys saugotis.


Šiame straipsnyje: škvalasnuostoliai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Jis

Jis portretas
O kam per tokias balas žūt būt pravažiuoti? kodėl negalima palaukti 30 min? Taip būna kelis gal kart per metus, tai taip išeina jei ant kelio guli rąstas- tu jį matai, bet ignoruoji ir atsitrenkes kumštį rodai visiems bet ne sau? Reikia ir patiems psirūpinti savo turtu, o ne mėginti "perplaukti" patvinusią gatvę.

Ignas

Ignas portretas
Gėda skaityti simonavičiūčių komentarus. O dar lyg ir miesto valdžia??? Gal geriau lopetą ant pečių ir valyti lietaus kanalizacijos? Su visais bezdariais iš savidurnybės administracijos?

tomas

tomas portretas
Jei zmones butu tinkamai informuoti, zenklai, pranesimai per radija ir tt, tada neprivaletumete atlyginti zalos. Geda klausyti J.Simonaviciutes sapaliojimu
VISI KOMENTARAI 13

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

  • Pajūryje vyraus apniukę orai
    Pajūryje vyraus apniukę orai

    Pajūryje savaitgalį ir ateinančią savaitę vyraus apniukę orai, tačiau yra ir gerų žinių – vėjai rims, laikysis pliusinė temperatūra. ...

  • A. Piklaps: esame kitokie
    A. Piklaps: esame kitokie

    Klaipėdos vokiečių bendrijos pirmininkas Arnoldas Piklaps – krašto senbuvių palikuonis, kuris laiko save Lietuvos vokiečiu ir labai vertina savo dvikalbystę. Arnoldas vienas tų, kurio dėka Klaipėdoje buvo įkurta tautinė vokiečių mokyk...

    3
  • Teatro fojė – tarsi kalėdinė parduotuvė
    Teatro fojė – tarsi kalėdinė parduotuvė

    Pro Klaipėdos dramos teatro pastatą vaikštantys klaipėdiečiai atkreipė dėmesį į jo vitrinas, kuriose matyti ne įprastai atrodanti teatro fojė, o kabančios kalėdinės girliandos ir kitos dekoracijos. Be to, vakarais dega šviesos. ...

  • Biržos tilto remontas – kitąmet?
    Biržos tilto remontas – kitąmet?

    Dar ankstyvą pavasarį netilo kalbos, kad nedelsiant reikia atnaujinti Biržos tiltą. Tuomet konkurse dalyvavusių rangovų pasiūlyta tilto remonto kaina savivaldybei pasirodė pernelyg didelė ir buvo atmesta. Kitas konkursas suplanuotas pavasarį. ...

  • Paukščio snape – protezas
    Paukščio snape – protezas

    Žvejybos uosto rajono gyventojai dalijasi nuotrauka, kurioje užfiksuotas kiras, o jo snape – žmogaus dantų protezas. ...

    9
  • Bankrotas – verslo dalis?
    Bankrotas – verslo dalis?

    Pinigus avansu ėmęs, už prekes dešimtis tūkstančių eurų nesumokėjęs verslininkas Audrius Rimavičius kelia reikalavimus dėl teisės būti pamirštam viešojoje erdvėje. Tačiau paklaustas, ar sumokės skolas, verslininkai rėžė,...

    7
  • Palangos triumfas Lietuvos sezone Prancūzijoje: unikali oratorija „Mončys“ sujungė dvi tautas
    Palangos triumfas Lietuvos sezone Prancūzijoje: unikali oratorija „Mončys“ sujungė dvi tautas

    Tai buvo tarsi iš sėklos daigo užaugintas medis, kūrybinis veiksmas, kurį vainikavo muzikos, žodžio ir reginio misterija. Tolimojo Prancūzijos krašto gyventojus pakerėjusi unikali oratorija „Mončys“ tapo dvejus metus trukusio...

  • Klaipėdos gyvenamųjų namų kvartaluose – vis daugiau laisvalaikio erdvių
    Klaipėdos gyvenamųjų namų kvartaluose – vis daugiau laisvalaikio erdvių

    Vis daugiau klaipėdiečių turi galimybę kokybiškai leisti laisvalaikį visai šalia savo namų. Netrukus nauja poilsio erdve galės džiaugtis Paupių mikrorajono gyventojai. Sklype Rūko gatvėje įrengta daugiafunkcė sporto aikštelė,...

  • Po skandalingo buvusios direktorės atleidimo – darželio „Obelėlė“ siekis susigrąžinti gerą vardą
    Po skandalingo buvusios direktorės atleidimo – darželio „Obelėlė“ siekis susigrąžinti gerą vardą

    Po skandalingo vaikų darželio „Obelėlė“ direktorės Astos Vainiutės atšaukimo iš pareigų, kai per Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos patikrinimą, nustačius pažeidimus įstaigos virtuvėje, teko kreiptis net į poli...

  • Anksčiau studentai linksminosi, dabar – dirba
    Anksčiau studentai linksminosi, dabar – dirba

    Pro langus skrendantys televizoriai, iš balkonų metamos degančios sofos, muštynės ir alkoholis – su tokia kasdienybe tekdavo susidurti studentų bendrabučių budėtojoms. Tačiau per dešimtmetį studentų gyvenimo būdas pasikeit...

Daugiau straipsnių