- Dovydas Kiauleikis, žurnalas „370“
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“ – išlankstytas miesto origamis
-
Festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“ – išlankstytas miesto origamis
-
Festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“ – išlankstytas miesto origamis
-
Festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“ – išlankstytas miesto origamis
-
Festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“ – išlankstytas miesto origamis
-
Festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“ – išlankstytas miesto origamis
Šimtmečius skaičiuojančiam popieriaus lankstymo menui – origamiui – Prancūzijoje gimusi choreografė ir šokėja Satchie Noro suteikė šiuolaikinį kvėpavimą. Ji tradicinį popierių ir jo lankstymą keičia sunkiu metalu ir jo karpymu – taip 40 pėdų krovininis konteineris virsta pasirodymo erdve. „Origamis“, šiuolaikinio šokio ir cirko pasirodymas po atviru dangumi, balandžio pabaigoje – gegužės pradžioje apkeliaus didžiuosius Lietuvos miestus festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ metu. Nemokami pasirodymai vyks Vilniuje, Kaune, Panevėžyje ir Šiauliuose.
Ryškiai raudonas milžiniškas konteineris pamažu iš stačiakampės dėžės išsilanksto į trikampį ir kvadratą. Tarp metalo lakštų ore nardo trapus Satcie kūnas. Šis kontrastas kuria industrinę romantiką ir transformuoja miesto, kuriame atliekamas pasirodymas, kraštovaizdį. Mašinos ir žmogaus šokio duetą papildo architektūrą atliepiantis garso takelis ir žiūrovų minia, kuri praktiškai tampa pasirodymo dalimi. Apie šį neįprastą reginį kalbamės su pasirodymo sumanytoja ir atlikėja S.Noro.
– Didžiausias „Origamio“ džiaugsmas – bendra žiūrėjimo ir dalyvavimo patirtis. Nuo 2015 m., kai įvyko premjera, apkeliavote bemaž visus pasaulio žemynus, pasirodėte daugybėje skirtingų vietų. Kaip kiekviena vieta paveikia patį pasirodymą?
– „Origamis“ yra klajokliškas objektas, visą savo kelionių patirtį besivežantis kartu. Tai kaip prisiminimų dėžutė, kuri kaskart atsiveria sugerti naują kraštovaizdį, architektūrą, spalvas, žmones, atmosferą.
Turiu stiprių prisiminimų, kai vidury pasirodymo užeidavo begalinis noras tiesiog sustoti, sustingti kelioms minutėms ir sugerti nuostabią aplinką. Judesys pasirodyme yra gana lėtas, sumąstytas taip, kad žiūrovui leistų įsijausti į aplinką, pamatyti naujų kampų gerai pažįstamoje erdvėje. Galų gale, stebint didįjį konteinerį dekonstruojantis, subalansuoji ir savo paties mintis bei kūną.
Kiekvienas pasirodymas kitame mieste ir man, kaip šokėjai, suteikia kitą jausmą. Šokti šalia XII a. Sen Deni bazilikos, kur palaidoti Prancūzijos karaliai, didžiulės plieno gamyklos šešėlyje Ostravoje, Čekijoje, ir dykumoje Čilėje yra visiškai kitokios patirtys. Kaskart atsiveria vis kitas istorijos ir teritorijos rakursas.
– Kokių reakcijų įvairiose šalyse sulaukia „Origamis“?
„Origamis“ suplaka šokio ir cirko elementus.
– Žmonėms dažnai įspūdį daro pats objektas ir šokis aplink jį kelių metrų aukštyje. Kadangi konteineris yra netikėtai atsiradęs objektas žiūrovams įprastoje (pavyzdžiui, miesto aikštėje) arba itin kontrastuojančioje aplinkoje (pavyzdžiui, dykumoje), žiūrovus greitai pagauna šokio ir poetiškumo jausmas. Apskritai reakcijos visur yra panašios, nes tai bendražmogiški dalykai.
– Esate Prancūzijos pilietė, tačiau vaikystę praleidote savo tėvo japono – aikido meistro dojo (japoniška mokymosi erdvė – red. past.). Vėliau studijavote klasikinį šokį, paskui pasidavėte Berlyno andergraundo kultūros traukai. Kaip visos šios patirtys atsispindi jūsų kūryboje?
– Japonų kultūra yra dalis mano judesio, tai stipri mano identiteto dalis. Užaugau su japonišku ritmu. Šalia to – europietiškas kontekstas. „Origamis“ puikiai atspindi manąją kultūrinę sanklodą.
– Papasakokite daugiau apie patį pasirodymą. Tai didelės rizikos pasirodymas lauke, kurio metu gali ir lyti, ir šalti. Kartais šaltuosiuose kraštuose šokate net su keliais drabužių sluoksniais. Kiek treniruočių prireikė, kol galutinai nušlifavote pasirodymą?
– Su Silvainu, mano kūrybos partneriu, kuris ir supjaustė didįjį konteinerį į origamio gabalus, repeticijas lauke pradėjome žiemą, buvo labai šalta. Buvo labai skausminga, tačiau repeticijose užsigrūdinau šokti bet kokiomis oro sąlygomis.
„Origamis“ suplaka šokio ir cirko elementus. Oro cirku pati susižavėjau daugiau nei prieš penkiolika metų. Tiek šokis, tiek akrobatika yra susijusi su judesiu, čia irgi ne tik šoku ant plokštumų, bet ir atlieku triukus ant lynų. Visa pasirodymo choreografija yra itin kruopščiai apmąstyta, kad žiūrovai pajustų kuo daugiau lengvumo, netikėtumo ir harmonijos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Antropomorfiniai portretai, arba Gyvūnai scenoje1
Dailininkė Eva Mili (Eva Miliūnienė) gruodžio antroje pusėje surengė personalinę parodą, išsiskiriančia intriguojančiu, žaismingu pavadinimu – „Uodeguotieji puošiasi“. ...
-
Donelaičio muziejaus pervadinimą Birutis vadina Rusijos kova su Lietuvos identitetu1
Karaliaučiaus srityje, Tolminkiemyje, esantį Kristijono Donelaičio muziejų pervadindama į Literatūros muziejų, Rusija siekia ištrinti lietuvišką identitetą tame krašte, sako kultūros ministras Šarūnas Birutis. ...
-
Paskelbė, kur bus galima atsisveikinti su aktoriumi Sigitu Jakubausku: turi prašymą
Trečiadienio rytą Lietuvą apskriejo liūdni žinia – eidamas 69-uosius metus mirė Valstybinio Šiaulių dramos teatro aktorius Sigitas Jakubauskas. ...
-
Simonaitytės premija skirta Mažosios Lietuvos kultūros tyrinėtojui Domui Kaunui
29-oji rašytojos Ievos Simonaitytės premija skirta knygotyrininkui, bibliofilui, edukologui, Mažosios Lietuvos kultūros tyrinėtojui profesoriui Domui Kaunui. ...
-
Pirmą kartą Kaune – baletas su holograminėmis vaizdo instaliacijomis ir visiems žinoma muzika2
Baltijos baleto teatras (BBT), švenčiantis penkioliktą jubiliejinį sezoną, sausio 29 d. pirmą kartą atvyksta į Kauno kultūros centro Girstučio padalinį su karštu ir temperamentingu projektu „Karmen“, kurį šaltą žie...
-
Teatralizuotas Dianos Behm žmonių ir gyvūnų pasaulis
Verslo parke „Aušra“ iki pat kovo 6-osios veikia tapytojos Dianos Behm personalinė darbų paroda. ...
-
Nuotykis norintiems ištirpti arba išsiskirti minioje
Nacionalinio Kauno dramos teatro (NKDT) Ilgoji salė pasipildė naujoku – spektakliu „Minia“, leidžiančiu patirti buvimo žmonių minioje būsenas. ...
-
Nausėda apie Donelaičio muziejaus pavadinimo keitimą: dar vienas bandymas perrašyti istoriją9
Prezidentas Gitanas Nausėda Kaliningrado valdžios sprendimą pakeisti Tolminkiemyje esančio memorialinio Kristijono Donelaičio muziejaus pavadinimą vadina dar vienu Rusijos bandymu perrašyti istoriją. ...
-
Birutis: relikvijos Vilniaus katedroje atrastos laikantis procedūrų1
Kultūros ministras Šarūnas Birutis sako, kad jo žiniomis, Vilniaus arkikatedros požemiuose Lietuvos ir Lenkijos valdovų įkapėms skirtos insignijos atrastos laikantis procedūrų. ...
-
Birutis įvertino Kaliningrade esančio Donelaičio muziejaus pavadinimo keitimą2
Kultūros ministras Šarūnas Birutis Kaliningrado valdžios sprendimą pakeisti Tolminkiemyje esančio memorialinio Kristijono Donelaičio muziejaus pavadinimą vadina dar viena Rusijos kovos prieš Lietuvos kultūrą priemone. Anot jo, šiu...