- Vytenis Radžiūnas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sociologas dr. Vladas Gaidys neabejoja, kad automobilių mokestis socialdemokratams atsirūgs – nepaisant to, kaip baigsis svarstymai dėl šio mokesčio įvedimo, klausimo eskalavimas jau gali turėti pasekmių. „Apmokestinti automobilį lietuviui – kaip apmokestinti ausį ar akį. Tai nepatrauklu, nepriimtina, ir neabejoju, kad socialdemokratų reitingai turėtų mažėti“, – portalui LRT.lt teigė V. Gaidys.
Panašiai kalba ir Mykolo Romerio universiteto (MRU) docentas politologas Vytautas Dumbliauskas, kurio teigimu, jei socialdemokratai ir toliau šnekės apie automobilių mokestį, „suerzins publiką ir jų reitingai nukentės“.
„Kokia tauta gali džiaugtis papildomu mokesčiu? Raskite pasaulyje tautą, kuri perims Rimanto Šadžiaus džiaugsmą ir sakys, kad nori būti socialiai solidari, paremti pensininkus. Viešųjų ryšių prasme socdemai pralošia“, – portalui LRT.lt kalbėjo V. Dumbliauskas.
Pasak politologo, automobilių mokestis paliečia praktiškai kiekvieną, todėl šis klausimas yra socialiai jautrus.
„Tampame įkaitais to keisto Konstitucinio Teismo (KT) sprendimo [atkurti sumažintas pensijas, – LRT.lt]. Tai, mano galva, nesąmonė. O kas man kompensuos sumažintą atlyginimą? Kodėl mes turime kompensuoti pensijas, jei patys nukentėjome? Man atlyginimas taip pat sumažėjo, „Sodros“ įplaukos per krizę sumažėjo. Visa visuomenė kenčia, o pensininkai išlieka nepaliesti krizės“, – svarstė politologas.
Kai kurių politologų vertinimu, socialdemokratų reitingai gali išlikti nepakitę, nes šiuo mokesčiu esą norima kompensuoti pinigus kitai visuomenės daliai. Savo ruožtu visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ vadovas V. Gaidys laikosi kiek kitokios nuomonės.
„2002-aisiais buvo svarstoma, kokiu maksimaliu greičiu galima važiuoti gyvenvietėse – 50 ar 60 km/h. Tuo metu visuomenė buvo pasidalijusi į dvi dalis – vieni pasisakė už 50, kiti – už 60 km/h. Už didesnį greitį pasisakė jaunesni, aktyvesni žmonės, o už mažesnį – močiutės iš kaimo, retai vairuojantieji ar apskritai neturintieji automobilio.
Tuo metu kilo toks stiprus įtampų laukas, paaiškėjo, jog automobilis lietuviui ne tik daiktas, bet praktiškai kūno dalis. Apmokestinti automobilį lietuviui – kaip apmokestinti ausį ar akį, aktyviai visuomenės daliai tai buvo nepatrauklu, nepriimtina. Neabejoju, kad socialdemokratų reitingai turėtų mažėti. Netgi to klausimo eskalavimas jau gali turėti pasekmių, nežiūrint, kuo baigsis tie svarstymai“, – portalui LRT.lt kalbėjo V. Gaidys.
Tuo metu tų partijų, kurios pasisako prieš automobilių mokestį, anot sociologo, reitingai turėtų kilti.
LRT.lt primena, kad praėjusią savaitę valdančiųjų partijų politinė taryba nerado sutarimo dėl automobilių mokesčio įvedimo. Premjeras Algirdas Butkevičius viliasi, kad partijos sprendimą priims per šią savaitę.
Siūloma, kad 1,5 l variklio tūrio automobiliai būtų apmokestinami 90 Lt metiniu mokesčiu, o 1,5–2 l – 170 Lt. Didėjant variklio tūriui, mokestis taip pat didėtų. Iki 2,5 l tūrio automobilio savininkas turėtų sumokėti 240 Lt, iki 3 l – 310 Lt, iki 3,5 l – 380 Lt, iki 4 l – 450 Lt, iki 5 l – 520 Lt, daugiau nei 5 l – 590 Lt.
Automobilių ekspertai taip pat kritikuoja ketinimą įvesti automobilių mokestį pagal variklio tūrį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus rajono savivaldybė atnaujino administracijos struktūrą
Vilniaus rajono savivaldybė praneša, kad siekiant geriau atliepti šio rajono gyventojų lūkesčius ir teikti jiems kokybiškesnes paslaugas, nuo sausio 1 d. pradėjo veikti naujai suformuota administracijos struktūra. Kaip nurodo savival...
-
Poderskio sprendimai kelia klausimų STT: prisipažino klydęs, bet kai ką nutylėjo2
Aplinkos ministras Povilas Poderskis teigia, kad sprendimą atšaukti naujai suformuotą Statybos sektoriaus vystymo agentūros (SSVA) valdybą priėmė planuodamas pokyčius įmonės viduje. Politiko teigimu, įgyvendinus įmonės pertvarką, ši...
-
Svarstoma papildomus pinigus Seimo nariams dalinti kitaip
Seimo valdyba trečiadienį nutarė sudaryti darbo grupę, kuri peržiūrėtų parlamentinei veiklai skirtų lėšų reglamentavimą ir pateiktų siūlymus dėl efektyvesnio jų panaudojimo. ...
-
Širinskienė oficialiai pasitraukė iš „Nemuno aušros“ partijos1
Antradienį palikusi „aušriečių“ frakciją Seime, parlamento vicepirmininkė Agnė Širinskienė pasitraukė ir iš „Nemuno aušros“ partijos gretų. ...
-
Olekas: JAV sprendimas rodo, kad Gabrieliaus Landsbergio politika nedavė vaisių45
Trečiadienį portalas 15min paskelbė, kad JAV, siekdamos užtikrinti, jog dirbtinio intelekto vystymui naudojami lustai nepatektų į Kiniją ar Rusiją, ribos jų eksportą visoms valstybėms, išskyrus 18 artimiausių partnerių, kurių gretose Lietu...
-
Olekas apie situaciją dėl „Nemuno aušros“: detalėse velnias glūdi7
Seimo vicepirmininkas, socialdemokratas Juozas Olekas nemato pagrindo, kodėl Remigijaus Žemaitaičio vedama partija „Nemuno aušra“ turėtų trauktis iš centro-kairės valdančiosios koalicijos. Anot politiko, „aušrieči...
-
Naujoji ministrė tęs sukritikuotą A. Dulkio sveikatos reformą7
Nepaisant ankstesnės socialdemokratų kritikos pokyčiams, naujoji sveikatos apsaugos ministrė Marija Jakubauskienė žada tęsti buvusios vadovybės inicijuotą reformą. ...
-
Krašto apsaugos ministrė Hagoje aptars povandeninės infrastruktūros saugumą6
Krašto apsaugos ministrė Dovilė Šakalienė trečiadienį lankosi Hagoje, kur aptars povandeninės infrastruktūros, Baltijos jūros saugumą. ...
-
Budrys: Lietuva neatmeta galimybės siųsti karių Kyjivui, jeigu jų būtų prašoma
Kyjivui paprašius Ukrainoje dislokuoti kai kurių Vakarų šalių, tame tarpe ir Lietuvos karius, šiuo klausimu būtų kalbamasi su sąjungininkais ir Lietuvos vėliava ten būtų, sako užsienio reikalų ministras Kęstutis Budrys. ...
-
Širinskienė: pakankamai realiai vertinu Žemaitaičio ultimatumą išeiti iš koalicijos8
Prie Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ prisijungusi Seimo vicepirmininkė Agnė Širinskienė mano, jog buvusio bendražygio, „Nemuno aušros“ pirmininko dar prieš šventes iškelti ultimatumai dėl g...