Ar kam nors rūpi irstantys šalies keliai?

Dar sovietmečiu nutiesti rajoniniai keliai ir jų pralaidos šį itin lietingą rudenį ima rodyti tikrąją savo būklę. Atokiau nuo didžiųjų miestų gyvenantys žmonės nebegali išvažiuoti iš namų. Asfaltas trupa, pralaidų žemės slenka, o kitur keliai tiesiog užsemiami. Ar irstantys keliai rūpi juos prižiūrinčioms institucijoms?

O gal modernūs infrastruktūros projektai didmiesčiuose svarbesni nei daugybę metų eksploatuojami rajoniniai keliai?

Prienų rajono Pakuonio miestelio gyventojas Tautvydas Vaitkevičius rodo griūvančios kelio pralaidos šlaitą. Čia žemės kartu su asfaltu slenka jau kelias savaites. Vietos gyventojai kasdien šiuo keliu važiuoja į darbus bei rajono centrą – tai vienintelis iki jų miestelio vedantis asfaltuotas kelias. Tačiau kelius prižiūrinčių įmonių darbuotojai ne tik nesiėmė tvarkyti yrančios dangos, bet, pralaidą užvertę žvyru, kelią tiesiog užtvėrė.

Galiausiai leista judėti viena eismo juosta. Ūkininkas pasakoja tuomet pats skambinęs šio kelio valdytojai – valstybės įmonei „Kauno regiono keliai“ bei Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD). Pasak jo, problemą jau ir taip gerai žinoję specialistai nieko konkretaus nepažadėjo.

Kaip įprasta, ištikus problemai, rajono gyventojai suskubo kreiptis ir į savivaldybę. Prienų rajono savivaldybės mero pavaduotojas Algis Marcinkevičius pasakoja, kad sulaukę nusiskundimų, savivaldybės atstovai taip pat ėmė aiškintis, kada ir kaip bus išspręsta ši problema. Tačiau ir jiems liepta laukti galutinio LAKD žodžio.

„Vieni iš pirmųjų sužinojome apie situaciją. Man skambino moteris iš Pakuonio, kuri skundėsi, kad negali laiku nuvažiuoti į darbą. [...] Bendravau su kelio savininkais, Kauno regiono kelių tvarkymo tarnybos Prienų skyriumi. Jie žinojo apie problemą, jai spręsti buvo sudaryta specialioji komisija. Jie leido važiuoti dalimi kelio ir laikinai problema išspręsta, bet kelininkai sako, kad taip lengvai situacija neišsispręs, reikalingos kapitalinės investicijos“, – aiškino A. Marcinkevičius.

Tikina, kad gyventojai nebus palikti be kelio

Valstybės įmonės „Kauno regiono keliai“ direktoriaus pavaduotojas Tomas Mockus tvirtina, kad problemos sprendimų ieškota iš karto.

„Tas kelias buvo uždarytas, nes pasidarė patvanka. Mes po truputį nuleidome vandenį, kad „neišneštų“ kelio. Tuomet buvo padaryta apylanka ir kelias uždarytas“, – apie situaciją kalbėjo T. Mockus.

Gyventojų susirūpinimą, kad teks važinėti žvyrkeliais, supranta tiek rajono valdžia, tiek kelininkai. Tačiau tvirtina, kad nebuvo įmanoma užkardyti pralaidos šlaito byrėjimo. Šios konstrukcijos laikui bėgant pasensta, o ir gamtos dėsniams nepasipriešinsi.

Galutinius sprendimus dėl kelių tvarkymo darbų priimančios LAKD atstovai tikina, kad Prienų rajono gyventojai nebus palikti be kelio. Jau nuspręsta, kaip sutvarkyti griūvančią pralaidą.

„Žmonėms, pravažiuojantiems pro tą vietą, galbūt atrodo, kad niekas nieko nedaro: tiesiog atvažiuoja, pastato ženklus ir palieka ilgam, bet situacija yra visai kita. Kelių direkcijos specialistai kartu su kelią prižiūrinčios įmonės specialistais konsultuojasi, ieško galimų sprendimų, atliekami projektai ir žiūrima, kuris variantas būtų efektyviausiais. Dabar nuspręsta, kad geriausia pakeisti šią pralaidą nauja“, – laidai „Keliai. Mašinos. Žmonės“ kalbėjo LAKD Valstybinių kelių ir tiltų priežiūros skyriaus patarėjas Modestas Lukošiūnas.

Apie netvarkomus rajoninius kelius kalbama ne tik Prienų rajone. Senais, išdaužytais, duobėtais ir siaurais keliais kasdien važiuojantys vairuotojai sako nesuvokiantys, kodėl mažesniems, tačiau strategiškai reikšmingiems keliams skiriama tiek mažai dėmesio.

Kelius prižiūrinčių įstaigų atstovai sako, kad pasitaikius netikėtam atvejui staiga rasti lėšų ir viską sutvarkyti per kelias dienas – sunku. O seniai tiestuose rajoniniuose keliuose tokių netikėtumų dažniau pasitaiko. Tuomet žmonės ir mano, kad nedidelės reikšmės, bet jiems svarbaus kelio niekas netvarko ir netvarkys.

Nors lėšų ekstremaliems atvejams dažniausiai atrandama, visgi kelių tvarkymo darbų projektai neretai įstringa įvairių institucijų kabinetuose. O tuo metu rajoniniais keliais besinaudojantys vairuotojai suka galvą, kaip probleminį ruožą nuvažiuoti saugiai, neapgadinti automobilio arba kur rasti alternatyvų kelią.

Svarstoma, kad sklandžiau veikti sistema ims jau visai netrukus. Po Naujųjų metų planuojama įgyvendinti šalies valstybinių kelių priežiūros sistemos pertvarką.

Plačiau – laidos reportaže.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių