- Rytis Laurinavičius / lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvoje iškritęs didžiulis kritulių kiekis ir vairuotojams pridarė bėdų. Lietus sėmė kai kurias gatves, pastarosios tapo neišvažiuojamos. Autoservisai skaičiuoja, kad automobilio remontas gali atsieiti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų.
Dėl didžiulio lietaus sekmadienio vakarą ir pirmadienio rytą kai kurios miestų gatvės tapo sunkiai išvažiuojamos.
Sostinės Šeškinės mikrorajone esančios sankryžos keletas automobilių neįveikė.
„Neužsiveda dabar, džiūstame, džioviname, išdžiūti neduoda lietus“, – teigė pašnekovas.
Kitam vairuotojui pasisekė labiau, automobilis sveikas, bet pamesti numeriai.
„Aš važiavau ir pajutau, kad pakliuvo daug vandens. Pajutau, kad numerių nebėra“, – pasakojo vairuotojas.
Vien Sostinėje audros padarinius tvarkanti „Grinda“ antradienį sulaukė daugiau nei 400 pranešimų dėl įvairių incidentų.
Anot atstovo, dėl stipraus vėjo ir lietaus nuplėšti lapai ir smulkesnės šakos apsunkina lietaus nuotekų surinkimą.
„Gatvės buvo užtvindytos tikrai mažuma, gal 11–12 vietų. Tarandėje kelios gatvės, kurios neturi lietaus nuotekų surinkimo tinklų ir tam infrastruktūra visiškai nepritaikyta“, – šnekėjo „Grinda“ komunikacijos vadovas Egidijus Steponavičius.
Jeigu klientas negalėjo išvengti važiavimo per balą, tada įvykis gali būti draudžiamasis.
Pavyzdžiui, Vilniaus rajone, ties Avižieniais, po smarkesnio lietaus kelias nuolat tampa jūra.
„Lengvasis automobilis pravažiavo, mes irgi pabandėme, tačiau nepasisekė – bevažiuojant užgesome“, – sakė pašnekovas.
Autoservisų asociacijos vadovas neslėpė, kad po tokių pasivažinėjimų per apsemtus kelius, automobilio variklis gauna hidrosmūgį. Į įsiurbimo sistemą patekęs vanduo sustabdo automobilio variklio darbą.
Tiesa, automobilis sustoti gali ir dėl kitos priežasties.
„Pravažiuoja tą balą, tikėdamasis, kad viskas gerai, bet iš tikrųjų irgi pažeidžia elektros instaliacijos laidus, nesandarumus. Automobilis tada automatiškai irgi sustoja“, – kalbėjo Autoservisų asociacijos vadovas Mantas Musnikas.
Anot vadovo, remonto kaina svyruoja nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų.
„Nuo sugedimo. Kai jūs nuvarote automobilį į autoservisą, autoservisas ir nustato tą gedimą. Jeigu jis nustatė, kad tai yra variklio problema, gavo hidrosmūgį, automatiškai reikia nusiteikti variklio remontui“, – nurodė M. Musnikas.
Draudimo brokerių rūmai sako, kad gyventojai su savo turtu turėtų elgtis rūpestingai, nepaisant turtas draustas ar ne.
„Jeigu klientas negalėjo išvengti važiavimo per balą, tada įvykis gali būti draudžiamasis. Tačiau jeigu sąmoningai matė didelę balą ir bandė ją pravažiuoti, tikriausiai, kad tai nebus draudiminis įvykis“, – nurodė Draudimo brokerių rūmų prezidiumo narys Alius Lepeška.
Gyventojams neturėtų padėti ir tai, kad specialiosios tarnybos pavėlavo pranešti apie besiartinančią nelaimę.
„Tiesą sakant, aš nemanau, bet nenorėčiau kalbėti už draudikus, kaip jie elgsis, bet nemanau, kad po pranešimų būtų mažesnis lietus ar mažesnė vėtra, ar mes ką nors būtume pakeitę“, – aiškino A. Lepeška.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Nors po didesnių audrų pirštais bedama į savivaldybes, kad pastarosios nesusitvarko.
„Jeigu tie medžiai jau tada išvirsta ant automobilių, namų ar ant gyventojų, kaip Grigiškių atvejis, kuris įvyko. Tuomet jau šaukiama, kad savivaldybės nerodo vieno ar kito dėmesio“, – teigė Savivaldybių asociacijos laikinasis prezidentas Audrius Klišonis.
Asociacijos prezidentas sako, kad savivaldybėse yra rezervų fondai, kurie gali būti panaudoti stichinių nelaimių žalų kompensavimui, tačiau dėl apsemtų automobilių tas negalioja.
Pagal Vyriausybės nutarimą, pagal teismų praktiką, tai gali būti traktuojama kaip nenugalima jėga.
„Tam galioja Kelių eismo taisyklės (KET). Vairuotojas turi įsivertinti, ar iš tiesų galima pravažiuoti ar negalima pravažiuoti. Tai yra paties vairuotojo atsakomybė“, – sakė A. Klišonis.
Teisininkas nevienareikšmiškai vertina, kieno tai turėtų būti atsakomybė.
Vis dėlto, teisinė praktika dėl gamtos stichijų rodo ką kitą. Dažnu atveju, savivaldybės yra atleidžiamas nuo atsakomybės.
„Pagal Vyriausybės nutarimą, pagal teismų praktiką, tai gali būti traktuojama kaip nenugalima jėga. Tokiu atveju, atsakomybė neatsiranda“, – nurodė advokatas Edmundas Rusinas.
Pernai rugpjūtį audros pridarė rekordinių žalų už beveik už 10 mln. eurų, tuomet Lietuvoje nukentėjo iki 10 tūkst. įvairių turto objektų. Šiemet draudikai skaičiuoja, kad audra padarė keletą milijonų eurų žalos. Tiesa, nuostoliai gali augti.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mokytojams skirtame padėkos renginyje įteikti Vilniaus metų mokytojų apdovanojimai1
Jau aštuntą kartą sostinė taria AČIŪ mokytojams ir tradiciškai apdovanoja Vilniaus metų mokytojus. Už išskirtinį indėlį į švietimą pasiekimus, kūrybiškumą, meilę darbui vilniečiai šiemet pasiūlė nomin...
-
VSD vadas: per trejus metus imigrantų iš Vidurio Azijos padaugėjo 14 kartų
Nuo 2021-ųjų imigrantų iš Vidurio Azijos padaugėjus 14 kartų, šis augimas kelia susirūpinimą dėl asmenų polinkio radikalizuotis, sako Valstybės saugumo departamento (VSD) vadovas Darius Jauniškis. ...
-
NSGK aptarė meteorologinių oro balionų rizikas ir jų užkardymo priemones
Seimo Nacionalinis saugumo ir gynybos komitetas (NSGK) trečiadienį rinkosi į uždarą posėdį, kurio metu jo nariams buvo pristatyta situacija dėl meteorologiniais oro balionais iš Baltarusijos gabenamos kontrabandos galimų grėsmių ir priemoni...
-
Lietuvos kariuomenę pasiekė nauji orlaivių vilkikai8
Lietuvos kariuomenę pasiekė nauji vidutinės galios Vokietijos gamintojo „Goldhofer“ orlaivių vilkikai „Bison D 370“, trečiadienį pranešė Krašto apsaugos ministerija. ...
-
L. Kasčiūnas: kontrmobilumo parkuose atsiras sunkiąją techniką sulaikančios sijos5
Kontrmobilumo parkai bus papildyti sunkiąją techniką sulaikančiomis sijomis, sako krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas. ...
-
NSGK nariai: balionai su kontrabanda kelia rizikų civilinei aviacijai2
Kontrabandą gabenantys meteorologiniai balionai kelia rizikų civilinei aviacijai, todėl būtina sukurti mechanizmus ir imtis priemonių kovoti su jais, sako Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto nariai (NSGK). ...
-
Įspėja vairuotojus: dabar – pavojingiausias laikotarpis1
Susidūrimai su laukiniais gyvūnais keliuose yra dažna problema. Šie įvykiai ne tik kelia pavojų eismo saugumui, bet ir lemia finansinius nuostolius. Draudikai įspėja, kad ruduo – vienas pavojingiausių laikotarpių, kuomet įvyksta daugiaus...
-
Apkarto poilsis Turkijoje: išsigando, kad teks miegoti viešbučio registratūroje15
Viešojoje erdvėje tautiečiai masiškai žeria kritiką kelionių organizatoriui „Tez Tour“. Kai kurie keliautojai tikina, kad susidūrė su apgyvendinimo problemomis. Kelionių organizatoriaus atstovai aiškina, kad social...
-
Ieškote šampano vėlai vakare? Policijos virtualus patrulis jus stebi
Policija labai akylai stebi virtualią erdvę, o ten pasitaiko įvairiausių įdomybių. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su policijos departamento vyriausiaja tyrėja Marija Kazanovič. ...
-
NSGK pritarė poligonų Tauragės ir Šilalės rajonuose steigimui2
Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK) trečiadienį pritarė tolimesniam poligonų Tauragės ir Šilalės rajonuose steigimo įstatymo svarstymui. ...