- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasakojo vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.
– Kokią didžiausią klaidą vairuotojai daro tokiomis oro sąlygomis?
– Pradeda bijoti, ko nereikia bijoti. Svarbiausia, kad išsigąsta, o tada išsigandę vairuoja. Tada nesusiderinama, sprendimai neteisingi, baimės įvairiausios trukdo vertinti situaciją, prisidirbama bėdų.
– Vasarinės padangos irgi nemažą vaidmenį turėjo? Kaip keičiasi vairavimas, kai oro sąlygos žieminės, o padangos – jau vasarinės?
– Turime viską kompensuoti. Jeigu turime vasarines padangas, bet kelias artimas žiemos keliui, reiškia galime kažką padaryti. Ką gi? Dažniausiai tai skirti daugiau dėmesio. Sakėme, kad žmonės dažniau bijo, vengia staigaus stabdymo, nes galima paslysti. Tai nestabdykime staigiai, žiūrėkime į situaciją, prognozuokime, neskubėdami padarykime visus veiksmus iš anksto, tolygiai. Neteks staigiai stabdyti, greitėti ar sukti vairą, taip išvengsime ekstremalios situacijos.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Eisme dalyvauja ir pėstieji, kurie ne visada mato važiuojantį automobilį.
– Dėmesingumas. Viską lemia dėmesingumas, net ir su greičiu. Jeigu važiuojame Kelių eismo taisyklių (KET) leistinu greičiu, viskas yra gerai. Svarbiausia, kad dėmesingumas atitiktų situaciją, kad viskas, ką pamatome, spėtume į tai sureaguoti. Nežiūrėti, ar kažkur yra duobutė, ar sniego lopinėlis, o žiūrime toli į priekį. Toli, tai keli šimtai metrų. Esu klausęs žmonių, kiek jie žiūri į priekį, dažniausiai girdžiu atsakymus 50 ar 20 metrų. Kartais išgirstu drąsų žodį, 100 metrų. O kodėl ne trys, keturi šimtai? Tada matome daug daugiau, nesusidaro kritinių situacijų.
– Vairavimas sutemus. Kai lyja, šlapdriba, matomumas prastas. Kaip tuomet?
– Mes visada turime pasirinkimą. Galime nevairuoti, galime išsikviesti taksi, kad mus nuvežtų labiau patyręs vairuotojas.
– Kaip padangos veikia tokiomis oro sąlygomis, jei yra pritaikytos važiuoti sausu keliu, karštomis vasaros dienomis?
– Nebūtinai sausu keliu, galima ir šlapiu, vasarą lyja. Labai priklauso nuo greičio. Jei dabar matome Vilniaus sąlygas, kai šlapias ir šaltas asfaltas, jei greitis yra taisyklių ribose, 50 ar 60 kilometrų per valandą, aplinkkeliuose šiek tiek didesnis, nemanau, kad kažkas ypatingai pajaus skirtumą.
Apie skirtumus galima kalbėti, jei žmonės važiuos užmiesčio keliais, maksimaliu leistinu greičiu, arba magistralėje pagal datą, ten turime juridinę teisę važiuoti 130 kilometrų per valandą greičiu. Nežinau, ar verta šiomis dienomis tai daryti, greičiausiai – neverta. Mieste panikuoti tikrai nevertėtų. Vairuotojas neturėtų pajausti stabdymo skirtumo, važiuodamas šlapiu asfaltu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...