Elektroninėms institucijų paslaugoms – Valstybės kontrolės kritika

  • Teksto dydis:

Valstybės ir savivaldybių institucijos, teikdamos elektronines paslaugas, nėra įgyvendinusios vieno langelio principo, paslaugos nepritaikytos ir neįgaliesiems, nurodė Valstybės kontrolė (VK).

„Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų sukurtos el. paslaugos vis dar nėra teikiamos vieno langelio principu, nes nesudarytos veiksmingo jas kuriančių ir teikiančių institucijų bendradarbiavimo prielaidos. Be to, elektroninės paslaugos teikimas ne visada efektyvesnis, palyginti su tradicine paslauga, o teikiama elektroninė paslauga ne visada atitinka naudotojų poreikius“, – pranšime spaudai teigė valstybės kontrolierė Giedrė Švedienė.

VK nurodo, kad elektroninės valdžios projektai vykdomi tik institucijų lygmeniu, tačiau naujų el. paslaugų poreikis nėra vertinamas centralizuotai, kaip ir nėra centralizuotai sprendžiami jų kūrimo klausimai. Institucijos, pasak auditorių, ne visada tarpusavyje derina susijusias veiklas, iki šiol nėra galimybės tiksliai nustatyti, kiek ir kokių paslaugų teikia asmenims valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos. Tad e-valdžios politika apima tik dalį valdžios sričių - gyventojai ne visus duomenis gali pasiekti per bendrą Valstybės informacinių išteklių sistemą, neužtikrinama galimybė tobulinti paslaugų teikimo procesus.

VK pripažįsta, kad 70 proc. audito metu vertintų paslaugų, perkeltų į el. erdvę, sumažino administracinę naštą vartotojams, tačiau vartotojai vistiek renkasi tradicinius paslaugų teikimo būdus. Pavyzdžiui, tai daryti priversti neįgalieji, nes daugumos el. paslaugų interneto svetainių vis dar nėra jiems pritaikytos. Taip pat nurodoma, kad ne visos institucijos vertina besinaudojančių paslaugomis nuomones, todėl neužtikrina paslaugų patrauklumo vartotojams.

Valstybės auditoriai turėjo priekaištų ir dėl to, jog institucijos, kurdamos el. paslaugas, neprižiūri vidinių procesų, neužtikrinama, kad paslaugos būtų teikiamos mažesnėmis sąnaudomis, neatliekama šių sąnaudų analizė valstybės lygiu.

VK Vyriausybei, Vidaus reikalų ministerijai ir Informacinės visuomenės plėtros komitetui pateikė rekomendacijas, kaip pagerintį el, paslaugų teikimą vieno langelio principu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių