- Vytenis Radžiūnas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vos nušvitus saulei į kelius išrieda asfalto volai, keltuvai ir dešimtys darbuotojų – dienomis, kai gatvėse rieda tūkstančiai automobilių, verda darbas. Naktimis, kai nėra jokių spūsčių, statybvietėse štilis. „Dėl to, kad visi darbai atliekami tik dieną, valstybė praranda pinigus“, – skaičiuoja automobilių ekspertas Ramūnas Fetingis. Kelininkai atkerta, kad yra kelios priežastys, kodėl nedirbama naktimis. Viena jų – patys miestiečiai, kuriems nepatinka burzgiantys traktoriai.
Užsienyje kelininkai triūsia visą parą
Iki Lietuvos pirmininkavimo Europos sąjungai (ES) Vilnius žada sutvarkyti dalį miesto gatvių, aikščių, kitų viešųjų erdvių, kuriose ar šalia jų vyks renginiai. Šiems darbams Vyriausybė skyrė apie 16 milijonų litų. Pinigų tarsi yra, tačiau nerimaujama, ar pakaks laiko.
Lietuvoje tapo įprasta patraukti tvarkyti gatvių dienomis, kai didžiausiose transporto arterijose nusidriekia automobilių spūstys. Skirtingai nei mūsų šalyje, kitose ES valstybėse, taip pat ir už Atlanto, kelininkai dirba keliomis pamainomis net ir naktį.
Automobilių ekspertas Ramūnas Fetingis tikina, kad užsienyje, pagrindinėse gatvėse, kur šalia nėra gyventojų, darbai vyksta kiaurą parą. Esą kitu atveju valstybė praranda pinigus –žmonės stovi spūstyse ir nedirba, savo darbo laiką jie praleidinėja gatvėse, laiku nepristato prekių ir pan. „Jau nekalbu apie gamtos užterštumą, kai 20 min. ar daugiau burzgini automobilį“, – priduria R. Fetingis.
„Kam mokėti darbininkui papildomą užmokestį, jei galima tiesiog spjauti į vairuotojų kantrybę ir daryti tai dieną? Savivaldybė paskelbia konkursą, kas pigiau padarys darbus, tai tą konkursą laimi tie, kurie daro pigiausiai iš visų. Manau, kad viskas yra dėl mūsų vargšės ekonomikos, kuri yra šlubuojanti, daugiau pavyzdžių neįsivaizduoju“, – stebisi automobilių ekspertas.
Skundžiasi patys gyventojai?
„Ne visus darbus galima padaryti pamainomis naktį“, – pokalbį su LRT.lt pradeda „Grinda“ generalinis direktorius Algimantas Vilūnas. – Čia taip iš šalies atrodo, o realiai kiekvienas darbas turi savo technologiją, laiką ir visa kita.“
Įmonės, užsiimančios ir gatvių tvarkymu, direktorius tikina, kad pinigai – ne toks svarbus faktorius, kodėl gatvės nėra tvarkomos naktimis.
„Kelių technika kelia nemažą triukšmą, gyventojai skundžiasi ir darbai dėl to stabdomi. Jei visą vasarą dirbsime, po langais burgs traktoriai, tai kas su tuo taikstysis?“ – teiraujasi A. Vilūnas.
Darbininkams dirbti naktį patinka
Tuo metu kitos kelius tvarkančios įmonės UAB „Marijampolės gatvių remontas“ direktorius Jurgis Vilutis sako, kad jo įmonės darbuotojams yra tekę dirbti naktimis, tačiau tai yra reti ir labai brangūs darbai.
„Supraskite, kad darbui naktimis reikia ne tik pamainos, bet kartu ir papildomai maišyti asfaltą. Dieną asfaltą ima keletas skirtingų įmonių ir nedideliais kiekiais, o naktį asfalto neima kitos įmonės, todėl gaminami mažesni kiekiai. Pinigai gamybai išleidžiami tokie patys, todėl iškeliama asfalto kaina“, – teigia J. Vilutis.
Maža to, skaičiuoja J. Vilutis, norint darbus atlikti kokybiškai ir be broko, reikia apšviesti visą gatvę. Savo ruožtu A. Vilūnas aiškina, kad jei pavasarį apšvietimo klausimas dar išsprendžiamas, tai vasarą, kai sužaliuoja medžiai, gatvėje tampa dar tamsiau ir nebeįmanoma dirbti. „Kiekvienas darbas yra kruopštus, tamsoj juk nedirbsi“, – tikina A. Vilūnas.
„Didžiausia problema, kad dirbančius naktimis dar turi prižiūrėti vadovai, kurie savo darbą atlieka dieną ir visą parą dirbti negali. Reikėtų kelių vadovų, o jų atlyginimai yra dideli“, – skaičiuoja J. Vilutis.
Pasak įmonių vadovų, patys darbininkai dirbti naktį mėgsta, mat tuomet jiems išmokamas dvigubas naktinis tarifas. „Įsivaizduokite, kad darbuotojų atlyginimas sudaro apie 30 proc. kainos. Tai asfaltavimo kaina išauga dar tiek pat“, – apibendrina J. Vilutis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Verslą sukūrusios vietnamietės išvaromos iš Lietuvos: valstybė pralaimėjo
Šiauliuose nedidelę kavinę turinčioms vietnamietėms teks palikti Lietuvą, kitu atveju bus deportuotos. Teismas atmetė pusseserių prašymą stabdyti Migracijos departamento sprendimą, kol bus išnagrinėtas jų skundas. Visą tur...
-
Už korupciją nuteistas buvęs Panevėžio meras nominuotas „Metų panevėžiečiu“2
Už korupciją nuteistas buvęs Panevėžio meras Rytis Mykolas Račkauskas šią savaitę Panevėžio savivaldybės sudarytos grupės nominuotas „Metų panevėžiečiu“. ...
-
Kelionę po Vilniaus seniūnijas jau pradėjo šventinis autobusiukas
Vilniečių bendruomeniškumą skatinanti iniciatyva „Kaimynų Kalėdos“ jau įsibėgėjo. Šventinis autobusiukas su skanėstais ir karštais gėrimais jau pradėjo kelionę po visas sostinės seniūnijas, kur kasdien iki gruod...
-
Paskirtosios sveikatos apsaugos ministrės planas: kaip mažins eiles pas gydytojus?2
Paskirtoji sveikatos apsaugos ministrė Marija Jakubauskienė žada parengti planą, kaip mažinti eiles pas gydytojus. ...
-
Senolių pastebėjimai apie gruodį ir ateinančius metus
Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba pasidalijo senolių pastebėjimais apie gruodį ir ateinančius metus bei patikslino artimiausių dienų prognozę. ...
-
Reklama, sukėlusi audrą internete: perkantiems būstą – augintinis dovanų?
„Įsigykite būstą Klaipėdoje ir dovanosime jums išsvajotą augintinį! Įsikurkite naujuose namuose su pūkuotu draugu“ – tokia reklama, po gausybės smerkiančių komentarų, mažiau nei po paros, dingo iš socialinių tinkl...
-
Stintų ištroškę žvejai jau rikiuojasi prie krantinių
Stintų ištroškę žvejai jau mėgina laimę uosto akvatorijoje. Vakarais prie krantinių galima išvysti dešimtis vyriškių, gaudančių šias žuvis. ...
-
Kaip sutaupyti pinigai keičia Kauną?11
Beveik per dešimtmetį Kaunas labai pasikeitė, iškilo naujų traukos objektų, viešosiose vietose atsirado daugiau gyvybės. Kaip pavyko rasti pinigų Kauno augimui? ...
-
Šilutės rajone tęsiamos karinės pratybos
Šilutės rajono savivaldybėje tęsiamos pirmadienį prasidėjusios karinės pratybos. ...
-
Viceministras: šiuo metu Lietuvoje yra per 6 tūkst. priedangoms tinkamų objektų
Šiuo metu Lietuvoje yra daugiau nei 6 tūkst. objektų, kurie galėtų tapti priedangomis, sako vidaus reikalų viceministras Vitalijus Dmitrijevas. ...