- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vidaus vandenų transporto priemonių techninės apžiūros funkcijos turėtų būti praktiškai perduotos atestuotoms įmonėms vietoje dabar tai darančios Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA), siūlo liberalas Andrius Bagdonas.
Jis registravo tai numatančias Vidaus vandenų transporto kodekso pataisas.
Seimo nario pastebėjimu, nors dar pernai įsigaliojus kodekso pakeitimams vidaus vandenų transporto priemonių technines apžiūras teoriškai atlieka LTSA atestuoti juridiniai asmenys, faktiškai nebuvo atestuotas nė vienas juridinis asmuo, todėl funkciją ir toliau vykdo pati administracija.
„Padėties analizė parodė, kad nauji dalyviai apžiūros neatlieka, nes atestacijai keliami reikalavimai yra itin griežti. Visi laivų valdytojai, kurie norėtų patys atlikti techninę apžiūrą, privalo būti nepriklausomi nuo bet kokios kitos vidaus vandenų transporto veiklos. Todėl siūlau į kodeksą įrašyti, kad technines apžiūras atliekanti įmonė turi turėti ne mažiau nei 2 specialistus. Tuomet nebūtų sukuriama nepagrįsta našta verslui, paslaugą teikiantys specialistai galėtų keistis, o paslaugos nereikėtų nutraukti“, – sako A. Bagdonas.
Lietuvoje per metus vidutiniškai atliekant mažiau nei 500 techninių apžiūrų, o jas atliekantiems specialistams taikant nepriklausomumo ir nešališkumo kriterijus, dėl kurių jie negali vykdyti kitų su vidaus vandenų transporto veikla susijusių veiklų, vienoje įmonėje, A. Bagdono teigimu, 2 specialistai yra optimalus skaičius.
Be to, pataisos numato, kad įmonės, siekiančios atlikti vidaus vandenų transporto priemonių apžiūrą, pagal tarptautinį standartą būtų akredituotos ne kaip A, o C tipo kontrolės įstaigos – išskyrus burinių jachtų techninę apžiūrą. „C tipo kontrolės įstaiga nuo A tipo skiriasi tik nepriklausomumo laipsniu, o reikalavimai dėl objektyvumo ir nešališkumo abiejų tipų kontrolės įstaigoms išlieka tokie patys“, – sako liberalas.
Remiantis šiuo metu galiojančiu reguliavimu, techninės apžiūros privalomos vidaus vandenų laivo, žvejybos laivo, plūduriuojančio įrenginio ar plūduriuojančios priemonės – ne rečiau kaip vieną kartą per metus.
Vidaus vandenų laivų registre įregistruoto pramoginio ar asmeninio laivo, eksploatuojamo ne tik vidaus vandenų plaukiojimo rajone arba vykdant komercinę veiklą – kas dvejus metus, pramoginio laivo, naudojamo keleiviams vežti – kas vienus metus.
Kaip dokumento aiškinamajame rašte pažymi A. Bagdonas, pramoginių ir asmeninių laivų, eksploatuojamų tik vidaus vandenų plaukiojimo rajone nevykdant komercinės veiklos, ir tarnybinių laivų, pastatytų kaip pramoginiai laivai, techninė apžiūra neatliekama. Vidaus vandenų transporto priemonių, eksploatuojamų tik užsienio šalyse, techninė apžiūra atliekama tokios vidaus vandenų transporto priemonės savininko prašymu.
Parlamentaro duomenimis, pastaraisiais metais vidutiniškai atliekama iki 500 techninių apžiūrų per metus.
Siūloma, kad Vidaus vandenų transporto kodekso pataisos įsigaliotų kitų metų liepos 1 d.
Seimo Teisės departamentas mano, kad dėl siūlomo teisinio reguliavimo reikėtų gauti Vyriausybės išvadą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuva Ukrainai perdavė generatorių, šarvuočių dalių, įvairių ginklų
Ukrainą pasiekė elektros generatorių, atsarginių dalių šarvuočiams M113 ir įvairių ginklų bei jų dalių siunta, sekmadienį pranešė Krašto apsaugos ministerija. ...
-
Siūloma didinti baudas azartinių lošimų, alkoholio ir narkotikų vartojimo „taškams“
Mišrios Seimo narių grupės nariai siūlo numatyti administracinę atsakomybę už „taškų“, kur yra vartojamos narkotinės, psichotropinės ar kitos psichiką veikiančios medžiagos, turėjimą. ...
-
Sinoptikai praneša orus, o gyventojai dalijasi: įspūdingas dangus šį rytą
Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba dalijasi šios dienos orų prognoze. ...
-
Pradedama nauja paramos Ukrainai iniciatyva „ApaRatai“
Asociacija „Lygiai“ pradeda naują paramos Ukrainai iniciatyvą „ApaRatai“, kuria siekiama užtikrinti moterims reikalingą medicininę pagalbą. Organizatorių teigimu, už žmonių suaukotas lėšas tikimasi nupirkti ultra...
-
Vilniuje nelieka raitosios policijos: priežastys – dvi1
Dėl mažo efektyvumo ir finansinių priežasčių, Vilniuje planuojama atsisakyti raitosios policijos, sekmadienį pranešė LRT radijas. ...
-
Ministerija parengė standartą ligoninėms: kaip pasiruošti galimoms grėsmėms?
Kilus ekstremaliai situacijai ar krizei šalies ligoninių skubios pagalbos, intensyviosios priežiūros, sterilizavimo, rentgeno ar kiti diagnostikos skyriai, operacinės, vaistinės bei laboratorijos turėtų būti aprūpintos elektros tiekimu mažiaus...
-
Lapkričio 24-oji Lietuvoje ir pasaulyje
Lapkričio 24-oji, sekmadienis, 47 savaitė. ...
-
Nuo kitų metų startuos nauja Lituanistikos prioriteto įgyvendinimo programa
Nuo sausio mėnesio startuos penkmetį truksianti naujoji Lituanistikos prioriteto įgyvendinimo programa, praneša Lietuvos mokslo taryba (LMT). Programos, kuria siekiama vystyti lituanistinius tyrimus, finansavimui numatyta maždaug 22 mln. eurų. ...
-
Švedija prisijungė prie danų, po kabelių pažeidimo stebinčių kinų laivą Baltijos jūroje6
Švedijos pakrančių apsauga šeštadienį pranešė prisijungusi prie Danijos, stebinčios sąsiauryje tarp Danijos ir pietvakarinių Švedijos krantų sustojusį Kinijos krovininį laivą, kelioms šalims pradėjus tyrimu...
-
Kuri Kauno eglutė gražesnė: šių ar praėjusių metų?32
Nauja puošimo komanda Kaune šiandien paskleidė meduolių kvapą – Vienybės aikštėje įžiebta miesto eglė. Praeitais metais Kalėdos Kaune susitelkė ties lengvumo tema. Tada eglę puošė menininkė Jolanta Šmi...