Prezidentas siūlo diskusiją dėl teismų pertvarkos: keistųsi atranka, bylų skirstymas

  • Teksto dydis:

Šalies vadovas Gitanas Nausėda siūlo pradėti diskusijas dėl teismų sistemos pertvarkos: keistųsi teisėjų atrankos tvarka, bylų paskirstymas.

Prezidentas šiuos bei kitus pakeitimus siūlančias Teismų ir susijusių įstatymų pataisas teikia viešai konsultacijai. Nuomones ir pasiūlymus dėl Teisės aktų informacinėje sistemoje paskelbtų projektų galima teikti iki gegužės 18 dienos.

Kaip pranešė Prezidentūra, šalies vadovas siūlo iš esmės keisti pretendentų į teisėjus atrankos procedūrą, nustatyti bendras apylinkės teismų, kuriuos sudaro teismo rūmai, veiklos teritorijas ir atitinkamai pakeisti teritorinio teismingumo taisykles, sudaryti prielaidas centralizuotam bylų paskirstymui šiuose teismuose, tobulinti bylų nagrinėjimo nuotoliniu būdu teisinį reguliavimą, taip pat įsteigti vieną apygardos administracinį teismą, kuris veiktų visoje Lietuvos teritorijoje.

Prezidento požiūriu, šiuo metu vykdomų pretendentų į teisėjus atrankų procedūra yra itin biurokratinė, paremta pertekliniais formaliais reikalavimais. Dėl to atrankos procedūra trunka ilgai, laisvos teisėjų vietos teismuose nėra užpildomos laiku, o Pretendentų į teisėjus atrankos komisijai tenka vertinti tuos pačius pretendentus į teisėjus keletą ar keliolika kartų per metus.

Šalies vadovas siūlo vykdyti nuolatinę pretendentų į teisėjus atranką į apylinkių ir apygardų pakopos teismus, atsisakant atrankos į atskirus teismų rūmus vykdymo. Taip pat siūloma atsisakyti kaip perteklinio reikalavimo teisėjui dalyvauti atrankoje, kai jis siekia persikelti iš vieno tos pačios pakopos teismo į kitą. Teismo, sudaryto iš teismo rūmų, teisėjų mobilumo jo ribose klausimą siūloma spręsti teismo viduje.

Siūlymas nustatyti bendras teismų, sudarytų iš teismo rūmų, veiklos teritorijas sudaro prielaidas tokiuose teismuose centralizuotai sudaryti kolegijas ir paskirstyti bylas. Prezidentūra teigia, kad tai leis užtikrinti tolygesnį darbo krūvį, teismų sistemos žmogiškųjų, materialinių ir informacinių resursų efektyvesnį panaudojimą, visų teisėjų specializacijos galimybes. Pasak pranešimo, taip pat taikant atsitiktinės atrankos kriterijų visoms atitinkamame teisme gautoms byloms, būtų sustiprinta ir korupcijos prevencija.

Prezidentas dar siūlo atsisakyti išimtinio administracinių ginčų teismingumo Vilniaus apygardos administraciniam teismui, ginčų nagrinėjimą skiriant tose teismo patalpose, kurios yra arčiausiai pareiškėjo gyvenamosios ar buveinės vietos.

Be to, projektuose siūlomais pakeitimais tobulinamas reguliavimas dėl galimybės rengti teismo posėdžius nuotoliniu būdu, skatinamas teismų procedūrų skaitmeninimas, plečiamas teisingumo vykdymo prieinamumas visuomenei.

Šalies vadovas siūlo, kad Seimui priėmus tokias pataisas jos įsigaliotų atitinkamai nuo 2022 metų – dėl pretendentų į teisėjus atrankos modelio pakeitimo ir teismo posėdžių organizavimo nuotoliniu būdu, bei nuo 2023 metų – dėl bendros teismų, sudarytų iš teismo rūmų, veiklos teritorijos nustatymo ir teritorinio teismingumo taisyklių pakeitimo, Lietuvos apygardos administracinio teismo įsteigimo.



NAUJAUSI KOMENTARAI

jokiu problem pons Nauseda ..norint pertvarkyt

jokiu problem pons Nauseda ..norint pertvarkyt portretas
Teismus , kad teisejais pasitiketu tauta , kad bylos butu objektyviai teisingai istirtos , reikia labai nedaug -- isrykiuok tuos 5000tukst teiseju ... kas antra ;- ysakyk susaudyt , po to vel kas antra, ir vel kas antra ..... like dirbs uz tris .. kysiu neims , algas 10 kartu susimazins , ir tik teisingai isspres byas ir teis kaltuosius ... BIJODAMI ,KAD DAR SYKY SIU PADLU NEISRUYKIUOTUM IR KAS ANTRA KAIP SUNY NEYSAKYTUM NUSAUT....visi jie bus gerbimi ir teismu reitingai bus 150%-iniai... antrap ..net nesiimk sudmalyste diskusijose ... tai tikis tuscio y kiaura pilstymas...

Tris.

Tris. portretas
Teismų sistemoje seniai reikalinga tvarka, teismai dirba Seimui, valstybės tarnams, draugų klanui.Konstitucinio teismo manau visai nereikia yra juk aukščiausi įstatymai kuriuos teismai neturį teisės pažeisti ir nagrinėdami bylas turi žiūrėti ar LR C kodeksas ,ar LR B kodeksas,gali būti ir kiti įstatymai ,kurie neturi pažeisti LRkonstitucijos.O jeigu pažeidžia, irgi teismui turi būti aišku ką reikia daryti,o daryti nieko nereikia , reikia tik tikrinti ir LR Konstitucijos 7 straipsnyje rašoma,kad įstatymas, potvarkis yra neveikiantis ,jeigu pažeidžia LR Konstitucija.Tai kam dar teismas konstitucinis reikalingas,kad perskaitytų LR Konstitucijos 7 straipsnį.Reikia teismams dirbti vadovaujantis LR konstitucija , visada įstatymus visus tikrinti reikia ar atitinka LR konstitucija ir viskas gerai bus.Labai daug ką turėčiau parašyti teismų klausimų , bet komentaras , lieka komentarų.Netilpsiu.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių