Estijos jūrininkai siūlo stabdyti „Rail Baltica“ projektą

  • Teksto dydis:

Estijos jūrininkų profesinė sąjunga siūlo stabdyti europinės vežės geležinkelio projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą, o jam numatytas lėšas skirti laivyninkystės projektams, įskaitant krovininių laivų statybą.

Vyriausybės vadovui ir parlamento pirmininkui adresuotame profesinės sąjungos laiške teigiama, kad „Rail Baltica“ projektą vertėtų įšaldyti iki to laiko, kol paaiškės, kiek kainuos būsimo geležinkelio išlaikymas.

„Rail Baltica“ verslo plano kol kas nėra. Kai kurių transporto sektoriaus verslo atstovų vertinimais, pajamoms ir išlaidoms subalansuoti nepakaks nei keleivių, nei krovinių“, – teigiama laiške.

Jame pažymima, kad Europa Sąjunga (ES) dar 2011 metais jūrų transporto plėtrą įvardijo prioritetu, tuo tarpu Estija krovininio laivyno neturi.

„Ar tikslinga šimtus milijonų eurų skirti greitaeigiam geležinkeliui tiesti, kurį vėliau teks išlaikyti mokesčių mokėtojams, o ne prioritetinei ir perspektyviai pajamų atžvilgiu jūrų transporto plėtrai“, – tvirtina kreipimosi autoriai.

„Rail Baltica“ projektui, kurio vertė sieks apie 5 mlrd. eurų, ES 2014-2020 metais gali skirti iki 85 proc. lėšų. „Rail Baltica“ darbams Lietuvoje Europos Komisija pernai jau skyrė 106 mln. eurų, šiemet – dar beveik 191 mln. eurų.

„Rail Baltica“ sujungs Helsinkį su Berlynu per Taliną, Rygą, Kauną ir Varšuvą. Be to, geležinkelis gali būti pratęstas iki Venecijos. Geležinkelio tiesimo darbus numatoma pradėti 2018-aisiais ir baigti 2024-2025 metais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Tos vėžės statyba yra politinis, bet ne ekonominis sprendimas. Bent iš Lietuvos Vyriausybės pusės to nesimato. Kol Prezidentė judina tol jie juda, bet iniciatyvos padaryti ir pabaigti nėra. Projektas STUMK - TRAUK.

Anonimas

Anonimas portretas
Mintis teisinga, nes pastačius geležinkelį už ES pinigus, jį eksploatuoti teks už savus, kurių ne tiek jau daug surinksi. Nebus tiek nei krovinių nei keleivių. Na, pravažiuos per parą 2-3 krovininiai ar keleiviniai traukiniai ir VISKAS. Na, nebus taip, kad iš Berlyno ar Varšuvos dardėtų iki Talino ar Helsinkio. Kažkiek turizmo būtų, bet jis nepadengtų visų geležinkelio nuostolių. Kam įdomus per laukus dardantis traukinukas ? Gal niekam neteko važiuoti nuo Šeštokų iki Kazlų Rūdos ? Egzotiška, bet neekonomiška. Ir apie tai niekas rimtai nediskutuoja. Toks Stumtraukis : kažkas duoda pinigus, kažkas projektuoja, geležinkeliai pinigus praplauna.....ir niekam daugiau galvos neskauda. Ar daug dabar duoda pinigų atkarpa Lenkija - Kaunas ? NULIS, tik išlaidos.

Anonimas

Anonimas portretas
Nejaugi ir vėl lietuviai kalti? :)
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių