- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Konteinerinis traukinys „Vikingas“ prisijungė prie pietų „Šilko kelio“ projekto ir tai supykdė Rusiją, mat šis kelias į Kiniją ją apeina.
Jungiasi prie pietų „Šilko kelio“
Konteinerinis traukinys „Vikingas“ šiomis dienomis tapo Rusijos jūrinės žiniasklaidos žvaigžde. Jis Rusijoje pastebėtas po to, kai Ukraina ir Lietuva pasirašė memorandumą dėl „Vikingo“ jungimo prie pietų „Šilko kelio“ projekto.
Pagal šį projektą iš Ukrainos Iljičovsko uosto į Kiniją nuo šių metų sausio vidurio pradėjo kursuoti konteinerinis traukinys. Jis iš Ukrainos važiuoja per Gruziją, Azerbaidžaną, Kazachstaną į Kiniją (kol kas iki Kinijos pasienio). Ir šiame maršrute nėra Rusijos.
Prijungus prie iš Klaipėdos uosto iki Iljičovsko kursuojančio traukinio „Vikingas“ į Rusijai alternatyvų „Šilko kelią“ įsijungė ir Baltarusija. Ne atsitiktinai Rusijos žiniasklaidoje pasirodė antraštės, kaip „Lukošenka apėjo Rusiją“.
Rusija tampa vis mažiau prognozuojama šalimi, todėl netgi jos artimiausi sąjungininkai stengiasi sukurti logistines schemas, kurios atribotų priklausomybę nuo Rusijos.
Skiria dideli atstumai
Po Rusijos konflikto su Turkija pietų „Šilko kelias“ įgyja dar didesnę reikšmę. Rusiją aplenkiantis traukinių maršrutas iš Kinijos gali tęstis ne tik iki Baltijos jūros, bet ir jūrų keltais pasukti į Turkiją. Ukrainos rinkoje kaip tik dirba didelė jūrų keltų laivybos patirtį Klaipėdos uoste turinti „DFDS Seaways“.
Iki šiol „Vikingo“ galutinė stotelė Ukrainoje Iljičovsko uostas didesnės reikšmės neturėdavo. Į šį uostą tiesiogiai iš Klaipėdos atkeliaudavo vienas kitas konteineris. Mat tarp šių uostų atstumas pakankamai didelis – 1766 kilometrų, skaičiuojant nuo Klaipėdos „Draugystės“ geležinkelio stoties.
Bet jei į Iljičovską pradėtų judėti daugiau krovinių iš Kinijos, tikėtina, kad daugėtų ir turinčių paskirtį į Baltijos jūros regiono šalis.
Gabenimas dar per brangus
Nuo Kinijos iki Iljičovsko uosto pirmasis pietų „Šilko kelio“ traukinys važiavo 16 parų. Maršrutas sudėtingas. Kroviniai du kartus gabenami keltais – Juodąja jūra Iš Iljičovsko iki Batumio Gruzijoje ir Kaspijos jūra iš Aliat uosto Azerbaidžane iki Aktau uosto Kazachstane.
Nepaisant to 16 parų byra beveik 3 kartus greičiau nei kroviniai iš Kinijos gabenami jūrų keliu – apie 40-45 paras.
Ukrainos vyriausybė yra iškėlusi užduotį sutrumpinti traukinio kelionės laiką iki 10 parų. Bet to reikės tikėtis ir iš partnerių.
Jei maršruto kūrėjai nori, kad jis veiktų sėkmingai reikės mažinti ir konteinerių gabenimo įkainius. Dabar gabenti vieną konteinerį nuo Kinijos iki Iljičovsko kainuoja 5,5 tūkst. JAV dolerių. Tai - kelis kartus brangiau nei gabenti konteinerį laivais ir šiek tiek brangiau nei konteineris judėtų per Rusiją.
Nepaisant to, yra sukurta alternatyva Rusijai, kuriai tobulinti nėra ribų. Tokios alternatyvos kuriamos siekiant išvengti ir galimo Rusijos diktato tranzito srityje, kuris ryškiai pasireiškė pastaraisiais metais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Baltieji rūmai: JAV rengia naujas sankcijas Rusijai
JAV nacionalinio saugumo patarėjas Jake‘as Sullivanas paskelbė, kad rengiamos naujos sankcijos Rusijai, sakoma Baltųjų rūmų pranešime. ...
-
Įteisintos socialinės garantijos sekso darbuotojoms: galės reikalauti darbo sutarties1
Prieš porą metų įteisinusi sekso paslaugas, Belgija tapo pirmąja šalimi, kurioje tokių paslaugų teikėjams bus suteiktos ir socialinės garantijos. Nuo šiol sekso darbuotojai ir darbuotojos galės reikalauti darbo sutarties ir gaus v...
-
Lietuvos ambasadorius Sakartvele: dar keletas valstybių ketina taikyti sankcijas Tbilisio valdžiai
Lietuvos ambasadoriaus Sakartvele Dariaus Vitkausko žiniomis, keletas Vakarų valstybių ketina sekti Baltijos šalių pavyzdžiu ir įvesti nacionalines sankcijas daliai aukšto rango Tbilisio politikų ir pareigūnų. ...
-
Žalieji, kraštutinė dešinė – didžiausi pralaimėtojai Airijos rinkimuose
Airijos visuotiniams rinkimams pasibaigus, po tris dienas trukusio balsų skaičiavimo vėlai pirmadienį paskelbti galutiniai rezultatai: centro dešiniosios partijos „Fianna Fail“ ir „Fine Gael“ turėtų išlaikyti valdži...
-
Kinija teigia apribosianti svarbių lustų gamybos komponentų eksportą į JAV
Pekinas antradienį pareiškė, kad apribos kai kurių svarbių puslaidininkių komponentų eksportą į Jungtines Valstijas, Vašingtonui paskelbus naujus apribojimus, kuriais siekiama apriboti Kinijos galimybes gaminti pažangius lustus. ...
-
Neįprastas eksperimentas bažnyčioje: sukurtas dirbtinio intelekto Jėzus1
Vienos katalikų koplyčios klausykloje porai mėnesių buvo įtaisytas dirbtinio intelekto Jėzus. ...
-
Ukraina: pilnateisė narystė NATO – vienintelė reali saugumo garantija
Ukraina antradienį, prieš NATO užsienio reikalų ministrų susitikimą, paragino suteikti jai visapusišką narystę Aljanse ir sakė, kad tai vienintelė saugumo garantija Rusijos invazijos akivaizdoje. ...
-
Norvegija siunčia naikintuvus ir karius saugoti Lenkijos oro uostą Ukrainos pasienyje
Norvegija, būdama NATO nare, prisiims pareigą užtikrinti oro erdvės virš Žešuvo oro uosto Lenkijoje apsaugą ir tuo tikslu siunčia į Lenkiją 100 karių, oro gynybos sistemų ir naikintuvų „F-35“, pirmadienį pranešė N...
-
Gruodžio 3-ioji Lietuvoje ir pasaulyje
Gruodžio 3-ioji, antradienis, 49 savaitė. ...
-
TBT teisėja išsakė priekaištų JAV ir Rusijai dėl kišimosi į teismo atliekamus tyrimus
Tarptautinis baudžiamasis teismas (TBT) pirmadienį išsakė priekaištų JAV ir Rusijai dėl kišimosi į jo atliekamus tyrimus. ...