- „Kauno diena“, pitlane.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Jo durys tokios sunkios, kad pirštų neprivertų, bet tiesiog nupjautų“, – įspūdžiais apie karinį visureigį JLTV dalijosi lenktynininkas Benediktas Vanagas.
Sunkus, bet greitas
„TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komandos lenktynininkas B. Vanagas sėdo prie vieno moderniausių JAV kariuomenės taktinių visureigių JLTV („Joint Light Tactical Vehicle“) vairo.
Tai naujos kartos šarvuotas monstras, pasižymintis universalumu, modernumu ir saugumu, todėl plačiai naudojamas įvairioms užduotims ir misijoms. JLTV nuo 2021 m. yra ir Lietuvos kariuomenės arsenale.
Įspūdingų gabaritų visureigis nėra nerangus, kaip kad daugelis įsivaizduoja. 3,26 m aukščio, 5,27 m ilgio ir 2,42 m pločio galiūno viduje slepiasi 6,6 l darbo tūrio, 8 cilindrų dyzelinis variklis su turbo kompresoriumi. Variklis išvysto 340 arklio galių (AG), iki 80 km įsibėgėja per 18,3 sek. ir gali pasiekti maksimalų 122 km/val. greitį.
JLTV iki 80 km įsibėgėja per 18,3 sek., gali pasiekti maksimalų 122 km/val. greitį.
Anot B. Vanago, JLTV greitis toli gražu nelenktyninis, tačiau reikia atsiminti, kad lengviausia šio visureigio versija sveria maždaug 8 t, o visiškai apginkluotas modelis – per 11 t.
Pakabos galimybės
Šešerius metus projektą vysčiusi gamintoja „Oshkosh“ pasirūpino, kad JLTV netrūktų lankstumo.
Pirmiausia, dėl pakabos visureigio įgula gali valdyti automobilio aukštį skirtingoms užduotims. Pavyzdžiui, maksimaliai iki 3,26 m aukščio pasistiebęs automobilis galės įveikti net 1,5 m gylio vandens kliūtį, o perjungtas į transportavimo poziciją susitrauks iki vos 1,88 m aukščio.
Įvertino: žinomas lenktynininkas pažėrė komplimentų karinio visureigio pravažumo galimybėms ir sąlygoms vairuotojams. V. Pilkausko nuotr.
Net iki 50,8 cm siekianti pakabos eiga ir nepriklausoma daugiasvirtė važiuoklė užtikrina, kad važiavimas itin nelygiu reljefu būtų kuo sklandesnis.
Priekyje ir gale esančios kameros užtikrina didesnį kelio matomumą, žiemą stiklus atitirpinti padeda specialiai purškiamas skystis, o karštuoju metu įgulai įrengtas kondicionierius.
„Baja 1 000“ patirtis
Ką bendro turi JAV karinis automobilis ir Dakaro ralis?
Pasak B. Vanago, tiek JLTV, tiek Dakaro ralyje lenktyniaujantys sunkvežimiai naudoja lygiai tokias pačias 1,1 m aukščio padangas, kurių slėgį ekipažai, atsižvelgdami į vietovės ir pravažumo poreikius, gali reguliuoti iš kabinos.
Be to, automobilių sportas dažnai naudojamas kaip smėlio dėžė, kurioje galima išbandyti techniką itin ekstremaliomis sąlygomis. Būtent tokiu tikslu „Oshkosh“ komandos LCTV automobiliai (JLTV visureigio pirmtakai) 2010 m. ir 2011 m. dalyvavo „Baja 1000“ lenktynėse (Dakaro ralio analogas Šiaurės Amerikoje).
Nuo 2021 m. į Lietuvos kariuomenės rankas jau perduota iki 100 JLTV visureigių, o iki 2025 m. mūsų šalyje iš viso bus 500 tokių automobilių. Visureigiams skirtos greitojo reagavimo ir lengvosios logistikos funkcijos.
JLTV naudoja jau ir kitų šalių kariuomenės, tarp jų – Slovėnijos, Juodkalnijos, Brazilijos. Įsigyti šarvuotų taktinių visureigių yra nusprendusios Belgija, Šiaurės Makedonija, Rumunija, jais domisi Jungtinė Karalystė ir Portugalija.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paskutiniame Dakaro ralio etape Vaidoto Žalos ekipažas – trečias2
Paskutiniame Dakaro ralio etape – puikus Vaidoto Žalos finišas. ...
-
Dakaro ralio pabaigtuvės: lietuviai – tarp prizininkų
Saudo Arabijoje finišavo 47-asis Dakaro ralis. Tarp Lietuvai atstovavusių lenktynininkų blykstelėjo šio ištvermės maratono debiutantai – motociklininkas Nerimantas Jucius bei „Classic“ kategorijos visureigiu važiav...
-
Paskutiniame Dakaro ralio etape – Baciuškos finišas ir triumfas
Rokas Baciuška dvyliktajame Dakaro ralio etape, apytiksliai, užėmė dešimtą poziciją. O bendroje „Ultimate“ įskaitoje yra dvyliktas. ...
-
„Empty Quarter“ iššūkis įveiktas: Žala ir „Skuba Team“ kopose – tarp lyderių
Ketvirtadienį Dakaro ralio dalyvių laukė itin intriguojantis greičio ruožas – „Tuščiuoju ketvirčiu“ vadinama nuošali Saudo Arabijos dykuma. Organizatoriai žadėjo, kad čia dalyvių lauks pačios didžiausios ir sunkiaus...
-
Kai miegas tampa prabanga: „Ovoko Racing“ kasdienybė Dakare
Sėkmė Dakaro ralyje priklauso ne tik nuo greičio trasoje, bet ir nuo gebėjimo prisitaikyti prie išskirtinės šių lenktynių kasdienybės. ...
-
„Kauno sporto apdovanojimai 2024“: nusilenkta miestą garsinusiems sportininkams ir treneriams2
Septintą kartą Kaune nuaidėjo iškilminga sporto bendruomenės apdovanojimų ceremonija. Trečiadienio vakarą „Žalgirio“ arenos amfiteatre pagerbti geriausi miesto atletai, komandos, treneriai ir renginiai. Už viso gyvenimo nuopelnus pa...
-
Olimpinė vicečempionė Banevič pretenduoja laimėti prestižinį apdovanojimą2
Europos olimpinių komitetų asociacija (EOC) tradiciškai renka geriausią jaunąjį Europos sportininką arba sportininkę. Tarp penkių pretendentų šįkart pateko ir breiko šokėja Dominika Banevič B-Girl Nicka, kuri Paryžiaus olimpin...
-
Iki paskutinės šaudyklos neklydęs Strolia: gaila, kad nutrūko Rūpoldingo tradicija
Iki dar vienos Rūpoldingo pasakos trūko dviejų taiklių šūvių. Šiame Vokietijos mieste trečiadienį prasidėjo penktasis 2024-2025 metų sezono pasaulio biatlono taurės etapas, kurio 20 km asmeninėse lenktynėse ilgą laiką tarp lyderi...
-
Liko vos trečdalis maršruto: per vandenyną irkluojantis Mockus metė rimtą iššūkį Gineso rekordui2
Nuo to laiko, kai pasiekė kelionės pusiaukelę, per Ramųjį vandenyną link Australijos krantų valtimi plaukiantis Aurimas Mockus savo kosminio greičio nestabdė. Ir šiuo metu jis ne tik yra kirtęs pusiaują – iki finišo Brisbano mies...
-
Geležinis sugrįžimas: Gelažninkas finišavo greičiausiųjų dešimtuke
Dešimtasis Dakaro greičio ruožas žymi du dalykus. Pirmasis – lieka vos trys Dakaro dienos, tačiau per jas atsipalaiduoti neteks. Antrasis – Dakaras keliauja į Tuščiąją ketvirtį. Čia sportininkų laukia vien kopos ir smėlis....