- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Artėjant kovui, kai Jungtinė Karalystė pasitrauks iš ES, atsiranda vis daugiau nerimo, kaip dirbs žemyninę Europą su britų sala jungiančios gausios jūrų keltų linijos.
Paliečia Lietuvos jūrininkus
Nežinia smarkiai paliečia ne tik Didžiosios Britanijos, bet ir Norvegijos, Danijos, Vokietijos, Belgijos, Prancūzijos uostus iš kur yra tiesioginės keltų linijos į Jungtinės Karalystės uostus.
„Brexit” iš dalies paliečia ir Lietuvą, nors neturime tiesioginės linijos Jungtinę Karalystę. Tačiau iš Roterdamo Vlaardingeno terminalo į Imingemo uostą plaukioja jūrų keltai „Tulipa Seaways” ir „Gardenia Seaways“, kurie registruoti su Lietuvos vėliava. Šiuose keltuose dirba ir dalis Lietuvos jūrininkų.
Laivo „Gardenia Seaways“ vienas iš kapitonų yra Ričardas Maksimavičius iš Lietuvos.
Vlaardingeno terminalo krovinių formavimo grupėse taip pat dirba lietuvių. Jau trejus metus šiame terminale logistikos koordinatore dirba Eglė Budrytė, kuri yra kilusi iš Plungės, mokėsi Danijoje.
Jos grupė rūpinasi atskiros rūšies krovinių gabenimu per šį uosto terminalą. Pagrindinį srautą sudaro priekabos ir sunkvežimiai, bet yra ir konteinerių, negabaritinių krovinių, kaip vėjo jėgainių dalys, popierius, plienas, mediena.
Dėl „Brexit“ buvo kritimas
Prieš kurį laiką Vlaardingeno terminalo direktorius Mikaelis Mortensenas tikino, kad labiausiai veikia „Brexit“ nežinia. Jei terminale atsiras muitinės tikrinimas krovos procesas sulėtės. Terminalas susidurs su papildomomis krovinių sandėliavimo problemomis.
„Roterdame žemė brangi, nėra pakankamai plotų muitinės formalumams užtikrinti ir papildomam krovinio sandėliavimui“, - aiškino jis.
Iš šio terminalo į Angliją dažniausiai plukdomos puspriekabės su kroviniais, o iš ten grįžta tuščios.
Krovinių srautai tarp Roterdamo ir Anglijos uostų yra didžiuliai. Iš Roterdamo į Imingemą per savaitę yra 9 reisai. Linijoje dirba trys dideli keltai. Iš Vlaardingeno terminalo dar tiek pat reisų yra į kitą Anglijos uostą Felikstovą.
Nuo 2012 m. krovinių srautas į Imingemą augo 37 proc., o į Felikstovą - 39 proc. 2017 m. į Imingemą buvo daugiau kaip 1 mln. krovininių metrų krovinių (apie 96 tūkst. vienetų), į Felikstovą – beveik 2 mln. krovininių metrų (136 tūkst. vienetų).
Po referendumo dėl „Brexit“ krovinių apyvarta į Jungtinę karalystę buvo kritusi, bet po to pamažu atsistatinėjo.
Padėtį švelnina britai
Dėl to, kad nebūtų staigaus prekių srautų jūrų keltais kritimo ypač suinteresuota pati Jungtinė Karalystė.
Kaip pranešė Danijos jūrinis leidinys „Maritimedanske.dk“, Didžiosios Britanijos transporto ministerija su atskiromis laivybos kompanijomis pasirašė sutartis dėl prekių gabenimo per Lamanšą pajėgumo didinimo.
Danijos DFDS kompanijai papildomai bus sumokėta 47,3 mln. svarų sterlingų, Prancūzijos „Brittany Ferries“ - 46,3 mln. svarų sterlingų, pačios Jungtinės karalystės laivybos kompanijai „Seaborn Freight“ 13,8 mln. svarų sterlingų. Šios kompanijos įsipareigojo po „Brexit“ įsigaliojimo šiemet kovą papildomai 10 proc. didinti prekių gabenimo jūrų keltais pajėgumą. Tais sudarys maždaug 4 tūkst. papildomą sunkvežimių ar puspriekabių gabenimo srautą.
Taip tikimasi išvengti prekių gabenimo prastovų, kuriuos gali sukelti įvedamas muitinis tikrinimas.
Pačioje Jungtinėje karalystėje toks sprendimas sukėlė ir nepasitenkinimą. Vienas iš politikų jį pavadino kvailu vien todėl, kad didžioji dalis pinigų dėl „Brexit“ atsiradusiems srautams užtikrinti skirta ne Didžiosios Britanijos, o ES laivybos kompanijoms.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paukštys: su Rusija verslo ryšių nebeturime, Kazachstane imamės prevencijos
Metų pradžioje kilus verslo nepasitenkinimui dėl draudimo lėktuvais eksportuoti dvejopo naudojimo prekes į trečiąsias šalis, o pastarosiomis dienomis viešoje erdvėje pasirodžius svarstymų, jog aukštųjų technologijų grupės &bd...
-
LEA: palygino praeitų metų elektros kainas – kiek mokėjo latviai, lenkai ar lietuviai1
Praėjusiais metais didmeninė elektros kaina Lietuvoje buvo mažesnė nei kaimyninėse valstybėse ir artima Europos Sąjungos (ES) šalių kainų vidurkiui, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Mačiulis: didžioji dalis lietuvių gyvena geriau nei žmonės kaimyninėse valstybėse5
Ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad Lietuva nuo 1990 m. išsiskiria pagal visus ekonominius ir socialinius rodiklius bei, objektyviai pamatavus, didžioji dalis lietuvių gyvena geriau nei žmonės kaimyninėse valstybėse. ...
-
Žiniasklaida: kandidatui į TS-LKD lyderius – visai nauja pareigybė NMA2
Iki praėjusių metų rugpjūčio tuometinio žemės ūkio ministro Kęstučio Navicko patarėju dirbęs, į Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) pirmininkus kandidatuojantis konservatorius Daivaras Rybakovas trečiadienį prad...
-
Premjeras: didesnis gynybos finansavimas, avansiniai mokėjimai leidžia „nusipirkti laiko“
Premjeras Gintautas Paluckas sako, jog didesnis finansavimas gynybai ir dėl to anksčiau atliekami avansiniai mokėjimai už karinę techniką leidžia „nusipirkti laiko“. ...
-
Vyriausybė kurs specialią komisiją: verslo atstovai turi pageidavimų
Premjerui Gintautui Paluckui žadant formuoti biurokratinės naštos mažinimo komisiją, verslo atstovai tikisi, jog joje bus po lygiai verslo struktūrų ir valdžios atstovų, o jai galėtų vadovauti verslo deleguotas žmogus. ...
-
Didėja ir pensijos, ir įmokos: ką svarbu žinoti?16
Kaip ir kasmet, Naujieji atneša nemažai pokyčių. Šįkart apie pasikeitusias „Sodros“ išmokas ir įmokas. Senjorai sulauks didesnių pensijų, ūgtels vienišo asmens išmokos, pasikeitė mažiausios ir didžiausi...
-
Premjeras – apie lietuviškų prekių panaudojimą Rusijos karo pramonėje1
Vyriausybei ketinant sušvelninti draudimą lėktuvais eksportuoti dvejopos paskirties prekes į trečiąsias šalis siekiant, kad jos nepatiktų į Rusiją, premjeras Gintautas Paluckas sako neturintis jokios informacijos apie tokių lietuvi&scaro...
-
LEA statistika: kaip Lietuvoje keičiasi elektromobilių rinka1
Pernai lengvųjų keleivinių elektrinių automobilių skaičius šalyje išaugo beveik 50 proc., o vien grynųjų elektromobilių skaičius – beveik 40 proc., skelbia Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Valiūnas turi pasiūlymų dėl pelno ir GPM mokesčių, verslo liudijimų2
Gintauto Palucko Vyriausybei svarstant keisti kai kuriuos mokesčius verslas ragina nedidinti pelno bei gyventojų pajamų mokesčių (GPM), tačiau siūlo peržiūrėti verslo liudijimų tvarką ir jų apmokestinimą. ...