- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
400 išnuomotų lėktuvų Rusijos oro vežėjai privalėjo grąžinti jau pirmadienį, mat dviguba registracija yra draudžiama, o dauguma šių orlaivių jau priklauso Bermudams ir Airijai bei buvo tik laikinai išnuomoti Rusijai. Tačiau lėktuvai, kurių vertė siekia beveik 10 milijardų dolerių, ir toliau skraido Rusijos maršrutais.
Analitikai šią istoriją vadina didžiausia lėktuvų vagyste komercinės civilinės aviacijos istorijoje. Dalies šių lėktuvų sertifikatų galiojimas yra pasibaigęs, tad jais neturėtų būti skraidoma. Rusijos laukia bylinėjimasis su lizinguotojais ir draudikais. Į šią situaciją pateko ir Lietuvos įmonė „Avia Solutions Group“. „Info TV“ studijoje – „Avia Solutions Group“ atstovas Joris Gintilas.
– Kaip jus konkrečiai palietė ši situacija?
– Konkrečiai paliesta buvo keliolika orlaivių, kurie buvo išnuomoti per Airijos lizingo bendrovę Rusijos aviakompanijoms. Konkrečiai čia nebuvo jokių unikalių sąlygų: šiai dienai kaip ir visi jūsų paminėti beveik 500 orlaivių, kurių dauguma priklauso Airijos lizingo bendrovei, šiuo metu yra sulaikyti Rusijoje. Jie negali išskristi iš Rusijos teritorijos, nors savininkai ir orlaivių operatoriai yra oficialiai pateikę prašymus ir nutraukę sutartis teisiniais pagrindais, kad šie orlaiviai būtų sugrąžinti į Europos Sąjungos šalis.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Kiek jūs netekote lėktuvų?
– Kalba eina apie trylika.
– Jei mes tai įvertintume pinigais, kokie tai yra nuostoliai?
– Nenorėtume įvardinti konkrečių nuostolių. Galima sakyti, kad vienas lėktuvas kainuoja apie 30, 40, 50 mln. eurų. Tai galima padauginti. Tačiau šitie nuostoliai kol kas nėra nurašyti, lėktuvai yra tik sulaikyti, yra vedamos derybos dėl orlaivių grąžinimų. Reikia pažymėti, kad Rusijos Federacija yra priėmusi sprendimą ne tik dėl šių orlaivių sulaikymo ir būtent perregistravimo, tačiau bet kuriuo atveju, šie orlaiviai teisiniais pagrindais priklauso jų teisėtiems savininkams, konkrečiai jie dažniausiai būna įkeisti netgi bankams. Šiuo metu šių orlaivių statusas yra neapibrėžtas. Pavadinkime taip.
– Ar yra nors menkiausia galimybė tuos lėktuvus atgauti?
– Yra. Kai kurios privačios bendrovės, kurios operuoja orlaiviais, išnuomotais iš Vakarų bendrovių, juos linkusios grąžinti, tačiau Rusijos Federacijos sprendimu yra sudaryta speciali komisija, vyriausybinė komisija, kurios darbo reglamente aiškiai pasakyta, kad bet koks Vakarų lizingo bendrovėms priklausantis orlaivis gali būti išskraidintas iš Rusijos Federacijos teritorijos tik gavus tos komisijos leidimą. Šiai dienai, kiek mums žinoma, tokio pobūdžio leidimas niekam nebuvo suteiktas. Tai reiškia, kad sprendimas priiminėjamas pačiu aukščiausiu lygiu ir šiai dienai nėra paviešinta, ar tie orlaiviai bus nacionalizuojami ar virš jų bus keliama juoda piratų vėliava, kai jie pasiimami savo reikmėms, neįforminus jokių juridinių dokumentų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kelionių organizatoriai: tikrai yra kelialapių juokingomis kainomis
Lietuvoje ir Europoje pastaraisiais metais žiemą trūkstant sniego, lietuviai šaltojo sezono atostogas vis dažniau praleidžia slidinėdami Skandinavijos šalyse, tačiau aktyviai keliauja ir po šiltuosius kraštus, sako turizmo ve...
-
Lietuvoje pernai registruoti 42 baltarusiški traktoriai – dukart mažiau nei užpernai
Lietuvoje praėjusiais metais buvo registruoti 42 baltarusiškai traktoriai, tai yra maždaug du kartus mažiau negu užpernai, šeštadienį pranešė LNK žinios. ...
-
Generalinis komisaras finansavimą vidaus saugumui ragina susieti su BVP
Lietuvos policijos generalinis komisaras Arūnas Paulauskas ragina vidaus saugumo tarnybas finansuoti skiriant fiksuotą procentą nuo šalies bendrojo vidaus produkto (BVP), kaip finansuojama krašto apsauga. ...
-
Vilniuje norima įvesti rinkliavą už dalijimąsi paspirtukais ir dviračiais
Vilniuje ketinama įvesti rinkliavą už leidimus dalintis elektriniais paspirtukais ar dviračiais. Vieno euro mėnesio rinkliavą joms reikėtų mokėti už kiekvieną siūlomą paspirtukų ar dviratį. ...
-
Byla dėl Kinijos sankcijų Lietuvai bus tęsiama
Europos Komisiją (EK) tęs bylą Pasaulio prekybos organizacijoje (PPO) dėl galimų Kinijos prekybos ribojimų Lietuvai, penktadienį skelbia LRT. ...
-
ILTE: paskolų galės gauti ne tik gaminantys vartotojai
Saulės ir vėjo parkų, skirtų gaminantiems vartotojams, vystytojams bus išdalyta iki 100 mln. eurų paskolų už ne daugiau kaip 3 proc. metų palūkanas, pranešė nacionalinis plėtros bankas ILTE. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams gresia naujas mokestis
70 tūkst. elektros vartotojų gresia naujas mokestis. Uždelsus deklaruoti skaitiklių rodmenis ilgiau nei metus, šį darbą už gyventojus atliks ESO darbuotojai. O už rodmenų nurašymą dar teks susimokėti beveik 22 eurus. Iki šiol u...
-
Šimkus: prieš didinant mokesčius, peržvelkime lengvatas
Prieš svarstant, kuriuos mokesčius reiktų didinti, norint pasiekti reikalingą gynybos finansavimą, reiktų peržvelgti šiuo metu taikomas lengvatas, mano Lietuvos banko (LB) valdybos pirmininkas Gediminas Šimkus. Pasak jo, jei nebūt...
-
Vaičiūnas: turėtume diskutuoti apie bendrą elektrinę
Vasarį su Europos tinklais susijungusios Baltijos šalys galėtų pradėti diskusijas dėl bendros elektrinės statybų, sako Lietuvos energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas. ...
-
Pinigai gynybai: naudos gyventojų santaupas bankuose?
Lietuvai planuojant iki 2030 metų gerokai padidinti gynybos finansavimą, prezidento Gitano Nausėdos patarėjas sako, jog lėšų tam pirmiausia reikėtų skolintis, o ilgalaikėje perspektyvoje tikimasi jų surinkti iš augančios šalies ...