- Paulius Viluckas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apie galimybę europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“ Lietuvai statyti savarankiškai, be Estijos ir Latvijos, prabilęs susisiekimo ministras pareiškė, kad bendras projekto valdymo modelis jau kelia grėsmę jo tęstinumui.
„Yra laikotarpis, kada galime tobulinti organizacinius, vadybinius suverenumus, tačiau kai tas vadinimas tobulinimas sudaro grėsmę projekto tęsimui, reikia aiškiai apsibrėžti, ar toliau reikia eiti tuo keliu“, – spaudos konferencijoje Vilniuje ketvirtadienį sakė Jaroslavas Narkevičius.
Anot jo, Lietuva jau kurį laiką analizuoja, ar Lietuvai savarankiškai tiesiant „Rail Baltica“ procesas būtų racionalesnis.
„Su visa atsakomybe sakau, kad kurį laiką analizuojame, skaičiuojame, ar savarankiškas tiesimas Lietuvos teritorijoje, prisilaikant visų įsipareigojimų, nebūtų racionalesnis, greitesnis, operatyvesnis ir užtikrinantis, kad galime iki 2026 metų realizuoti tą projektą“, – sakė J. Narkevičius.
Jis tikino, kad toks sprendimas nepaveiktų trijų Baltijos šalių įgyvendinamo projekto technologinio vientisumo.
„Jeigu būtų būtinumas, kraštutinis būtinumas realizuoti šitą projektą savarankiškai, tai technologiškų, vientisų sprendimų nepaveiktų“, – virtino J. Narkevičius.
Jis teigė, kad spręsdama dėl tolesnio „Rail Baltica“ įgyvendinimo, Lietuva neperžengs raudonųjų linijų – neleis statybos ir jau pastatytos infrastruktūros valdyti ne Lietuvos valstybės įmonei.
„Jeigu yra problemos organizacinio pobūdžio, tai mes jas sprendžiame ir išsprendžiame. Jeigu yra kiti siekiai, tai mes aiškiai sakome, kad mes neperžengsime raudonos linijos Lietuvos interesų pažeidimo“, – tvirtino J. Narkevičius.
Jo teigimu, Lietuva nenori, kad infrastruktūrą jos teritorijoje statytų kitų valstybių įmonės – tai turi daryti „Lietuvos geležinkeliai“.
Tačiau ministras nekonkretizavo, ar šalis svarstytų galimybę pasitraukti iš bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“.
J. Narkevičius trečiadienį Kaune sakė, kad dėl „Rail Balticos“ mato grėsmę, jog šis projektas gali „jei ne žlugti, tai susistabdyti“.
Latvija ir Estija norėtų, kad „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimas būtų labiau integruotas, tuo metu Lietuva tam priešinasi ir nori projektą toliau vystyti pati, o pastatytos infrastruktūros priežiūrą palikti „Lietuvos geležinkeliams“.
Dėl „Rail Baltica“ įgyvendinimo modelio Baltijos šalys nesutaria jau kurį laiką. Apie interesų konfliktus projekte yra kalbėjusi prieš porą metų iš „RB Rail“ vadovės pareigų pasitraukusi Baiba Rubesa.
Pagal dabartinį „Rail Baltica“ valdymo modelį, projektas yra centralizuotas tik iš dalies – „RB Rail“ koordinuoja projekto įgyvendinimą, studijas ir kaštų naudos analizę – tai, kas aktualu visoms Baltijos šalims, taip pat ji atsakinga už vienodą standartą, elektrifikavimą, eismo valdymų sistemų diegimą.
Visa „Rail Baltica“ vertė Baltijos šalyse siekia apie 5,8 mlrd. eurų, jos ilgis – 870 kilometrų, o vien Lietuvoje – 392 km, kur trasa eina nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos per Kauną ir Panevėžį, Latvijoje kirs Rygą, Estijoje – Pernu ir Taliną.
Geležinkelį planuojama nutiesti iki 2026 metų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Neringa didina rinkliavas už įvažiavimą: vairuotojus kurorto apetitas glumina12
Didėja rinkliava už įvažiavimą į Neringą. Vasarą per patį turistų piką du mėnesius teks mokėti 50 eurų. Buvo 30 eurų. Susimokėti, nors ir perpus pigiau, bet teks ir elektromobiliams. ...
-
Valdžia žada revoliuciją keliuose ir kalba apie naujus mokesčius: ar tai realu?2
Nauja valdžia žada Lietuvoje pakartoti Lenkijos kelių revoliuciją. Keliai Lietuvoje jau tokie prasti, kad dabartinio finansavimo neužtenka net esamai būklei palaikyti. Keliai pasmerkti toliau griūti. Socialdemokratai žada esminius pokyčius. Neabejoja,...
-
Teismas: VMI negali automatiškai priverstinai išieškoti delspinigių1
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) nutarė, kad Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) negali automatiškai priverstinai išieškoti delspinigių. ...
-
Lietuvių išlaidos užsienyje – rekordinės1
Lietuviai pastaraisiais metais kelionėms negailėjo nei laiko, nei pinigų – užsienyje išlaidos pasiekė rekordines aukštumas. Vien dviejų bankų duomenys atskleidžia, kad lietuvių kelionių išlaidos užsienyje viršijo pu...
-
Lietuvių žiemos kelionės: įvardijo tendencijas
Lietuviai per žiemos šventes vis dažniau renkasi aplankyti Europos miestų kalėdines muges, sako Lietuvos turizmo rūmų prezidentė. Šių metų naujiena – daugiau oro bendrovių skrydžių ne į Londoną ar Dubliną, o į Malagą ...
-
ES delsia aktyvuoti atvykimo ir išvykimo sistemą: ar Lietuva yra pasirengusi?
Bendrijai delsiant aktyvuoti Europos Sąjungos (ES) atvykimo ir išvykimo sistemą (EES), Lietuva teigia esanti pasiruošusi ją paleisti bet kuriuo metu. ...
-
Gitanas Nausėda: elektros kabelių Baltijos jūroje gedimai nebeatrodo kaip atsitiktinumas21
Trečiadienį pranešus apie povandeninės elektros jungties tarp Suomijos ir Estijos gedimą, prezidentas Gitanas Nausėda pažymi – šis bei pastaruoju metu Baltijos jūroje padažnėję panašūs incidentai rodo, kad tai nebėra atsi...
-
Gera žinia vaiko tėvų globėjams: kaip ir seneliai, galės gauti atostogas anūkams prižiūrėti
Nuo kitų metų vaiko tėvų globėjai, kaip ir seneliai, galės gauti atostogas ir išmoką vaikui prižiūrėti. ...
-
Kokių mokesčių pakeitimų galima tikėtis kitąmet?1
Valdančiosios daugumos atstovai tikino nežinantys, kokius pasiūlymus dėl mokestinės reformos kitąmet atneš Vyriausybė, tačiau žada teikti prioritetą diskusijoms. Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas Algirdas Sysas sako, kad v...
-
Tarpušvenčiu lietuviai plūsta į Palangą: kiek čia kainuoja šventės?9
Palangos verslininkai pastebi, kad į kurortą daugiausia svečių atvyksta tarpušvenčiu, o itin daug – sutikti Naujųjų metų. Šią tendenciją rodo viešbučių ir privačių būstų užimtumas. ...