- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Mokesčių inspektoriai nustatė, kad taksi vairuotojai neapskaito visų pajamų. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Valstybinės mokesčių inspekcijos vyresniuoju patarėju Rolandu Puncevičiumi.
– Kaip gali būti, kad vis dar taksi vairuotojai gali nedeklaruoti visų savo pajamų ir nerodyti, ką uždirba?
– Šiandien turime tokią situaciją, kad yra skirtingas teisės reglamentavimas. Vieni reikalavimai yra taikomi keleivių pavėžėjimo veiklą vykdantiems asmenims, kiti – taksi veiklą vykdantiems asmenims. Nustatyti reikalavimai keleivių pavėžėjimo veiklą vykdantiems asmenims yra prievolė papildomai platformoms mokesčių administratoriui pateikti duomenis ir atitinkamai remiantis tais duomenimis yra suformuojamos preliminarios deklaracijos. Ir tie asmenys neturi galimybės išvengti deklaruoti visų gaunamų pajamų ir privalo sumokėti visus mokesčius. Kalbant apie taksi, tai priklauso nuo paties taksi vairuotojo, kuriam yra prievolė įjungti taksometrą. Tačiau kaip rodo mūsų praktika, ne visais atvejais taksi vairuotojai jungia taksometrus ir fiksuoja visas gaunamas pajamas. Atitinkamai jų nedeklaruoja.
– Kodėl yra toks skirtingas deklaravimas tarp pavežėjų ir taksi paslaugas teikiančių įmonių? Kodėl neturime vienodo reguliavimo? Atrodo, kad paslauga yra tokia pati.
– Paslauga yra tokia pati, bet yra kitoks paslaugos suteikimo modelis. Kalbant apie pavėžėjimo paslaugas, pats užsakymas yra formuojamas elektroninės priemonėmis, dalyvaujant vežimo organizatoriui. Šitos platformos turi prievoles sugeneruoti ir dokumentą, kurio pagrindu yra formuojama mokėtina suma pačiam vairuotojui. Šitoj vietoj praktiškai nuslėpti gaunamų pajamų galimybės nėra. Tuo tarpu kai kalbame apie taksi sektorių, tai remiantis teisės aktų reikalavimais yra prievolė naudoti taksometrą, visas pajamas fiksuoti taksometru. Dėl šitų skirtingų praktikų ir atsiranda tam tikros galimybės išvengti deklaruoti pajamas. Todėl kai kalbam apie naujus teisės aktų pakeitimus, stengiamės eiti link vienodos praktikos tam, kad būtų užtikrintas pajamų deklaravimas tiek iš pavėžėjimo, tiek iš taksi sektoriaus.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kiek taksi vairuotojai uždirba? Oficialiai jie deklaruoja, kad per mėnesį vidutiniškai uždirba apie 400 eurų ir tai nėra atlyginimas į rankas, dar reikia remontuoti automobilį, pilti kurą.
– Pateiksiu tokius skaičius, kad iki prievolės nebuvimo, kai patys pavežėjai deklaruodavo pajamas, jie per metus deklaruodavo maždaug 20 mln. Už 2022 m. jau buvo deklaruota virš 100 mln. Matosi, kad prievolė skaidrina šitą sektorių. Kai kalbam apie taksi sektorių, šiandien vidutiniškai taksi vairuotojas deklaruoja apie 410 eurų per mėnesį. Pavežėjai deklaruoja apie tris kartus daugiau – vidutiniškai 1450 eurų. Tai gerokai matosi skirtumas, į kurį būtų tikslinga orientuotis.
– Ar ir taksi vairuotojas galėtų uždirbti tiek pat, kiek ir pavežėjas?
– Negalėčiau į tą klausimą atsakyti, nes viskas priklauso nuo paties taksi vairuotojo, kiek laiko jis tą veiklą vykdo, kaip tą veiklą vykdo. Priklauso nuo to, ar jis teikia paslaugas tik dispečerinių paslaugomis, ar paima keleivius ir iš gatvės. Nes pavėžėjimo veikloje to daryti negalima, galima naudotis tik pavėžėjimo platformų operatorių paslaugomis.
Kai kalbam apie taksi sektorių, šiandien vidutiniškai taksi vairuotojas deklaruoja apie 410 eurų per mėnesį. Pavežėjai deklaruoja apie tris kartus daugiau – vidutiniškai 1450 eurų.
– Ar turėtume tik taksistus prikalti prie šios gėdos lentos ar yra ir kitų sektorių, kurie galėtų neapskaityti visų savo lėšų?
– Turbūt reikėtų kalbėti, kad šiandien dienai pagrindinėse veiklose, kuriose vyrauja atsiskaitymai grynaisiais, vyrauja ir jų atitinkamas neapskaitymas.
– Sprendimas – kasos aparatas?
– Kalbant apie taksi sektorių, mūsų sprendimas yra kompleksinis. Visų pirma, reikia paminėt, kad atsiranda nauja pareiga dispečerinėms teikti duomenis apie preliminarias kelionės kainas. Kitas dalykas, nebebus galima naudoti taksi automobiliuose kitos programinės įrangos, kuri apskaičiuoja kelionės kainą, privalės būt jungiamas taksometras arba naudojamas kasos aparatas. Šiandien kasos aparatai gali būti įdiegiami į telefonus, planšetinius kompiuterius, tad nematome jokių kliūčių pradėti naudoti juos taksi automobiliuose.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Trišalėje taryboje – dar viena diskusija dėl MMA didinimo
Darbdaviai antradienį neeiliniame Trišalėje tarybos posėdyje siekia iš Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) išgirsti motyvus, kodėl minimalų mėnesio atlyginimą (MMA) nuo 2025 metų siūloma didinti 12,3 proc. iki 1038 e...
-
Ministras, kariuomenės atstovai su bendruomenėmis aptars „Rheinmetall“ gamyklos statybas3
Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas ir Lietuvos kariuomenės atstovai antradienį su Baisogalos, Šeduvos, Radviliškio bendruomenėmis aptars Vokietijos gynybos pramonės koncerno „Rheinmetall“ artilerijos amunicijos ...
-
Šiaulių bankas ir toliau prognozuoja, kad bankų solidarumo mokesčio šiemet nemokės
Pernai tik du ketvirčius bankų solidarumo įnašą mokėjęs Šiaulių bankas ir toliau tikisi, kad už šiuos metus laikinojo mokesčio jam mokėti nereikės, sako banko Finansų tarnybos vadovas Donatas Savickas. ...
-
Po atlikto tyrimo – ekspertų rekomendacijos: įvardijo nebrangias kelionių kryptis
Vasarai persiritus į antrą pusę – paatostogauti spėjo ne visi. Atliktas tyrimas atskleidė, kad vienas iš keturių lietuvių išvis nevyksta atostogų. Ekspertų manymu, dalis lietuvių įsitikinę, kad poilsis vis dar kainuoja labai bra...
-
Audra guldė javus, užliejo dalį biurų, kai kurioms gamykloms teko stabdyti darbą
Lietuvoje smarkiai tebelyjant ir pučiant stipriam vėjui, ūkininkai teigia patiriantys didžiulių nuostolių – nenuimti javai suguldyti ir suplakti laukuose, dalies jų jau nebepavyks nukulti, o išvežti iš laukų bus blogos kokybės. ...
-
Geležinkelio stotys – be bilietų kasų: bendrovė atskleidė, kam to reikia18
Keliautojai traukiniais sako, kad jiems paprasčiau įsigyti bilietus traukinių stotyse esančiose kasose, bet „Lietuvos geležinkeliai“ nusprendė taupyti ir jau po mėnesio panaikins visas gyvas bilietų kasas. Nuo rugsėjo bilietus bus galima ...
-
Lietuva imasi dirbtinio intelekto reguliavimo, siekia tapti jo lydere regione5
Įsigaliojus Europos Sąjungos (ES) dirbtinio intelekto (DI) aktui, Lietuva imasi šios technologijos reguliavimo bei siekia tapti regiono lydere ją vystant, pirmadienį pranešė Ekonomikos ir inovacijų ministerija. ...
-
Lietuvoje prasiautusi audra sutrikdė mobiliųjų ryšį
Lietuvoje prasiautusi audra gali sutrikdyti mobiliojo ryšio paslaugas, teigia telekomunikacijų bendrovių atstovai. Sutrikęs elektros tiekimas, pažymi jie, turi įtakos ryšį užtikrinančių bokštų ir bazinių stočių darbui. ...
-
Pasitraukė pusė elektros tiekėjų, o kompensacijų tvarka – tik dabar: kas kaltas?4
Vyriausybė susizgribo patvirtinti kompensacijų tvarką, jei dar kuris nors elektros tiekėjas nutrauktų veiklą. Per dvejus metus iš rinkos pasitraukti spėjo trys nepriklausomi tiekėjai, o kas ir kaip turėtų kompensuoti gyventojų patirtus nuosto...
-
Europos Komisija: Lietuva kartu su visomis ES šalimis nepasiekė atliekų tvarkymo tikslų3
Lietuva, kartu su visomis kitomis Europos Sąjungos (ES) šalimis, nepasiekė Bendrijos teisės aktuose įtvirtintų atliekų surinkimo ir perdirbimo tikslų, nusprendė Europos Komisija (EK), prieš kiekvieną valstybę pradėjusi pažeidimo nagri...