- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dyzelinas – populiariausias vairuotojų pasirinkimas. Tiesa, atsinaujinančios energetikos specialistai skaičiuoja, kad vos po kelerių metų šių degalų litras gali kainuoti ir daugiau nei tris eurus. Dėl to įspėjama jau dabar žvalgytis į alternatyvas. Ir tai – nebūtinai elektromobiliai.
Plačiau šia tema kalbėjo ekspertai. Pirmasis pasisakė „Carvertical“ atstovas Matas Buzelis.
– Kiek dabar turime automobilių gatvėse, kurie rieda ir yra varomi būtent dyzeliu?
– Jeigu žiūrėtume bendrai, tai Lietuvoje yra maždaug 1,7 mln. lengvųjų automobilių. Iš jų apie 66 proc. – dyzelinių. Jų rinkos dalis – labai didelė. Jeigu žiūrėtume į naudotų automobilių sandorius, tai lygiai taip pat matom, kad dominuoja ta pati tendencija. „AutoTyrimų“ duomenimis, per sausio mėnesį 68 proc. automobilių buvo dyzeliniai. Tai net keliais procentiniais punktais daugiau negu tuo pačiu metu prieš metus. Tai nėra taip, kad žmonės rinktųsi benzininius, hibridinius ar elektrinius automobilius. Jų meilė dyzeliui stipri.
– Koks vidutinis automobilių amžius?
– Kalbant apie visus naudotus automobilius Lietuvoje, vidutinis amžius siekia apie 15 metų. Šitas parametras nesikeičia jau daugelį metų. Manau, kad dyzeliniai gali būti netgi truputį senesni nei tas amžiaus vidurkis. Populiarėja hibridiniai, benzininiai automobiliai, tai po truputį atsveria, bet automobiliai nesensta.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kokia situacija su elektromobiliais? Ar jau šiek tiek labiau atsinaujiname?
– Šalyje jų yra apie 10 tūkst. Valstybė turi tokius ambicingus tikslus. Jie nori turėti apie 50 tūkst. elektromobilių iki 2025 metų. Kas man atrodo stipriai optimistiška. Kol kas Lietuvoje elektromobilis – prabangos prekė. Norint, kad jis veiktų, reikia turėti arba nuosavą krovimo stotelę arba krautis jį darbo metu darbe. Jeigu tokių sąlygų žmonės neturi, elektromobilis paprasčiausiai – nepatogu. Dėl to nepatogumo žmonės tikrai nepirks elektromobilio net jeigu vėliau ir sutaupys.
Tema pratęsiama su atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos prezidentu Martynu Nagevičiumi.
– Jūs prognozuojate, kad iki 2030 metų dyzelis viršys 3 eurų ribą?
– Nesunku prognozuoti, kadangi tie sprendimai, kurių pagrindu daryta ta prognozė, jau padaryti. Tai – Europos Sąjungos (ES) sprendimai, kurie iš esmės lemia, kad elektromobilius, biometaną, vandenilį vartojančius automobilius finansuos ne kas kitas, o dyzeliną ir benziną, ar kitus iškastinius kurus naudojantys vairuotojai.
– O kaip ūkininkai? Jiems juk dyzelis labai svarbus.
Traktoriais važiuoti į Vilnių nebebus prasmės, nes sprendimai jau priimti. Ir jie priimti ne Vilniuje.
– Aišku čia kalbama apie ES. Kai kalba eina apie ūkininkus, tai dažniausiai būna visokiausios išimtys. Nedrįsčiau sakyti, kad jiems bus kažkaip smarkiai brangiau, ar taip, kaip visiems kitiems. Bet ką aš norėjau pasakyti, kad šiuo atveju nuo Vilniaus valdžios, nuo Lietuvos Vyriausybės jau niekas nebepriklauso. Iš esmės tai europiniai sprendimai, atsinaujinančių išteklių, taršos leidimo prekybos direktyvos, kur mes jau nebeturim didelės laisvės ko nors pakeisti. Noriu pasakyti, kad traktoriais važiuoti į Vilnių nebebus prasmės, nes sprendimai jau priimti. Ir jie priimti ne Vilniuje.
– Kokie būtų jūsų patarimai tiems, kurie vairuoja dyzelinius, benzininius automobilius? Ar reikėtų persėsti į elektromobilius?
– Tie, kurie vairuoja, tegul vairuoja tol, kol tas dyzelis dar pigus. Bet kai jūs keisit mašiną, kai svarstysite tarp daugiau ir mažiau naftos degalų vartojančio, ir net nebūtinai, kad tai būtų elektromobilis, tai gali būt tiesiog mažesnis, efektyvesnis automobilis ar hibridas. Įvertinkit tai, kad tas dyzelis tikrai brangs, kad galbūt apsimoka pirkt mažiau priklausomą nuo naftos degalų kainos. Ta tendencija neapsukama. Visi pripratę, kad ES šneka, kad reikia sumažinti priklausomybę nuo naftos. Atsirado toks pripratimas prie tų visų lozungų. Ir kai ES priima konkrečius sprendimus, atsiranda šokas: kaip trys eurai? Bet esmė, kad ES rimtai nori tą padaryti, ne vien tik kažkokiais šūkiais. Lygiai taip pat ir Lietuvoje. Mūsų skelbiamas tikslas – 41 proc. sumažinti naftos degalų vartojimą iki 2030 metų. Ir tai bus rimtai padaryta. Tai nėra tik taip, kad pasireklamuotume, kas gražesnius šūkius sugalvos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
VMVT direktorė – apie pokyčius, naujas galimybes visuomenei ir paukščių gripą3
Praėjus 10 mėnesių po Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) reformos, institucijos direktorė Audronė Mikalauskienė teigia, kad pertvarkos metu pavyko skaitmenizuoti ir automatizuoti pagrindinius procesus. Šios skaitmenizacijos metu,...
-
Ekonomistai: pavyko išvengti blogiausio scenarijaus4
Ukrainai nuo sausio 1 d. sustabdžius rusiškų gamtinių dujų tranzitą į Europą, ekspertai teigia, kad tai lėmė dujų kainų šuolį Europos rinkose. Tačiau ekonomistas Marius Dubnikovas pažymi, kad kaina jau leidžiasi žemyn, o neįprast...
-
Viename Lietuvos mieste pabrango parkavimas: panaikintas ir svarbus patogumas2
Šiauliuose nuo sausio pabrango parkavimas miesto centre, o vairuotojai už automobilių stovėjimą nebegali atsiskaityti per mobiliojo ryšio operatorius. Kad nepatirtų nuostolių, tokį sprendimą priėmė pati UNIPARK bendrovė. Tik esą juos ...
-
Šokiruojanti tiesa: daugiau nei 100 verslo subjektų pažeidė reklamos įstatymą?1
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), praėjusiais metais atlikusi apie 3 tūkst. skleidžiamos reklamos patikrinimų, daugiau nei 100 verslo subjektų pateikė rekomendacijas dėl skleidžiamos jų kosmetikos gaminių reklamos. ...
-
Seimo komitetas skubina perkelti šalies bitininkystei palankią ES Medaus direktyvą2
Parlamentinis Kaimo reikalų komitetas ragina Žemės ūkio ministeriją nelaukti 2025-ųjų gruodžio 14-osios ir greičiau parengti pataisas dėl Europos Sąjungos (ES) vadinamosios Medaus direktyvos perkėlimo į Lietuvos teisę. Tokiu atveju keistųsi ir g...
-
Ruošiamasi atnaujinti Antaniškių parko estradą Radviliškyje
Radviliškio rajono valdžia planuoja per dvejus metus atnaujinti buvusią Antaniškių vasaros estradą – apie 5 mln. eurų kainuosiančius darbus tikimasi pradėti šiemet. ...
-
Internete kylančių iššūkių akivaizdoje ES stiprina skaitmeninį raštingumą2
Pernai galutinai pasibaigus teismams su nekilnojamojo turto bendrove „Darnu Group“ Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) ruošiasi atnaujinti prieš metus iš jos atgautą 7,26 hektaro ploto teritoriją Vilnia...
-
„Eurovizijos“ atrankos dalyvė atskleidė paslapčių: kiek kainuoja sudalyvauti šiame konkurse?19
Jau šiandien prasidės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis, į kurį pateks du dalyviai, siekiantys atstovauti Lietuvai „Eurovizijos“ konkurse. Pusfinalį bus galima stebėti 21 val. per LRT televiziją. Pirmą kartą „Eurovi...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur3
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...