- Aurimas Ragelis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) ruošiasi europinės vėžės geležinkelio linijos „Rail Baltica“ ruožo nuo Panevėžio iki Lietuvos–Latvijos sienos projektavimui ir statybai. Preliminariais skaičiavimais, darbų rinkos kaina vertinama daugiau nei 0,5 mlrd. eurų (be PVM).
Projektavimo ir rangos darbų pirkimą ketinama skelbti šių metų pabaigoje – dėl to LTG šiuo metu konsultuojasi su rinkos dalyviais. Visą geležinkelio ruožą, įskaitant eismo valdymo bei kitų sistemų įdiegimą ir linijos testavimą, siekiama užbaigti iki 2030 metų pabaigos.
„Svarbiausi numatyti darbai: projekto parengimas, statybą leidžiančių dokumentų gavimas, sankasos ir bėgių įrengimas beveik 54 kilometrų atkarpoje“, – BNS teigė LTG „Rail Baltica“ projekto komunikacijos partnerė Gintarė Urniežė.
Kaip nurodoma projekto dokumentuose, planuojamame statyti ruože numatoma įrengti septynis geležinkelio tiltus arba viadukus, dešimt automobilių viadukų, taip pat septynis tunelius, tris žaliuosius tiltus, skirtus laukiniams gyvūnams bei vieną požeminę perėją.
Tarp Panevėžio ir Lietuvos–Latvijos sienos iš viso ketinama nutiesti 53,8 kilometrų ilgio dvikelio geležinkelio sankasą bei suremontuoti beveik devynis kilometrus rajoninių kelių, taip pat pastatyti regioninę stotį Pasvalio rajone esančiame Joniškėlyje.
Anot G. Urniežės, pirmajame statybų etape 53,8 kilometrų ilgio sankasa būtų įrengta dvikeliui geležinkeliui, tačiau atkarpoje nenumatant didelio traukinių eismo intensyvumo iš pradžių būtų statomas tik vienkelis.
„Analogiška situacija modeliuojama Latvijoje ir Estijoje, kur antro kelio statybos būtų vykdomos vėliau“, – teigė LTG atstovė.
Šiuo metu taip pat vyksta ir „Rail Baltica“ ruožo nuo Kauno iki Panevėžio statyba, tikimasi jį tikimasi įveiklinti anksčiau nei bus užbaigti visos linijos įrengimo darbai.
„Šiuo metu vyksta vertinimas dėl eismo organizavimo saugumo, dyzelinių traukinių nuomos ir kitų aktualių klausimų, kurie bus sprendžiami priklausomai nuo poreikio atkarpas įveiklinti ir anksčiau“, – sakė G. Urniežė.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis anksčiau yra sakęs, kad „Rail Baltica“ vėžės atkarpa nuo Kauno iki Panevėžio turėtų būti užbaigta iki 2026 metų.
„Rail Baltica“ projektas įgyvendinamas iš Europos Sąjungos ir valstybės biudžeto lėšų, o tiksli ruožo projektavimo ir statybos darbų kaina bus žinoma paskelbus pirkimą ir sudarius sutartį su rangovu.
Susisiekimo ministerijos teigimu, visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028 metais.
„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekonomistai: pavyko išvengti blogiausio scenarijaus1
Ukrainai nuo sausio 1 d. sustabdžius rusiškų gamtinių dujų tranzitą į Europą, ekspertai teigia, kad tai lėmė dujų kainų šuolį Europos rinkose. Tačiau ekonomistas Marius Dubnikovas pažymi, kad kaina jau leidžiasi žemyn, o neįprast...
-
Viename Lietuvos mieste pabrango parkavimas: panaikintas ir svarbus patogumas1
Šiauliuose nuo sausio pabrango parkavimas miesto centre, o vairuotojai už automobilių stovėjimą nebegali atsiskaityti per mobiliojo ryšio operatorius. Kad nepatirtų nuostolių, tokį sprendimą priėmė pati UNIPARK bendrovė. Tik esą juos ...
-
Šokiruojanti tiesa: daugiau nei 100 verslo subjektų pažeidė reklamos įstatymą?
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), praėjusiais metais atlikusi apie 3 tūkst. skleidžiamos reklamos patikrinimų, daugiau nei 100 verslo subjektų pateikė rekomendacijas dėl skleidžiamos jų kosmetikos gaminių reklamos. ...
-
Seimo komitetas skubina perkelti šalies bitininkystei palankią ES Medaus direktyvą
Parlamentinis Kaimo reikalų komitetas ragina Žemės ūkio ministeriją nelaukti 2025-ųjų gruodžio 14-osios ir greičiau parengti pataisas dėl Europos Sąjungos (ES) vadinamosios Medaus direktyvos perkėlimo į Lietuvos teisę. Tokiu atveju keistųsi ir g...
-
Ruošiamasi atnaujinti Antaniškių parko estradą Radviliškyje
Radviliškio rajono valdžia planuoja per dvejus metus atnaujinti buvusią Antaniškių vasaros estradą – apie 5 mln. eurų kainuosiančius darbus tikimasi pradėti šiemet. ...
-
Internete kylančių iššūkių akivaizdoje ES stiprina skaitmeninį raštingumą2
Pernai galutinai pasibaigus teismams su nekilnojamojo turto bendrove „Darnu Group“ Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) ruošiasi atnaujinti prieš metus iš jos atgautą 7,26 hektaro ploto teritoriją Vilnia...
-
„Eurovizijos“ atrankos dalyvė atskleidė paslapčių: kiek kainuoja sudalyvauti šiame konkurse?19
Jau šiandien prasidės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis, į kurį pateks du dalyviai, siekiantys atstovauti Lietuvai „Eurovizijos“ konkurse. Pusfinalį bus galima stebėti 21 val. per LRT televiziją. Pirmą kartą „Eurovi...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur2
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...
-
LEA apžvalga: kaip po akcizų padidinimo pasikeitė degalų kainos2
Nuo sausio 1 d. padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5,2 proc., o dyzelino kaina padidėjo 10,3 proc. Kaip praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA), kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse degalų vidutinės kainos vidutiniš...