- Aurelija Malakauskaitė, Jūratė Anilionytė, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Keleivių vežimo autobusais rinkoje bręsta rimtos permainos. Didžiausia šio verslo bendrovė „Kautra“ ketina nusipirkti kitą stambią tolimojo keleivių vežimo kompaniją TOKS. Tačiau sandorio baigtis – Konkurencijos tarybos rankose. Ši turi nuspręsti, ar susijungusios įmonės neturės galimybės piktnaudžiauti dominuojama padėtimi rinkoje.
Kasmet apie 5 milijonus keleivių pervežanti „Kautros“ bendrovė bando įgyvendinti maždaug prieš 10 metų kilusią idėją – įsigyti didžiausią konkurentą – Vilniuje įsikūrusią tolimojo keleivių vežimo kompaniją TOKS.
„Mes tiesiog pasiekėm susitarimą su TOKS`o akcininkais dėl 100 procentų akcijų įsigijimo su tam tikromis išlygomis. Išlygos tokios, kad pirmiausia turime gauti Konkurencijos tarnybos sutikimą. Gavus sutikimą, vystysime sandorį toliau“, – aiškina įmonės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Konkurencijos tarybos leidimo įsigyti TOKS`ą „Kautra“ prašė dar 2006 metais. Ir jį gavo, bet sandoris neįvyko. Dabar, patikslinus kai kuriuos duomenis ir detales, reikia sulaukti tarybos sprendimo, ar leidimas dar galioja. „Kautros“ skaičiavimu, net ir sujungus dvi stambias keleivių vežimo įmones, naujoji tikrai neužimtų daugiau kaip 40 procentų rinkos.
Susisiekti su TOKS`o savininkais ir sužinoti, kodėl jie nusprendė parduoti kompanijos akcijas, nepavyko. Rinkos specialistai įžvelgia ir teigiamų, ir neigiamų būsimo sandorio aspektų.
„Tokios dvejopos mintys – iš vienos pusės gerai, kad toks stiprus vežėjas, kuris pastoviai investuoja, ieško naujų rinkų, bus dar stipresnis ir tikrai pateiks keleiviams gerą paslaugą. Iš kitos pusės – gaila, kad Lietuvoje nebeturės jokio rimto konkurento“, – teigia asociacijos „Linava“ keleivių vežimo skyriaus vedėjas Jevgenijus Stolovickis.
Jis nemato pagrindo ir keleivių nuogąstavimams, esą sujungus bendroves brangs bilietai. Jo teigimu „Kautra“ ir dabar daugiausiai investuoja į aptarnavimo kokybę, o keleivius veža ne brangiau negu kiti. Pasak „Kautros“ vadovo, įmonė kasmet perka 10–15 naujų, po milijoną litų kainuojančių, autobusų. Įsigijus TOKS`ą, jų pirkti reikės maždaug po 20, nes abiejų bendrovių techninis lygis smarkiai skiriasi. Vienodinti, anot L. Skardžiuko, reikėtų ir kitas veiklos sritis.
„Keleivių vežimas tai nėra tik autobusai, tai yra ir visa infrastruktūra, duomenų bazės, internetiniai pardavimai, nuolaidų sistemos, lojalumo sistemos, kurias galvojame įdiegti netrukus. Maršrutų optimizavimas – vienas iš klausimų: tam tikrose vietose gal bus peržiūrimi maršrutai, gal kur ir atsisakysim, gal kur reikės laikus perstumdyti. Tiesiog šiandien sunku dar komentuot, ką mes darysime“, – sako L. Skardžiukas.
„Kautros“ vadovas neprognozuoja, kiek laiko – mėnesį ar ilgiau – reikės laukti sandorio, o tiksliau – Konkurencijos tarybos sprendimo. Konkurencijos įstatymas nedraudžia vienai įmonei užimti dominuojamos padėties rinkoje. Draudžiama tik piktnaudžiauti ta padėtimi.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Už Pienocentro rūmų Kaune fasado tvarkybos pažeidimus rangovui skirta bauda
Už pažeidimus remontuojant tarpukariu statytų modernistinių Pienocentro rūmų fasadą rangovui Kaune skirta bauda, penktadienį pranešė LRT žinios. ...
-
G. Nausėda: siekdama konkurencingumo ES turės galvoti apie nacionalinių įnašų didinimą2
Siekiant didinti Europos Sąjungos (ES) konkurencingumą, stiprinti gynybos pramonę, jos narės turės galvoti apie nacionalinių įnašų didinimą, sako Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Lietuvos regionų infrastruktūrai gerinti – papildomi 2,1 mln. eurų
Ekonomikos ir inovacijų ministerija Lietuvos regionų infrastruktūros projektams vystyti papildomai skyrė 2,1 mln. eurų finansavimą. ...
-
Mažėjant universaliosios pašto paslaugos paklausai RRT siūlo didinti jos tarifus2
Toliau mažėjant universaliosios pašto paslaugos kiekiui, Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) nuo kitų metų sausio siūlo didinti šios paslaugos tarifus, penktadienį pranešė tarnyba. ...
-
Brokeris pasidalijo patarimais: ką būtina žinoti, norint kuo pelningiau parduoti būstą?1
Brokeris Ignas Zabarauskas pasidalijo patarimais, kaip kuo pelningiau parduoti būstą, kokius privalumus pabrėžti, o gal padės dailios vazos ir kilimai interjere? ...
-
D. Trumpo pergalė atnešė akcijų šuolį: ekonomistai sklaido euforiją
Laimėjus Donaldui Trumpui, trykšta džiaugsmu investuotojai. Amerikos kompanijų akcijos pašoko iki keliolikos procentų. O bitkoinas pasiekė visų laikų rekordą. Bet ekonomistai euforiją sklaido. Esą tai buvo vos vienos dienos džiaugsmas....
-
Verslas, vartotojai nenori, kad policija perleistų dalies eismo įvykių tyrimus draudikams1
Vidaus reikalų ministrei Agnei Bilotaitei pasiūlius draudikams spręsti dėl techninių eismo įvykių kaltininkų, šia idėja abejoja draudimo verslo ir vartotojų atstovai, prašantys dėl siūlymo pasisakyti Vyriausybę ir Lietuvos banką. ...
-
Jau aiškios šiųmečių Kalėdų eglučių kainos: atsakė, kokias labiausiai mėgsta tautiečiai
Įsibėgėja prekyba ne tik Kalėdų papuošimais bei dovanomis, bet jau ir gyvomis eglutėmis. Didieji prekybos tinklai jau ruošiasi prekybai gyvomis eglutėmis. Ar žaliaskarės per metus pabrango? ...
-
Registrų centras: spalį Lietuvoje sudaryta 12 tūkst. NT sandorių
Pastarąjį mėnesį Lietuvoje augo butų, namų ir žemės sklypų pardavimų sandorių sudarymo aktyvumas. Kaip praneša Registrų centras, iš viso spalio mėnesį įregistruota beveik 12 tūkst. nekilnojamo turto (NT) savininkų pasikeitimų &n...
-
Rugsėjį Lietuvos eksportas padidėjo 1,3 proc., importas sumažėjo 3,5 proc.
2024 m. rugsėjį prekių eksportuota už 3,25 mlrd. eurų, importuota už 3,43 mlrd. eurų, praneša Valstybės duomenų agentūra. Lietuviškos kilmės prekių eksportuota už 2,16 mlrd. eurų, o tarptautinės prekybos prekėmis deficitas sudar...