- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos nacionalinei vežėjų automobiliais asociacijai „Linava“ dar kartą prašant valdžios institucijų panaikinti darbuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimo kvotų sistemą, socialinės apsaugos ir darbo viceministras Vytautas Šilinskas sako, kad kvotų naikinimas problemos neišspręstų.
„Panaikinimas reikštų tai, kad jie nebegali darbuotojų atsivežti palengvinta tvarka. Tai reikštų, kad visais atvejais turėtų darbą visų pirma pasiūlyti lietuviams“, – BNS penktadienį sakė V. Šilinskas.
Viceministaras patikino, kad šiuo metu nesvarstoma naikinti kvotų sistemos.
„Ir jeigu mes panaikintume, jiems (vežėjams – BNS) labai nepatiktų. Jie ne iki galo, matyt, įsigilina, ko prašo. Jie nori palengvinta tvarka vežtis neribotą skaičių, o mes sakome, kad darbą lietuviams reikia siūlyti“, – tvirtino V. Šilinskas.
Pasak „Linavos“, iš 21,6 tūkst. kvotų, skirtų paslaugų sektoriui, liko tik kiek daugiau nei 5 tūkst., o jos turėtų baigtis rugsėjo pradžioje.
„Dėl to jau spalį ar lapkritį ketvirtadaliu ir daugiau gali išaugti profesionalių tarptautinę kvalifikaciją turinčių vilkikų vairuotojų trūkumas šalyje. Vien šiuo metu Lietuvoje trūksta daugiau nei 10 tūkst. vilkikų vairuotojų, o dėl didėjančio jų trūkumo transporto įmonės ir toliau negalės veikti pilnu pajėgumu, bus nesumokėta šimtai tūkstančių eurų į valstybės biudžetą“, – rašoma „Linavos“ pranešime.
Pasak jos, kvotos jau treti metai iš eilės baigiasi jiems tik įpusėjus. Pavyzdžiui, pernai paslaugų sektoriui buvo skirta 16 tūkst. kvotų, jos baigėsi rugpjūčio pabaigoje, 2021 metais 11,6 tūkst. kvotų baigėsi jau gegužę.
„Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas sako, jog kvotos greitai išeikvojamos ir dėl vadinamosios „pašto dėžučių“ problemos – įmonės, neturinčios nei licencijos, nei vilkikų, pagal kvotas kviečia vairuotojus iš trečiųjų šalių ir neteisėtai juos perduoda užsienio vežėjams.
„Visoje Europoje transporto įmonėse trūksta šimtų tūkstančių vairuotojų. Konkurencija dėl vairuotojų įdarbinimo didelė ir mes dėl įvestos kvotų sistemos prieš kitas šalis pralaimime, nes ten įdarbinti vairuotoją yra žymiai paprasčiau. Lietuvos vežėjai taip praranda konkurencingumą ir per metus – milijonus eurų pajamų”, – sakė Z. Buivydas.
Anot jo, pasibaigus kvotoms įmonės gali įdarbinti vairuotojus Užimtumo tarnybai sumokant 120 eurų už patikrinimą, ar reikalingos kompetencijos darbuotojo tikrai nėra Lietuvoje. Bet tokia biurokratija, pasak jo, kainuoja ne tik pinigus, bet ir daug laiko.
„Linava“ dėl kvotų panaikinimo kreipėsi į Seimo komitetus, Vyriausybę, Socialinės apsaugos ir darbo ministeriją.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Duobės ir krentantys tiltai: kiek dar tai kęsime?5
Susisiekimo ministras Marius Skuodis tikina besidžiaugiantis prezidento Gitano Nausėdos kritika Lietuvos kelių būklei. Anot jo, šalies vadovas akcentuodamas problemą leidžia išryškinti situaciją. ...
-
Kiaulių maras – jau trijuose ūkiuose: kas toliau?2
Dėl įsismarkavusio afrikinio kiaulių maro iškrito trys ūkiai – Klaipėdos, Kupiškio ir Raseinių rajonuose. ...
-
G. Nausėda: finansavimo „Rail Baltica“ reikės ieškoti ir po 2027-ųjų metų3
Jei Baltijos šalys nespės pastatyti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ iki 2030-ųjų, kils problemų dėl projekto finansavimo ir jo atsiperkamumo, sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Brangsta ne tik butų nuoma, bet ir kai kurių universitetų bendrabučiai: turi patarimą studentams3
Artėjant mokslo metams, būsimų pirmakursių dėmesys krypsta į būsto paieškas. Nekilnojamojo turto ekspertas pastebi, jog butų nuomos kainos mieste verčia vis daugiau studentų atsigręžti į aukštųjų mokyklos siūlomą apgyvendinimą. ...
-
Barų savininkai trina rankomis dėl augančios apyvartos: tampame futbolo šalimi1
Kas ketverius metus vykstantis Europos futbolo čempionatas ir 2024 m. sugebėjo pritraukti klientų srautus tiek į dedikuotus sporto barus ir tam skirtas erdves. Visgi, išaugusią apyvartą ar ypatingą visuomenės susidomėjimą pastebi ne visi. ...
-
Į laukus jau išriedėjo pirmieji kombainai: ūkininkai prakalbo apie šiųmetį derlių4
Šiemet javapjūtė Lietuvoje prasidėjo dviem-trim savaitėmis anksčiau nei įprastai – pirmieji kombainai į laukus išriedėjo Dzūkijoje ir Suvalkijoje, o kitą savaitę turėtų išjudėti ir likusi Lietuva, sako ūkininkai. Kol k...
-
L. Kasčiūnas: su „Northrop Grumman“ kalbamės dėl šaudmenų gamybos Lietuvoje19
Lietuva derasi su JAV gynybos pramonės milžine „Northrop Grumman“ dėl 30 mm kalibro šaudmenų gamybos linijos Lietuvoje, patvirtino Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas. ...
-
Dėmesio: laikinai uždaromas eismas Sargėnų viaduku2
Nuo pirmadienio dviem savaitėms uždaromas Sargėnų viadukas Kaune, penktadienį pranešė „Via Lietuva“. ...
-
Naujausi pensijų fondo rezultatai stebina: gailiuosi, kad kaupiu, čia lyg lošimas kazino59
Kaupiantiems antroje pakopoje dauguma pensijų fondų per pirmą pusmetį procentais uždirbo dviženklę grąžą. Įdomu, kad prasčiausiai pasirodė daugiausiai klientų turintis ir turto valdantis „Swedbank“. Antroje pakopoje pradeda kaupt...
-
„Via Lietuva“ šiemet žada nutiesti bei suremontuoti 70 km dviračių takų2
Valstybės valdoma bendrovė „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija) iki šių metų pabaigos žada įrengti daugiau nei 40 kilometrų naujų pėsčiųjų ir dviračių takų visoje Lietuvoje bei suremontuoti apie 30 km ...