V. Šilinskas: užsieniečių įdarbinimo kvotų naikinimas problemos neišspręstų

Lietuvos nacionalinei vežėjų automobiliais asociacijai „Linava“ dar kartą prašant valdžios institucijų panaikinti darbuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimo kvotų sistemą, socialinės apsaugos ir darbo viceministras Vytautas Šilinskas sako, kad kvotų naikinimas problemos neišspręstų.

„Panaikinimas reikštų tai, kad jie nebegali darbuotojų atsivežti palengvinta tvarka. Tai reikštų, kad visais atvejais turėtų darbą visų pirma pasiūlyti lietuviams“, – BNS penktadienį sakė V. Šilinskas.

Viceministaras patikino, kad šiuo metu nesvarstoma naikinti kvotų sistemos.

„Ir jeigu mes panaikintume, jiems (vežėjams – BNS) labai nepatiktų. Jie ne iki galo, matyt, įsigilina, ko prašo. Jie nori palengvinta tvarka vežtis neribotą skaičių, o mes sakome, kad darbą lietuviams reikia siūlyti“,  – tvirtino V. Šilinskas.

Pasak „Linavos“, iš 21,6 tūkst. kvotų, skirtų paslaugų sektoriui, liko tik kiek daugiau nei 5 tūkst., o jos turėtų baigtis rugsėjo pradžioje.

„Dėl to jau spalį ar lapkritį ketvirtadaliu ir daugiau gali išaugti profesionalių tarptautinę kvalifikaciją turinčių vilkikų vairuotojų trūkumas šalyje. Vien šiuo metu Lietuvoje trūksta daugiau nei 10 tūkst. vilkikų vairuotojų, o dėl didėjančio jų trūkumo transporto įmonės ir toliau negalės veikti pilnu pajėgumu, bus nesumokėta šimtai tūkstančių eurų į valstybės biudžetą“, – rašoma „Linavos“ pranešime.

Pasak jos, kvotos jau treti metai iš eilės baigiasi jiems tik įpusėjus. Pavyzdžiui, pernai paslaugų sektoriui buvo skirta 16 tūkst. kvotų, jos baigėsi rugpjūčio pabaigoje, 2021 metais 11,6 tūkst. kvotų baigėsi jau gegužę.

„Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas sako, jog kvotos greitai išeikvojamos ir dėl vadinamosios „pašto dėžučių“ problemos – įmonės, neturinčios nei licencijos, nei vilkikų, pagal kvotas kviečia vairuotojus iš trečiųjų šalių ir neteisėtai juos perduoda užsienio vežėjams.

„Visoje Europoje transporto įmonėse trūksta šimtų tūkstančių vairuotojų. Konkurencija dėl vairuotojų įdarbinimo didelė ir mes dėl įvestos kvotų sistemos prieš kitas šalis pralaimime, nes ten įdarbinti vairuotoją yra žymiai paprasčiau. Lietuvos vežėjai taip praranda konkurencingumą ir per metus – milijonus eurų pajamų”, – sakė Z. Buivydas.

Anot jo, pasibaigus kvotoms įmonės gali įdarbinti vairuotojus Užimtumo tarnybai sumokant 120 eurų už patikrinimą, ar reikalingos kompetencijos darbuotojo tikrai nėra Lietuvoje. Bet tokia biurokratija, pasak jo, kainuoja ne tik pinigus, bet ir daug laiko.

„Linava“ dėl kvotų panaikinimo kreipėsi į Seimo komitetus, Vyriausybę, Socialinės apsaugos ir darbo ministeriją.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Pensijonas, už popierinį rodytą minimumą gaunantis mizerį

 Pensijonas, už popierinį rodytą minimumą gaunantis mizerį portretas
Na ir kuo čia ne prekyba vergais,kai tos vadinamos pašto dėžutės pelnosi iš kvotinių vairuotojų perpardavimo vakarų įmonėms?Ir jei Lietuvos vežėjų asociacija labiau r9pintųsi lietuvių vairuotojų darbo tikrai vertais atlyginimais,o ne vergvaldystę skatinančiomis kvotomis,ar išvis iškiltų jų klausimas?Nesitiki,kad lietuviai namuose atsisakytų darbo,jei už jį būtų adekvačiai mokma kaip ir ES pagrindinėse gerovę užtikrinančiose valstybėse.Mūsų vergvaldžiai dar niekaip atprast negali nuo tų trigubo pelno procentų,kurie upėmis plaukė tais vogto vario ir nikelio supirkimo Rusijoje ir perpardavimo vakarams laikais.Tą sakau kaip vairuotojas,patyręs riziką už vežamą metalą prarast laisvę dėl tuo metu klestėjusio nešvaraus biznio.

Jau virs 30 metu,

Jau virs 30 metu, portretas
kaip ukininkai ir vezejai neranda vergu uz "Fest" pokeli ir "Kobros" bambali dienai...

Tokiose

Tokiose portretas
salyse,kaip Lietuva - uzsienieciai didina vietiniu bedarbyste ir emigracija,mokesciu nesurinkima,pinigu srautus i priesiskas salis,bendra atlyginimu nedidejima. Jau nekalbant apie prekyba vergais is Rytu i Vakarus. Ju cia nereikia apskritai! Savu bedarbiu furistu - per akis. Tik ju nepriima,nes reikes moketi atlyginimus ir dargi mokescius!
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių