Vežėjai: Rusijos ir Ukrainos konflikto pasekmes dar pajusime

Dėl Rusijos ir Ukrainos konflikto bei besitraukiančios vartojimo rinkos kas penktas Lietuvos gamintojas, dirbantis šiose šalyse, jau patyrė sunkumų. Pramonininkų teigimu, Lietuvos gamintojai jautriau reaguoja į eksporto apimčių mažėjimą į Ukrainą, nes į šią rinką eksportuojama daugiau lietuviškos kilmės ne pirmos būtinybės prekių. Jei konfliktas užsitęs, pramonininkai sako, kad viena iš alternatyvų Lietuvos gamintojams galėtų būti kitos Nepriklausomų valstybių sandraugos šalys.

„Jeigu įtampa tarp Rusijos ir Ukrainos didės, galima drąsiai teigti, kad Lietuvos gamintojai bandys diversifikuoti savo eksporto srautus, ir mes jau dabar matome tą tendenciją, kad gamintojai vis daugiau dėmesio skiria naujoms rinkoms, pavyzdžiui, Kazachstanui, į kurį šiais metais eksportas išaugo 42 proc. Ir sprendžiant iš tokių kategorijų, kaip maisto produktai, kaip transporto priemonės ir medienos gaminiai, – jų eksportas išaugo dvigubai šiais metais, palyginti su 2013 m.“, – tvirtina Pramonininkų konfederacijos analitikas Aleksandras Izgorodinas.

„Be abejo, nebuvo mums tai nelaukta, mes tikėjomės, kad Rusijoje nebus viskas taip gerai, kaip norėtųsi, bet politinių įvykių pasekmes, manau, dar pajausime, nes neaišku, kokio lygmens sankcijos bus tos, kurios yra, ir tos, kurios bus, – jos neturi staigaus poveikio, bet ilgalaikėje perspektyvoje tai atsilieps ir tarptautinei prekybai, ir vežimams“, – tvirtina Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių