- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siūloma, kad keliuose transporto priemones galėtų stabdyti Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) pareigūnai, nelydimi kitų policijos ar muitinės pareigūnų. Apie tai LNK reportaže buvo kalbamasi su VMI viršininko pavaduotoju Artūru Klerausku.
– Kodėl to reikėtų?
– Mūsų nuomone, taip būdų efektyviau naudojami institucijų turimi ištekliai. Tai reiškia, kad kiekvienos institucijos darbuotojai vykdys tas funkcijas, kurios yra prioritetinės jų institucijai.
– Nuo kada tai galėtų įvykti?
– Realiai tai galėtų įvykti šių metų pabaigoje arba kitų metų pradžioje. Reikia sulaukti teisės aktų priėmimo.
– Ką tikrintų VMI pareigūnai?
– Jie tikrintų ūkinę komercinę veiklą vykdančius objektus – prekes, gabenamas šalies keliais. Kai kuriais atvejais būtų tikrinamos transporto priemonės dėl SDK kodo įgijimo, taip pat transporto priemonės asmenų, teikiančių keleivių vežimo paslaugas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar šis pakeitimas leistų patikrinti daugiau transporto priemonių?
– Taip, nes racionaliai naudojant išteklius vieni patikras vykdydami neturėtume derintis prie kitų institucijų pareigūnų galimybių.
– Ką tikrinate ir kaip bando apgauti prekių vežėjai?
Galiu garantuoti, kad VMI darbuotojai, kurie išvyks į užduotis keliuose, bus išklausę visus reikalingus mokymus, bus uniformuoti, jų transporto priemonės bus pažymėtos.
– Didžioji dalis patikrų keliuose yra susijusi su siekiu užkirsti kelią pajamų apskaitymo vengimui. Patikrinus prekes gabenusį automobilį ir fiksavus tokių prekių gabenimo faktą tos prekės jas atvežus negalės būti neapskaitytos ir negalės būti nuslėptos jų pardavimo pajamos. Vienas paprasčiausių pajamų apskaitymo ir mokesčių vengimo būdų – prekės turi dokumentus tol, kol jos yra kelyje, bet jeigu kelyje jų niekas nesustabdo, atsiranda pagunda tų prekių pardavimą nuslėpti. Dar viena aktuali tema – akcizų administravimas, kuomet skirtingi produktai apmokestinami skirtingais tarifais. Patikrų tikslas – sustabdžius automobilį paimti produkto mėginį, jį ištirti ir gauti atsakymą, kad gabenama buvo būtent ta prekė, kuri buvo deklaruota dokumentuose.
– Ar VMI darbuotojai yra užtektinai kompetentingi tokiai veiklai vykdyti? Kaip reikės juos atpažinti, ar jie turės kokių nors skiriamųjų ženklų?
– Dažniausiai galvoje turima mintis, kad profesionaliai, kompetentingai transporto priemonę gali stabdyti tik policijos pareigūnai. Tačiau ar to saugumo yra mažiau, kai tas pačias funkcijas atlieka ir muitinės pareigūnai? Muitinės pareigūnai, kaip ir VMI, yra mokesčių administratorius. Jie turi ekipažus, kurie dirba keliuose, stabdo transporto priemones bei padeda mums stabdyti transporto priemones. Tad, sakyčiau, kad saugumas kelyje priklauso ne nuo institucijų pavadinimo, o nuo tų pareigūnų, kurie dirba, profesionalumo ir įgūdžių. Galiu garantuoti, kad VMI darbuotojai, kurie išvyks į užduotis keliuose, bus išklausę visus reikalingus mokymus, bus uniformuoti, jų transporto priemonės bus pažymėtos, o tai, savu laiku, bus pristatyta visuomenei. Jeigu vairuotojai nesustos, VMI darbuotojai jų nepersekios, nekels pavojaus nei sau, nei kitiems, nes automobiliai bei jų savininkai gali būti nustatomi ir kitais būdais, jų nesivaikant.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LVAT: papildomas finansavimas sveikatos centrams nepažeidžia lygiateisiškumo principo1
Sveikatos apsaugos ministerijos numatytas papildomas finansavimas sveikatos centrams steigti nepažeidžia lygiateisiškumo ir objektyvumo principų, konstatavo Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT). ...
-
Beveik tūkstantis žydų prašo kompensuoti nusavintą turtą50
Beveik tūkstantis žydų tautybės asmenų prašo atlyginti už praėjusiame amžiuje neteisėtai nusavintą turtą. ...
-
Duobės ir krentantys tiltai: kiek dar tai kęsime?20
Susisiekimo ministras Marius Skuodis tikina besidžiaugiantis prezidento Gitano Nausėdos kritika Lietuvos kelių būklei. Anot jo, šalies vadovas akcentuodamas problemą leidžia išryškinti situaciją. ...
-
Kiaulių maras – jau trijuose ūkiuose: kas toliau?11
Dėl įsismarkavusio afrikinio kiaulių maro iškrito trys ūkiai – Klaipėdos, Kupiškio ir Raseinių rajonuose. ...
-
G. Nausėda: finansavimo „Rail Baltica“ reikės ieškoti ir po 2027-ųjų metų5
Jei Baltijos šalys nespės pastatyti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ iki 2030-ųjų, kils problemų dėl projekto finansavimo ir jo atsiperkamumo, sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Brangsta ne tik butų nuoma, bet ir kai kurių universitetų bendrabučiai: turi patarimą studentams3
Artėjant mokslo metams, būsimų pirmakursių dėmesys krypsta į būsto paieškas. Nekilnojamojo turto ekspertas pastebi, jog butų nuomos kainos mieste verčia vis daugiau studentų atsigręžti į aukštųjų mokyklos siūlomą apgyvendinimą. ...
-
Barų savininkai trina rankomis dėl augančios apyvartos: tampame futbolo šalimi2
Kas ketverius metus vykstantis Europos futbolo čempionatas ir 2024 m. sugebėjo pritraukti klientų srautus tiek į dedikuotus sporto barus ir tam skirtas erdves. Visgi, išaugusią apyvartą ar ypatingą visuomenės susidomėjimą pastebi ne visi. ...
-
Į laukus jau išriedėjo pirmieji kombainai: ūkininkai prakalbo apie šiųmetį derlių6
Šiemet javapjūtė Lietuvoje prasidėjo dviem-trim savaitėmis anksčiau nei įprastai – pirmieji kombainai į laukus išriedėjo Dzūkijoje ir Suvalkijoje, o kitą savaitę turėtų išjudėti ir likusi Lietuva, sako ūkininkai. Kol k...
-
L. Kasčiūnas: su „Northrop Grumman“ kalbamės dėl šaudmenų gamybos Lietuvoje19
Lietuva derasi su JAV gynybos pramonės milžine „Northrop Grumman“ dėl 30 mm kalibro šaudmenų gamybos linijos Lietuvoje, patvirtino Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas. ...
-
Dėmesio: laikinai uždaromas eismas Sargėnų viaduku2
Nuo pirmadienio dviem savaitėms uždaromas Sargėnų viadukas Kaune, penktadienį pranešė „Via Lietuva“. ...