- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Su taksofonais kelionę į istoriją šiemet pradėjo ir dar viena laikmetį atgyvenusi paslauga – informacijos numeris 118. Nuo kovo 1 d. „Telia“ šiuo telefonu nebeteiks informacijos paslaugos, juo paskambinus bus galima sužinoti tik pagal reguliavimą privalomą informaciją apie viešai skelbiamus abonentų numerius. Tačiau ir „balsinės telefonų knygelės“ laikas jau suskaičiuotas.
„Skaitmeninių technologijų raida ir su ja ateinantys nauji žmonių įpročiai iš esmės pakeitė informacijos paieškos būdus. Kažkada labai populiarus telefono numeris 118 pastaraisiais metais sulaukia vos kelių tūkstančių užklausų per mėnesį. Todėl šiemet nusprendėme atsisveikinti su šia nuostolinga ir nebepopuliaria komercinės informacijos teikimo paslauga“, – sako „Telia“ pardavimų ir klientų aptarnavimo vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters.
Ji atkreipia dėmesį, kad, siekiant informaciją telefonu pateikti greitai ir tiksliai, ją reikia nuolat tikrinti ir atnaujinti. Dėl to kasdien duomenų bazėje atliekama apie 1000 pakeitimų – tai viena iš priežasčių, kodėl ši paslauga jau kelerius metus yra nuostolinga.
Todėl nuo kovo 1 d. telefonu 118 nebebus teikiama komercinė informacija, tokia kaip įmonių kontaktai, transporto tvarkaraščiai, verslo, laisvalaikio ir kita informacija. Visa duomenų bazėje esanti informacija iki balandžio mėnesio dar bus pasiekiama svetainėje www.118.lt, tačiau jos redaguoti, atnaujinti ar tikslinti nuo kovo mėnesio nebebus galima.
Nuo ateinančio mėnesio numeris 118 turės vienintelę, reguliatoriaus priskirtą paskirtį: juo bus teikiama informacija apie viešai skelbiamus abonentų numerius. Paprasčiau sakant, tai bus tarsi „balsinė telefonų knyga“, kuria paskambinus vis dar bus galima sužinoti Vardenio Pavardenio telefoną, jei šis savo kontaktus yra pateikęs 118 ir sutiko juos skelbti.
Tačiau tai turėtų tęstis nebeilgai. Kai į Lietuvos teisę bus perkeltos ES elektroninių ryšių reguliavimo pataisos, kartu su prievole teikti taksofonų paslaugas, tikėtina, kad bus panaikintas ir privalomas informacijos apie viešai skelbiamus abonentų numerius skelbimas. Tai padės galutinį tašką numerio 118 istorijoje.
Informacijos telefonu 118 paslaugą 2000 metais pradėjo teikti „Lintel“, tuomet antrinė AB „Lietuvos telekomas“ (dabar – „Telia“) įmonė. Tam Radviliškyje buvo įsteigtas pirmasis kontaktų centras. Vėliau kontaktų centrai įsteigti ir didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Šis kontaktų centrų tinklas ne tik teikė informacijos telefonu 118 paslaugą, bet ir rūpinosi „Telia“ klientų aptarnavimu.
2017-aisiais „Lintel“ pakeitė pavadinimą į „Telia Customer Service LT“, o pernai liepą šis paslaugų centras buvo reorganizuotas ir prijungtas prie savo vienintelės akcininkės „Telia Lietuva“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Telia Lietuva“: atkurtas ryšys kabeliu tarp Švedijos ir Lietuvos
Prieš beveik dvi savaites Baltijos jūroje nutrūkus vienam iš trijų ryšio kabelių tarp Lietuvos ir Švedijos, Švedijos telekomunikacijų bendrovės „Telia“ ryšio srautai juo atkurti. ...
-
Išriedėjo šventėms papuošti traukiniai
Lapkričio 28 d. Kalėdoms papuošti traukiniai jau išvyksta į Klaipėdą ir Mockavą, lapkričio 29 d. papuoštas traukinys kalėdinę nuotaiką kurs keleiviams, vykstantiems ir į Rygą. Jau ketvirtus metus prie traukinių dekoravimo trad...
-
Nuolaidų ir dovanų dienos „Megoje“ – jau lapkričio 29–30 d.
Juodojo penktadienio (angl. Black Friday) išpardavimai jau spėjo tapti viena laukiamiausių prekybos švenčių ne tik pasaulyje, bet ir Lietuvoje – per paskutinį lapkričio penktadienį vykstantį išpardavimą prekybininkai linkę ...
-
Vyriausybė su „Rheinmetall“ pasirašys dvi sutartis1
Lietuvos Vyriausybės ir Vokietijos gynybos pramonės milžinės „Rheinmetall“ atstovai penktadienį pasirašys žemės sklypo būsimai gamyklai Radviliškio rajone nuomos bei 155 mm šaudmenų įsigijimo sutartis. ...
-
Bankrutuojanti viena „101 kepyklėlės“ valdytojų „Juviga“ atleidžia visus darbuotojus4
Bankrutuojanti viena „101 kepyklėlės“ tinklo valdytojų – įmonė „Juviga“ atleidžia visus darbuotojus – apie tai ji pranešė Užimtumo tarnybai. ...
-
Gyventojams svarbiausias būsto tvarumo aspektas – žaliosios erdvės: jas vertina 7 iš 106
Šiandien daugelis gyventojų nori gyventi ne tik patogiame ir kokybiškai įrengtame, bet ir tvariame būste. Tiesa, būsto ir miesto tvarumo suvokimas neretai skiriasi, tačiau daugeliui Lietuvos didmiesčių gyventojų pirmiausiai asocijuojasi s...
-
NASA kosmoso sveikatos priežiūros inovacijų programoje dirbs su lietuvių „Delta Biosciences“
Lietuvos gyvybės mokslų įmonė „Delta Biosciences“ yra pirmoji kompanija Europoje, atrinkta į NASA „Space-H“ akceleratoriaus programą, skatinančią pažangias kosmoso sveikatos priežiūros technologijas. ...
-
„Achemos“ profsąjunga vėl bandys derėtis dėl didesnių atlyginimų3
„Achemos grupės“ valdomos Jonavos azoto trąšų gamyklos „Achema“ darbuotojams 2022 metais nepavykus su darbdaviu pasirašyti dvejų metų kolektyvinės sutarties bei dėl to trumpai streikavus, įmonės darbuotojai inicij...
-
I. Trinkūnaitė: žala padaryta ne tik „Foxpay“, bet ir „iSun Lithuania“ kompetencijų centrui3
Praeitą savaitę Lietuvos bankui (LB) pranešus apie įmonei „Foxpay“ panaikinamą licenciją, šios įmonės savininkė Ieva Trinkūnaitė teigia, kad toks sprendimas padarė nepataisomą žalą ne tik minėtai finansinių technologij...
-
„Litgrid“, Latvijos ir Estijos operatorės pasirašė sistemos valdymo sutartį
Lietuvos, Latvijos ir Estijos elektros perdavimo sistemų operatorės pasirašė Baltijos sistemos regiono valdymo sutartį, nustatančią jų teises ir pareigas kitų metų vasarį sinchronizavus tinklus su kontinentine Europa. ...