- Giedrius Gaidamavičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Traukiniui Vilnius–Ryga nuo praėjusio pirmadienio pradėjus stoti dar dviejose stotyse – Jonavoje ir Kėdainiuose, pastarojo miesto meras tikisi, kad gyventojai naudosis šiuo maršrutu. Tuo metu Radviliškio meras norėtų, kad Lietuvos ir Latvijos sostines sujungęs traukinys ateityje stotų ir šiame mieste.
Kėdainių rajono meras Valentinas Tamulis teigė, kad traukinį Vilnius–Ryga šeštadienį išbandys ir šio miesto politikai.
„Norisi pačiam pravažiuoti ir po to viską daryti su viešinimu: važiuokit, kėdainiečiai, nes jeigu nevažiuosite, tai nuo 2025-ųjų sausio 1-os dienos neturėsime galimybės vykti iš Kėdainių į Rygą“, – BNS sakė V. Tamulis.
Papildomos stotys šiame maršrute kol kas yra bandomasis projektas, jis truks iki metų pabaigos.
Klausimą, kodėl traukinys Vilnius–Ryga anksčiau nestojo Kėdainiuose ar Jonavoje, gyventojai bei vietos politikai anksčiau kėlė regioninėje spaudoje bei socialiniuose tinkluose, kreipėsi į valdžios institucijas.
„Paleistas maršrutas, važiavo pro Kėdainius ir nestojo Kėdainiuose. Ir niekas mūsų net neklausė, ar mes to norėjome, ar ne. Kai kalbame apie regioninę politiką, (...) tai ir mūsų, ir gyventojų pozicija buvo tokia, kad nebuvo čia viskas labai gerai. Dėl to ir buvo daromi tie žygiai, rašomi raštai ir Susisiekimo ministerijai, ir „Lietuvos geležinkeliams“, – kalbėjo V. Tamulis.
Sustojimo norėtų ir Radviliškis
Radviliškio meras Kazimieras Račkauskis sako, kad traukinys Vilnius–Ryga turėtų stoti ir „geležinkelių sostine“ vadinamame mieste – jis taip vadinamas dėl vieno didžiausių šalyje geležinkelio mazgų.
„Būtų daug patogesnis susisiekimas ir mūsų rajono gyventojai galėtų aplankyti Rygą. Galbūt tie žmonės, kurie anksčiau važiuodavo su automobiliais, persėstų į traukinius. Tai ir žalinimas, ir švara – tie dalykai susideda“, – BNS sakė K. Račkauskis.
„Teko tuo klausimu bendrauti ir su ministru, ir su viceministru (susisiekimo – BNS). Nežinau, kodėl į kitų rajonų pageidavimus atsižvelgė, o į mūsų – ne“, – kalbėjo Radviliškio meras.
Pasak K. Račkauskio, kelionė traukiniu į Rygą iš už dvidešimt kilometrų esančių Šiaulių radviliškiečiams nėra patogi.
„Jeigu žmogus sugalvoja nuvažiuoti į Rygą ir jam pirmiausia reikia autobusu nuvykti į Šiaulius, po to iš vienos stoties į kitą, ko gero, jis rinksis kitas alternatyvas“, – teigė K. Račkauskis.
Kasdien tarp Vilniaus ir Rygos kursuojančių traukinių kelionė trunka kiek daugiau nei 4 valandas. Iki šiol jie stojo Kaišiadoryse, Šiauliuose, Joniškyje ir Latvijos mieste Jelgavoje.
„Aš vieną kartą pajuokavau Kaišiadorių rajono merui – žinot, kodėl traukinys stoja Kaišiadoryse ir Joniškyje? Todėl, kad jūs esate liberalai merai (Liberalų sąjūdžio atstovai – BNS)“, – juokavo Kėdainių meras V. Tamulis.
Iš Kėdainių ir Jonavos – 11 proc. keleivių
Keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ atstovė Olga Malaškevičienė BNS teigė, jog nuo pirmadienio iki ketvirtadienio traukiniu Vilnius–Ryga vyko 56 keleiviai iš Jonavos ir 41 iš Kėdainių – jie sudarė apie 11 proc. traukinio keleivių.
„Kol kas šiek tiek daugiau keleivių įlipa Jonavoje, bet skirtumas labai nežymus ir gali keistis, ką mes matome ir tolesniuose išankstiniuose bilietų pardavimuose“, – BNS teigė O. Malaškevičienė.
Norisi pačiam pravažiuoti ir po to viską daryti su viešinimu: važiuokit, kėdainiečiai, nes jeigu nevažiuosite, tai nuo 2025-ųjų sausio 1-os dienos neturėsime galimybės vykti iš Kėdainių į Rygą.
Jos teigimu, bilietų pardavimai iš Kėdainių ir Jonavos arba į šiuos miestus sudaro 9 proc. visų maršruto Vilnius–Ryga bilietų pardavimų.
Pasak „LTG Link“ atstovės, dėl papildomų traukinio sustojimų, taip pat ir Radviliškyje, bus sprendžiama po to, kai baigsis bandymas su Jonavos ir Kėdainių stotimis.
„Papildomų sustojimų – Jonavos ir Kėdainių – įtraukimas yra pilotinis – siekiama stebėti, kiek keleivių renkasi vietinius ir tarptautinius maršrutus, kas leis objektyviai įvertinti papildomų sustojimų efektyvumą ir poreikį. Atsižvelgiant į gautus statistinius rezultatus galima bus ateityje modeliuoti būsimus tvarkaraščius ir naujus maršrutus“, – teigė O. Malaškevičienė.
Pasak „LTG Link“, dėl papildomų sustojimų Kėdainiuose ir Jonavoje kelionės tarp Lietuvos ir Latvijos sostinių nepailgėjo – traukinys važiuoja greičiau rekonstravus geležinkelio ruožą Gaižiūnai-Kaišiadorys.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Bolt“ grynieji nuostoliai pernai didėjo 27 procentais3
„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ pranešė 2023-iaisiais patyręs 91,9 mln. eurų grynąjį nuostolį – 27,3 proc. didesnį nei užpernai. ...
-
„Revolut“ grupės pelnas pernai augo 60 kartų
Visame pasaulyje veikianti ir Lietuvoje banko licenciją turinti Jungtinės Karalystės finansinių paslaugų grupė „Revolut“ pernai uždirbo 344,1 mln. eurų grynojo konsoliduoto pelno – 60 kartų daugiau nei 2022 metais (5,8 mln. eurų), j...
-
Investicinio sukčiavimo schemos: neignoruokite šių 7 signalų
Investavimo tema šiandien ypač populiari. Jei kažkada viena pagrindinių temų buvo investicijos į nekilnojamąjį turtą, šiandien vis dažniau kalbame ir apie kriptovaliutas, akcijų fondus ir kitas galimybes. Tačiau teisininkai pastebi &nd...
-
Nacionalinei žemės tarnybai vadovaus S. Mickus1
Nacionalinei žemės tarnybai (NŽT) nuo antradienio vadovauti pradeda Saulius Mickus. ...
-
LTG grupė keis medinius pabėgius kompozitiniais1
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių bendrovė, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoja „LTG Infra“ pradėjo pilotinį projektą, kurio metu šalies tiltuose bus montuojami vokiški kompozitiniai pabėgi...
-
„Citus“ ekspertai: vasaros atostogų dar neišėjusi būsto rinka – aktyviausias pusmetis per 2 metus
Išankstiniais kūrybiškų NT projektų ir vietokūros kompanijos „Citus“ analitikų duomenis, Vilniaus pirminėje būsto rinkoje birželį sudaryta 222 sandorių, o per antrą ketvirtį – 668. Mėnuo ir ketvirtis nebuvo i&scaron...
-
„Regitra“ pertvarkyta į akcinę bendrovę8
Valstybės kontroliuojama įmonė „Regitra“ po pertvarkos tapo akcine bendrove, o naujos jos valdybos pirmininke paskirta Civilinės aviacijos asociacijos vadovė Orijana Mašalė, pirmadienį pranešė Vidaus reikalų ministerija. ...
-
I. Trinkūnaitė visuomenininką V. Budniką kaltina viešu konflikto eskalavimu
Teisėsaugos ir priežiūros institucijų akiratyje esančios finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ savininkė Ieva Trinkūnaitė ieškinį dėl garbės ir orumo įžeidimo jai pateikusį visuomenininką Vytautą Budniką kaltina noru t...
-
M. Navickas: matydamas žalą šeimai, nebūčiau prisijungęs prie linksniuojamos verslo grupės20
Buvusios socialinės apsaugos ir darbo ministrės Monikos Navickienės sutuoktinis Mindaugas Navickas, dėl savo ryšių su technologijų įmonės „Foxpay“ savininke Ieva Trinkūnaite ir už sukčiavimą teistu Vilhelmu Germanu atsidūręs sk...
-
„Rheinmetall“ gamyklai siūlomas išskirtinis statusas statybas leis pradėti be leidimo6
Radviliškio rajone planuojamai statyti 180 mln. eurų vertės Vokietijos gynybos pramonės koncerno „Rheinmetall“ artilerijos amunicijos gamyklai siūloma suteikti neatidėliotinus valstybės saugumo ir gynybos poreikius užtikrinančio proj...