- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Be pieno produktų savo kasdienio raciono neįsivaizduojantys gyventojai jau spėjo pastebėti išaugusias jų kainas. Gamintojai ir prekybininkai perspėja, kad artimiausiu metu galima tikėtis dar vieno pieno produktų kainų šuolio. Brangimą lemia keletas globalių veiksnių, tarp kurių – išaugusi pieno paklausa tarptautinėse rinkose, energijos ir trąšų kainų didėjimas bei mažėjantis pieno riebumas. Visgi prekybos tinklo „Maxima“ Pirkimų departamento vadovas Marius Tilmantas pažymi, kad prekybos tinklas savo pirkėjams įsipareigojęs bent iki metų pabaigos „įšaldyti“ daugiau nei 280 dalies savo privačių prekių ženklų maisto produktų reguliarias kainas, todėl pirkėjai ir toliau pieną bei jo produktus galės įsigyti ne brangiau nei iki šiol.
Išaugo paklausa Europoje
M. Tilmanto teigimu, jau kurį laiką tiekėjai siunčia signalus dėl pieno produktų brangimo. Iki šiol didžiausią įtaką tam turėjo energijos ir ūkininkų naudojamų trąšų kainų augimas pernai, kurį iš dalies nulėmė karas Ukrainoje. Tačiau pastaruoju metu prisidėjo ir tokie veiksniai kaip pieno primilžių mažėjimas Vokietijoje, Švedijoje, Suomijoje, Airijoje, Olandijoje bei kai kuriose kitose Europos šalyse ir dėl to išaugusi pieno žaliavos paklausa.
„Dėl išaugusios paklausos brangsta pieno milteliai ir pieno riebalai, o tai atsispindi ir galutinių produktų kainose vartotojams. Prie šių faktorių prisideda ir pieno riebumo mažėjimas, kuris turi įtakos pieno riebalų, naudojamų, pavyzdžiui, sviesto gamybai, kainos augimui. Kartu tai sukuria sąlygas spekuliacijoms žaliavų rinkoje“, – pieno produktų kainų augimą aiškino M. Tilmantas.
Marius Tilmantas. „Maximos“ archyvo nuotr.
Pieno supirkimo kaina šiemet – 15 proc. didesnė
Bendrovės „Rokiškio sūris“ vadovas Dalius Trumpa sako, kad šiuo metu pieno supirkimo kaina Lietuvoje siekia 390 eurų už toną, o tai yra maždaug 15 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Anot jo, Europoje tęsiantis primilžių mažėjimui, prielaidų žaliavinio pieno kainų kritimui nėra.
„Maždaug du trečdaliai perdirbto žaliavinio pieno Lietuvoje yra eksportuojami, todėl augančios supirkimo kainos Europoje veikia ir vietinę rinką. Esant didelei paklausai Lietuvos ūkininkai padidino pieno tiekimo apimtis, kurios šiemet, lyginant su praėjusiais metais, mūsų šalyje išaugo 4,5 proc. Pagal šį rodiklį Europoje mus lenkia tik Estija. Lietuvos ūkininkai yra ekonomiškai gana išprusę, todėl augant pieno supirkimo kainoms, jo tiekia daugiau. Visgi didžioji dalis šio prieaugio yra skirta paklausai užsienio rinkose patenkinti, todėl nesukuria galimybių pigti pieno produktams Lietuvos parduotuvių lentynose“, – sakė D. Trumpa.
Privačių prekės ženklų produktų kainos iki metų galo nekis
Eeškantys galimybių apsipirkti pigiau ir toliau galės rinktis privačių „Maxima“ prekių ženklų produkciją, kurios kainas prekybos tinklas „įšaldė“ iki kitų metų pradžios.
M. Tilmanto teigimu, pirkėjai jau nuo lapkričio gali tikėtis daugelio pagrindinių lietuviškų prekės ženklų pieno produktų pabrangimo. Visgi jis neturėtų būti ženklus, o ieškantys galimybių apsipirkti pigiau ir toliau galės rinktis privačių „Maxima“ prekių ženklų produkciją, kurios kainas prekybos tinklas „įšaldė“ iki kitų metų pradžios.
„Mūsų įsipareigojimas pirkėjams išlieka, todėl privačių prekių ženklų „Extra Line“, „Farm Milk“, „Pormet“, „Ocean“ ir „Mio Rio“ reguliarios kainos bent iki naujų metų tikrai nedidės. Be to, derybose su tiekėjais ir toliau išnaudosime visus turimus svertus siekdami užtikrinti savo pirkėjams kuo geresnes pieno ir kitų maisto produktų kainas. Dedame dideles pastangas ir nuolat deramės su tiekėjais bei gamintojais, todėl daugelį pagrindinių maisto produktų „Maxima“ parduotuvėse galima įsigyti pigiau, o „Kainų įšalo“ iniciatyva yra viena iš priemonių, padedančių to pasiekti“, – sakė M. Tilmantas.
Anot prekybos tinklo atstovo, „Maximos“ privačių prekių ženklų plėtros strategija užima svarbų vaidmenį įgyvendinant pirkėjams patrauklią kainodarą. Be to, didelę vertę pirkėjai gauna iš prekybos tinklo parduotuvėse gausiai įvairioms prekių kategorijoms taikomų specialių pasiūlymų ir akcijų.
Prekybos tinklo duomenimis, privačių prekės ženklų, kuriems taikomas kainų „įšaldymas“ produktus kiekvieną mėnesį įsigyja vidutiniškai 900 tūkst. pirkėjų. Prekės, kurių kainos garantuotai nekils, yra žymimos specialiu „Kainų įšalo“ ženklu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Liko ir be pinigų, ir be butų: žmonės įtaria įkliuvę į sukčių pinkles1
Liūdnai pasibaigusi svajonė turėti apartamentus prie jūros. Pinigus už butus Palangoje sumokėjo, bet liko ir be pinigų, ir be namų. Žmonės įtaria įkliuvę į sukčių pinkles. Paaiškėjo, kad statybos vyko be leidimų, ir negana to – n...
-
Šimonytė „Teltonikos“ vadovo pareiškimus įvertino labai kategoriškai: girdėjau, jis religingas30
„Teltonikos“ įkūrėjui Arvydui Paukščiui užsimenant apie galimus buvusios Vyriausybės bandymus kenkti jo įmonių grupei, kadenciją baigusi premjerė Ingrida Šimonytė tikina – verslininko insinuacijos yra melas. Konservat...
-
„Žalgirio“ problemas vardijęs Kleiza: jie žaidžia primityviai2
Linas Kleiza grįžo po klajonių Ispanijoje ir kartu su Karoliu Tiškevičiumi laidoje „Kleiza vs Tiškevičius | 7bet“ nagrinėjo Kauno „Žalgirio“ žaidimo krizę. ...
-
Ramus kelias į sveiką šypseną su CLINIC | DPC: į odontologo kabinetą kviečia žengti be baimės4
Nerimas, baimė ar net panika – dažni jausmai, lydintys vizitą pas odontologą. Tačiau Kauno Šilainių mikrorajone neseniai atidaryta CLINIC | DPC odontologijos klinika siekia šiuos nemalonius jausmus išsklaidyti. Tai nėra tik da...
-
„Amber Grid“ skelbia generalinio direktoriaus atranką
Lietuvos gamtinių dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ skelbia generalinio direktoriaus atranką. ...
-
Paukštys prabilo apie pilkojo kardinolo susitikimus: mozaika tampa žymiai aiškesnė89
Sulaukus įtarimų, esą šalyse agresorėse vis dar prekiaujama „Teltonikos“ produkcija, įmonių grupės savininkas Arvydas Paukštys tikina – nuo 2022 m. balandžio jo verslas Rusijoje jokios veiklos nevykdo. Be to, verslininka...
-
Paskelbė, kuriuose prekybos tinkluose apsipirkti pigiausia23
Pirmąjį šių metų mėnesį dažno vartojimo prekių krepšelis yra pigiausias prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvėse, o brangiausias – „Rimi“, rodo slapto pirkėjo ir rinkos tyrimų bendrovės „SeeNext“ t...
-
Į skandalus įklimpęs fondas viešai paskelbė rezultatus15
Investicijų bendrovės „BaltCap“ fondas BaltCap Infrastructure Fund“, iš kurio įmonių buvęs fondo partneris Šarūnas Stepukonis, įtariama, pasisavino apie 40 mln. eurų, 2023 metais patyrė 12,2 mln. eurų grynojo nuostolio...
-
Galutinis sprendimas: „Minijos nafta“ neturi teisės išgauti naftos Kintuose1
Aplinkos ministerija teisėtai neleido Lietuvos ir Danijos įmonei „Minijos nafta“ be konkurso išgauti naftą Šilutės rajone, Kintuose, galutinai nusprendė teismas. ...
-
Pabaigtas „Vičiūnų grupės“ įmonių restruktūrizavimo procesas6
„Vičiūnų grupės“ savininkų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieriaus netiesiogiai valdoma turto valdymo bendrovė „GG Holding“ restruktūrizacijos proceso metu buvo prijungta prie žemės ūkio...