- Kornelija Mykolaitytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Po Lietuvos banko atlikto tikslinio tyrimo „Swedbank“ įsipareigojo atlyginti nuostolius savo klientams, kuriuos netinkamai informavo apie kredito kortelės sutarties keitimo metu padidintą kredito kortelės palūkanų normą.
Tuo metu „Swedbank” daro prielaidą, kad tai galėjo būti žmogiškoji, o ne sisteminė klaida.
Lietuvos bankas pernai „Swedbank“ atliko tyrimą, kurio metu nustatė atvejų, kai klientai, kuriems bankas padidino kredito kortelės limitą, nebuvo tinkamai informuoti apie tai, kad, keičiant sutarties sąlygas, jiems buvo padidintas ne tik kredito limitas, bet ir kredito palūkanų norma.
Pranešime nurodoma, kad 2016 metų sausio-2017 metų gegužės mėnesiais buvo pakeista beveik 14 tūkst. kredito kortelės sutarčių: 11 tūkst. atvejų padidinus kredito limitą, palūkanų norma nesikeitė arba buvo sumažinta, tačiau beveik 3 tūkst. atvejų padidinus kredito limitą, buvo padidinta ir palūkanų norma. Pagal Vartojimo kredito įstatymą, vartojimo kredito davėjas privalo iki sutarties sudarymo suteikti klientui pakankamai informacijos ir paaiškinimų apie esmines vartojimo kredito sąlygas, tarp kurių - ir vartojimo kredito palūkanų norma.
Pranešime teigiama, kad, siekdami išsiaiškinti, ar „Swedbank“ šią pareigą įvykdė tinkamai, Lietuvos banko specialistai atrinko pernai kovo-gegužės mėnesiais sudarytas 278 kredito kortelės sutartis, kuriose palūkanų norma buvo padidinta 0,5-5 proc. punkto. Lietuvos bankas kreipėsi į šiuos klientus, prašydamas atsakyti į klausimą, ar prieš pasirašydami sutartį jie buvo informuoti, kad keisis ir palūkanų norma.
Apklausoje dalyvavo 122 banko klientai, iš kurių 63 atsakė žinoję, o 50 - nežinoję, kad jiems, didinant kredito limitą, buvo nustatyta ir didesnė, palyginti su nustatyta pradinėje kredito kortelės sutartyje, palūkanų norma.
Tuo metu „Swedbank” pranešime klaidą vadina žmogiška, o ne sistemine.
„Ištirta informacija leidžia daryti prielaidą, jog keliais atvejais „Swedbank“ dėl žmogiškosios klaidos faktoriaus galėjo pateikti neišsamią informaciją apie kredito palūkanų didėjimą, tačiau tai nebuvo sisteminė klaida“, - rašoma pranešime.
Tyrimas parodė, kad visi šie 50 banko klientų, prieš pasirašydami vartojimo kredito sutartį, pasirašė ir standartinės informacijos lapą, kuriame buvo nurodyta nauja palūkanų norma. Tačiau tyrimo metu nustatyta, kad kai kuriais atvejais banko darbuotojų klientams teikiama informacija žodžiu arba raštu buvo netiksli arba neišsami ar netgi klaidinama.
Įvertinęs visus veiksnius, Lietuvos bankas įpareigojo „Swedbank“ nutraukti nustatytus Vartojimo kredito įstatymo pažeidimus. Kaip nurodoma pranešime, bankas tai jau atliko.
Lietuvos bankas taip ragina klientus, kuriems, nuo 2016 m. sausio mėnesio keičiant kredito kortelės sutartį, buvo padidinta palūkanų norma, ir jei jie mano, kad bankas juos apie kredito kortelių palūkanų normos pokyčius informavo netinkamai, kreiptis į „Swedbank“.
Kaip nurodoma pranešime, „Swedbank“, įvertinęs kiekvieno kliento atvejį atskirai, nuspręs, ar jis buvo tinkamai informuotas apie palūkanų normos pasikeitimą, ir priims sprendimą dėl nuostolių kompensavimo.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas: Lietuvos bankas nepagrįstai skyrė 40 tūkst. eurų baudą „Flywire Europe“
Lietuvos bankas (LB) šių metų kovą nepagrįstai skyrė 40 tūkst. eurų baudą mokėjimo įstaigai „Flywire Europe“ už tai, kad 2023 metų trečiąjį ir ketvirtąjį ketvirčiais ji nesilaikė nuosavo kapitalo reikalavimų. ...
-
Būti rimtu – lengviau nei prajuokinti mases: kaip humorą reklamose naudoti skoningai?
Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ „Baltic Brands 2024“ apdovanojimuose pripažintas geriausiu humoro jausmą turinčiu prekių ženklu Baltijos šalyse, o Lietuvoje šį titulą iškovojo „Pildyk“....
-
Kaip jaučiasi žmogus, laimėjęs 81 milijoną?4
Savaitgalį Lietuvą apskriejo naujiena apie rekordinį loterijos laimėjimą ne tik pas mus, bet ir visose Baltijos šalyse. „Eurojackpot“ loterijos bilietą Kėdainiuose pirkęs žmogus praturtės beveik 81 mln. eurų. Didžiausia iki &scar...
-
Atsiliepė „Eurojackpot“ loterijoje 81 mln. eurų laimėjęs žaidėjas: bilietą pirko Kėdainiuose2
Didžiausią piniginį prizą Baltijos šalių loterijų istorijoje – 81 mln. eurų – laimėjo žaidėjas, „Eurojackpot“ bilietą įsigijęs Kėdainiuose. ...
-
Tirštas rūkas Kaune sutrikdė skrydžius
Išsisklaidžius dideliam rūkui ir pagerėjus matomumui, Kauno oro uostas antradienį prieš vidurdienį atnaujino veiklą, pranešė Lietuvos oro uostų (LTOU) atstovas Tadas Vasiliauskas. ...
-
Naujas projektas „Senamiesčio link by CITUS“ – didelė vertė nedidelėje pakuotėje
Vilniuje, Panevėžio gatvėje, šalia visų laukiamo būsimojo geležinkelio stoties konversijos projekto „Vilnius Connect“, kyla naujas projektas „Senamiesčio link by CITUS“. Šiame nedideliame, tačiau jaukiame projekte,...
-
„Ignitis grupė“ skyrė 4 mln. eurų elektros įrenginiams Ukrainoje
Valstybės valdoma energetikos grupė „Ignitis grupė“ skyrė 4 mln. eurų finansinę pagalbą Ukrainai – už ją bus perkama įranga 120 megavatų (MW) galios elektros gamybos pajėgumams, antradienį pranešė grupė. ...
-
Lietuvos bankas pratęsė „Foxpay“ priežiūrą1
Iki spalio pradžios planavęs pateikti galutinius sprendimus dėl teisėsaugos ir kitų institucijų akiratyje atsidūrusios finansinių technologijų įmonės „Foxpay“, Lietuvos bankas (LB) dar dviem mėnesiams pratęsė jos priežiūrą. ...
-
Teismas pradėjo nagrinėti „En Efficiency“ ir VMI ginčą dėl Š. Stepukonio GPM4
Lietuvos teismas pradėjo nagrinėti bylą, kurioje investicijų fondo „BaltCap Infrastructure Fund“ valdoma Lenkijos įmonė „En Efficiency PL“ iš Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) siekia atgauti beveik 2 mln. eurų gyve...
-
Kaune įsikūrusiame indiškų patiekalų restorane – nešvarios patalpos ir įrenginiai16
Dėl patikrinimo metu nustatytų pažeidimų Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) laikinai sustabdė indiškų patiekalų restorano „Devi Indian“ veiklą. ...