- Giedrius Gaidamavičius, Valdas Pryšmantas, Šarūnas Sabaitis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Aplinkos ministerijai žadant siūlyti nekilnojamojo turto (NT) vystytojus ir statytojus įpareigoti informuoti savivaldybes apie visus planuojamus medžių kirtimus, šio sektoriaus atstovai baiminasi skubotų ir nesuderintų sprendimų, kurie prailgintų biurokratines procedūras. Kai kurie sako, kad didelių pokyčių neturėtų būti.
Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos prezidentas Mindaugas Statulevičius sako, kad siūlymas dar yra pradinėje stadijoje, svarbu sulaukti teisinių formuluočių.
„Matyt, jis (siūlymas – BNS) yra padiktuotas paskutinių rezonancinių atvejų ir tas truputi neramina, kad nebūtų priimti skuboti ir su bendruomene, kuriai tas bus taikoma, nesuderinti sprendimai“, – BNS antradienį sakė M. Statulevičius.
„Jei savivaldybė turės išduoti sutikimus kirsti medžius ant stogų, inžinerinių tinklų ir panašiai, kokie bus tų sutikimų kriterijai? Ar nereikės daryti kažkokių papildomų tyrimų, ar mes gerokai neužtruksime laike, kol gausime pritarimą“, – pridūrė jis.
M. Statulevičius taip pat svarstė, kas būtų tokiu atveju, jei savivaldybė nepritars medžių šalinimui.
„Kokia bus išeitis, kokie galime sprendimų keliai? Urbanizuotose teritorijose tokių leidimų anksčiau nereikėjo ir tai buvo įprasta praktika, todėl jei ji dabar yra keičiama, reikia žinoti, koks bus naujas taikymas“, – sakė jis.
Mus neramina, kad visa tai neišsitęstų laike, neatsirastų nauji terminai, kad kaštai būtų proporcingi.
„Mus neramina, kad visa tai neišsitęstų laike, neatsirastų nauji terminai, kad kaštai būtų proporcingi. Jeigu dėl to mes prisidėsime prie miesto gražinimo ir žalinimo, tai viskas yra puiku, tačiau reikia įvertinti, kokia iš to bus nauda miestui ir kad tai nepabrangintų projektų, kurie bus kuriami. Kad tai nepadarytų būsto dar labiau neįperkamu ir gerokai neprailgintų visų procedūrų“, – teigė asociacijos prezidentas.
NT plėtros bendrovės „Bonava Lietuva“ vadovas Remigijus Pleteras taip pat sako, kad pokyčiai dar labiau prailgintų, jo teigimu, ir taip ilgas biurokratines procedūras.
„Didžiausia problema, kai yra papildomi apribojimai, tuomet labai išitęsia laikas ir biurokratija – čia yra didžiausia rakštis tarp valdžios institucijų ir verslo. Biurokratijos ir taip yra labai daug, todėl kiekvieni įstatymų pakeitimai, kurie ją dar labiau didina, iš tiesų baugina“, – BNS antradienį sakė R. Pleteras.
„(Procedūras – BNS) pratęstų savaitėms ar mėnesiams. Reikėtų prisiduoti visus želdynus, tada svarstymai, komitetai, papildomi klausimai ir taip toliau, vietoje to, kad galbūt įstatymais būtų aiškiai apibrėžta, kas yra galimai kertamas želdynas, o kas turi būti suderinta“, – pridūrė jis.
„Bonava Lietuvos“ vadovo teigimu, papildomi mokesčiai už želdynus projektų vystytojams nesukeltų problemų.
Tuo metu bendrovės „Anreka“ vadovas Romualdas Pušinaitis BNS sakė, kad didelio pokyčio neturėtų būti, nes Vilniuje tai daryti privaloma jau ir dabar, jo manymu, įstatymu toks reikalavimas būtų įteisintas šalies mastu.
Nejaugi dabar buvo kitaip?
„Nejaugi dabar buvo kitaip? Bent jau Vilniaus mieste norint kirsti bet kokį medelį planuojant NT vystymą reikėjo gauti savivaldybės želdyno apsaugos skyriaus leidimą. Manau, čia buvo miesto lygmenyje, o dabar galbūt į nacionalinį lygmenį“, – sakė R. Pušinaitis.
Jis teigė nematantis problemos, jeigu nauja tvarka galios visiems statytojams. Kita vertus, sako R. Pušinaitis, jų veiklai tai būtų tik dar vienas papildomas reguliavimas, kurių Lietuvoje jau ir taip per daug, jie dviprasmiški ir skatinantys korupciją.
„Dėl reglamentų kiekio, jų apimties, neapibrėžtumo, dviprasmybių galima galima disertacijas rašyti. Jų ryškiai per daug Lietuvoje, netobuli ir dauguma jų skatinantys neapčiuopiamą korupciją“, – teigė R. Pušinaitis.
Aplinkos ministerijos teigimu, Želdynų įstatymo pataisos užtikrintų informaciją apie ant inžinerinių tinklų ar pastatų augančių nesaugotinų medžių kirtimą – želdynus pašalinti norintys asmenys apie planuojamus kirtimus turės pateikti savivaldybei deklaraciją.
Želdiniai galėtų būti šalinami gavus savivaldybės sutikimą, kartu atlyginant jos paskaičiuotą piniginę atkuriamąją vertę.
Dabar ant inžinerinių tinklų ar pastatų augančius nesaugotinus medžius galima šalinti be savivaldybės leidimų bei nemokant kompensacijos.
Gegužės pabaigoje Vilniaus Ceikinių gatvėje, privačiame sklype, buvo nupjautas brandus ąžuolas, įtariama, nesilaikant teisės aktuose nustatytos tvarkos. Ąžuolą nupjovusiai bendrovei „Rinktinės NT“ sostinės savivaldybė tuomet skyrė 141 tūkst. eurų baudą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žiemos pavojai daugiabučiams: kas lemia avarijas ir kaip jų išvengti?
Pirmą kartą šią žiemą smarkiau spustelėjęs šaltis gali sukelti rimtų iššūkių daugiabučių namų inžinerinėms sistemoms. Nors į Lietuvą atkeliavusi šalčio banga nėra ekstremali, staigus temperatūros kritimas ...
-
„Sodra“ gyventojus ragina naudoti savitarna: „kaista“ telefonai
Sausio ir vasario pradžioje, gyventojus pasiekiant didesnėms pensijoms, padidėjusio skambučių srauto sulaukianti „Sodra“ gyventojus ragina naudotis informacinėmis sistemomis ir savitarna. ...
-
„Ignitis“ kreipėsi į per klaidą didesnes sąskaitas gavusius klientus
Dėl techninės klaidos penktadalis – apie 200 tūkst. valstybės valdomos „Ignitis grupės“ elektros tiekėjos „Ignitis“ klientų praėjusį šeštadienį gavę bei jau apmokėję dukart didesnes sąskaitas, pinigus a...
-
Žiniasklaida: įdiegtos papildomos saugumo funkcijos „Bolt“ keleiviams
Pavėžėjimo paslaugų platformos „Bolt“ klientai nuo šiol galės pasinaudoti 2 papildomomis saugumo funkcijomis: „įsėdimo kodo“ bei „patikimų kontaktinių asmenų“ įvedimo į sistemą galimybe, skelbia naujien...
-
Teismas: Klaipėdos valdžia už sankryžos remontą „Rivonai“ neturi mokėti dar 3,5 mln. eurų
Mažmeninės prekybos tinklo „Norfa“ savininkų kontroliuojamai bendrovei „Rivona“ iš Klaipėdos valdžios per teismą nepavyko išsireikalauti 3,5 mln. eurų už papildomus sankryžos remonto darbus. ...
-
Iš Vilniaus į Taliną – tik su vienu persėdimu
Trijų Baltijos šalių vežėjai – Lietuvos „LTG Link“, Latvijos „Vivi“ ir Estijos „Elron“ – pirmadienį pradėjo suderintą traukinių maršrutą tarp Vilniaus ir Talino su vienu persėdimu La...
-
Po istorinio įvykio: kas ir kodėl paskleidė dezinformaciją
Dėl tikrovės neatitinkančių žinučių Lietuvai savaitgalį sinchronizuojantis su Vakarų Europos elektros tinklais buvo įspėtos dvi įmonės, jos atlieka vidinius tyrimus, apie kurių rezultatą informuos Nacionalinį krizių valdymo centrą (NKVC). ...
-
Raketų kūrėja „Frankenburg“ įsteigė įmonę Vilniuje
Pernai Estijoje įkurta kovinių raketų kūrėja – Europos gynybos technologijų bendrovė „Frankenburg“ įsteigė įmonę Lietuvoje. ...
-
Zuokas siūlo sumažinti apie turistus renkamų duomenų kiekį
Seimo narys Artūras Zuokas siūlo atsisakyti perteklinio, jo nuomone, duomenų rinkimo apie keliaujančius ir apgyvendinimo paslaugomis pasinaudojusius turistus. ...
-
Klaipėdos jūrų uosto direktorius: tik 5 proc. viso krovinių srauto sudaro tranzitas
Klaipėdos jūrų uostas nebėra priklausomas nuo krovinių tranzito iš Rytų šalių, teigia uosto direktorius Algis Latakas. Jo pateiktais duomenimis, jei 2020 metų pabaigos tranzitas sudarė 40 proc. viso krovinių srauto, 2024 metais jis smuk...