Personalo ekspertės patarimai, kaip kurti darnią komandą

  • Teksto dydis:

Didžiausią pridėtinę vertę įmonei kuria stipri ir vieninga komanda. Darbuotojų motyvacija veikia tarsi katalizatorius, kuri skatina tikėti bendru tikslu ir aktyviai įsitraukti į įmonės gyvenimą. Tačiau sukurti motyvuotą komandą nebeužtenka tik konkurencingo atlyginimo.

„Kesko Senukai Lithuania“ personalo projektų vadovė Roberta Šenauskienė teigia, kad šiandien darbuotojams yra aktualus ne tik atlyginimas ar galimybė dirbti moderniame biure, bet ir įvertinimas, bendruomeniškumo jausmas, socialinių poreikių išpildymas ir, žinoma, galimybė augti profesinėje srityje.

Personalo skyrius turi didelę įtaką tokioms teigiamoms žmonių patirtims darbovietėje, pradedant nuo pagalbos darbuotojams jausti savo darbo prasmingumą iki palaikymo sprendžiant problemas dėl laiko ar kitų išteklių. Atsižvelgdami į kintančius darbuotojų poreikius, darbdaviai priversti ieškoti vis išradingesnių komandos motyvavimo sprendimų.

Įkvepiančios tradicijos

Specialistė pastebi, kad kasmetiniai renginiai įmonėse – gan dažna praktika, tačiau į ją pažvelgus plačiau, tradicija tampančiomis veiklomis galima sukurti daugiau pridėtinės vertės nei įprasta manyti. „Pavyzdžiui, kviesdami kolektyvą pasiklausyti išskirtinių visuomenės veikėjų istorijų, stengiamės, kad tai taptų ne tik įdomia patirtimi, bet ir puikia paskata išbandyti naujus hobius, atrasti naujas pokalbių temas ne tik tarp kolegų, bet ir draugų ar šeimos narių“, – teigia R. Šenauskienė.

Darbuotojai, paskatinti įkvepiančių istorijų, ne tik komfortabiliau jaučiasi darbo vietoje, bet ir mieliau imasi naujų užduočių, tampa labiau motyvuoti siekti užsibrėžtų tikslų tiek darbo, tiek asmeninėje aplinkoje, tad galutiniame rezultate laimi ir darbdavys, ir darbuotojas.

Bendros veiklos padeda pažinti žmones, skatina atvirumą ir draugiškus santykius tarp kolegų.

„Vaikų diena biure, Protų mūšis, boulingo turnyras, Pyragų diena ir įmonės kalėdiniai renginiai skatina žmones burtis bei puoselėti bendruomeniškumo jausmą. Bendros veiklos padeda pažinti žmones, skatina atvirumą ir draugiškus santykius tarp kolegų“, – atskleidžia personalo specialistė ir priduria, kad kuo daugiau kolektyvą suburiančių renginių organizuojama įmonėje, tuo stipresnis ryšys jungia darbuotojus. Tiesa, sėkmę čia lemia ir gebėjimas atrinkti geriausiai darbuotojų poreikius atspindinčias temas, tinkamai parinktas renginių formatas.

Po pernai metais didžiulės sėkmės sulaukusios vasaros uždarymo šventės, kai kulinarinių kelionių po egzotines šalis įspūdžiais pasidalinti įmonė kvietė Martyną Starkų ir Vytarą Radzevičių, nuspręsta ją pakartoti ir šiemet: „Šį kartą svečiai dalinosi dar negirdėtomis istorijomis iš kelionių po Aliaską, Užkaukazę ir kartu su darbuotojais gamino charčio sriubą. Tad šitaip šventei vienu metu suteikėme ir kitokį, įdomesnį formatą, ir tuo pačiu pratęsėme vasaros uždarymo švenčių tradiciją“, – džiaugėsi R. Šenauskienė.

Socialinė atsakomybė kuriama kartu

Žmonių noras daryti gera – ne tik populiarėjanti tendencija, tai natūralus modernios visuomenės poreikis.

Personalo projektų vadovė sako, kad vienas iš itin sėkmingų įmonės socialinės atsakomybės projektų yra kelis kartus per metus organizuojama kraujo donorystės akcija, suteikianti progą kraujo į nelaimę patekusiems tautiečiams padovanoti darbo metu, nė neišvykstant iš biuro.

„Pastebime didelį darbuotojų įsitraukimą – dažnai jie, praėjus kiek laiko, ima patys domėtis, kada vėl bus galima paaukoti kraujo. Nemažai darbuotojų tarp akcijų donoryste užsiima ir savarankiškai“, – sako ji.

Nuo 2015 metų, kai buvo surengta pirmoji kraujo donorystės akcija, „Kesko Senukai Lithuania“ jau paaukojo 124 litrus kraujo ir išgelbėjo ar padėjo pasveikti 825 pacientams. Per šį laikotarpį kraujo paaukojo net 275 darbuotojai. „Nesvarbu, ar esate naujas darbuotojas ar jau patyręs vadovas – donoro kėdėje visi lygūs, tai yra tikros komandos simbolis, – džiaugiasi akcijos dalyvių aktyvumu Personalo skyriaus projektų vadovė R. Šenauskienė.

Dar viena kilni iniciatyva „Kesko Senukai Lithuania“ biure – Pyragų diena. Tai tapo rudens tradicija, kurios metu įmonės darbuotojai vaišina vieni kitus namuose ruoštais pyragais ir renka lėšas aukojimui. Kolektyvas aktyviai įsitraukia į šią akciją ir tai parodo jų neabejingumą ir pavyzdingą požiūrį.

Personalo projektų vadovės teigimu, dažnai darbuotojams vienos socialinės krypties nepakanka. „Svarbiausia įmonėje – klausyti ir išgirsti, kokių veiklų pageidauja darbuotojai. Sulaukiame įvairių pasiūlymų, iniciatyvų, tad stengiamės pateisinti savo komandos lūkesčius. Vadovų palaikymas ir jų pačių dalyvavimas tokiose veiklose – raktas į sėkmingus socialinės atsakomybės projektus“, – pasakoja ji.

Seminarai – abipusė nauda

Darbo metu rengiamos plataus spektro paskaitos ir seminarai – bene populiariausia nefinansinė darbuotojų motyvavimo priemonė. Tačiau vis dažniau pasitaiko, jog darbdaviai mokymus pasitelkia ne tik kaip būdą darbuotojams suteikti naujų profesinių žinių, bet ir kaip galimybę praplėsti jų akiratį su darbu nesusijusiomis temomis. Pavyzdžiui, suteikti svarbios informacijos apie tuo metu visuomenėje vyraujančias, diskusijas keliančias aktualijas.

„Šiais metais ypač populiarios buvo seminarų temos apie būsimas finansines reformas, kurios turi įtakos ne tik darbuotojų, bet ir jų šeimų ateičiai. Taip pat didelio populiarumo susilaukė iniciatyvos, susijusios su sveika gyvensena. Matome, jog darbuotojai tai vertina“, – teigė R. Šenauskienė.

Į darbą – su šeima

R. Šenauskienės teigimu, darbuotojams patinka, kai į jų darbo veiklą bent trumpam gali įsitraukti ir šeimos nariai. Todėl šventės, kai darbuotojai kviečiami pramogauti biure su visa šeima – itin populiarios.

„Galimybė vaikus atsivesti į darbą, supažindinti su biuro aplinka ir plačiau papasakoti apie tai, ką tėtis ar mama jame veikia, suteikia galimybę plėsti vaikų akiratį. Tokias šeimos dienas darbe vainikuoja bendras piknikas lauke su pramogomis tėveliams ir jų mažiesiems“, – praktikomis dalinosi „Kesko Senukai Lithuania“ personalo specialistė.

Įmonė tradiciškai rengia „Grill dieną“, kurios metu skelbia vasaros terasos atidarymą arba uždarymą. „Šiemet šventę rengėme vasaros pradžioje, tad dedikavome ją Vaikų gynimo dienai. Nieko nuostabaus, kad didžiausias dėmesys čia buvo skirtas įvairioms vaikų ir tėvelių pramogoms. Sulaukėme didelio susidomėjimo, daug šiltų emocijų iš įmonės darbuotojų ir jų šeimų. Džiaugiamės, kad „Kesko Senukai Lithuania“ darbuotojai atvyko į darbą su vaikais, nes šią dieną buvo sujungti du skirtingi pasauliai – darbo ir šeimos gyvenimai. Vaikai turėjo progą susirasti naujų draugų, smagiai praleisti laiką ir išbandyti naujus dalykus. Manau, kad sujungus pramogas su edukacija ir kūrybiškomis veiklomis, pasiekėme visus džiuginantį rezultatą. Buvo daug įsimintinų akimirkų, kurios atsispindėjo darbuotojų ir vaikų veiduose bei paliko šiltą prisiminimą jų širdyse“, – pasakoja specialistė.

„Apskritai pastebime, jog vis daugiau darbuotojų nori būti atsakingi už įmonėje vykstančius procesus ir jaustis, kad jie yra bendruomenės dalis. Įvairūs renginiai padeda kurti bendruomeniškumo jausmą, todėl ketiname ir toliau puoselėti esamas bei kurti naujas tradicijas“, – teigia R. Šenauskienė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių