- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visame pasaulyje ir toliau stebimas augantis privačių prekių ženklų populiarumas. Ne išimtis ir Lietuvoje, pavyzdžiui, bent vieną „Extra Line“, „Farm Milk“, „Pormet“, „Ocean“ ar „Mio Rio“ prekę kiekvieną mėnesį į savo pirkinių krepšelį įsideda vidutiniškai apie 900 tūkst. prekybos tinklo „Maxima“ pirkėjų. Prognozuojama, kad privačių prekių ženklų populiarumo piktas dar tik priešakyje, o svarbiausias veiksnys tam – augantis vartotojų sąmoningumas, poreikis taupyti ir rinktis pigesnes alternatyvas, kurios kokybe nenusileidžia žinomų prekių ženklų produktams. Plačiau apie privačius prekių ženklų produktus ir kodėl juos verta vystyti, dalinasi lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ Pirkimų departamento vadovas Marius Tilmantas.
Privačių prekių ženklų įsitvirtinimas ir populiarumo augimas rinkoje rodo ir vis didėjantį prekybos tinklų sugebėjimą suderinti prekės kokybę su prieinamumu. Europoje, kur prekybos tinkluose parduodama apie 30–40 proc. privačių prekių ženklų prekių, o kai kuriose šalyse – net 50 proc., tampa akivaizdu, kad potencialo privačių prekių ženklų sektorius turi itin daug. Ne išimtis ir Lietuva.
Galimybė kasdienes ir aktualias prekes įsigyti už mažą kainą yra aktuali ir daugeliui „Maximos“ pirkėjų – tai išties įrodo augantis prekybos tinklo privačių prekių ženklų prekių populiarumas. Pavyzdžiui, „Extra Line“ linijos produktų pardavimai pirmąjį šių metų ketvirtį buvo beveik penktadaliu didesni nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Dažniausiai rinkdamiesi šio prekės ženklo produkciją pirkėjai už mažiausią kainą savo prekių grupėje prekybos tinkle įsigyja „Extra line“ cukraus ir saulėgrąžų aliejaus. Beveik dešimtadaliu per metus išaugo ir „Mio Rio“ prekės ženklo produktų, tarp kurių populiariausi buvo sausainiai ir sultys, paklausa.
Pirkėjai vis dažniau atranda ir įvertina kainos ir kokybės santykį
Kodėl pirkėjai vis dažniau renkasi privačių prekių ženklų produktus – priežastis, greičiausiai, yra gana praktiška – kurį laiką gyvendami ekonominio neapibrėžtumo laikais, vartotojai vis dažniau įprato ieškoti pigesnių alternatyvų, pradėjo sumaniau planuoti net ir kasdienius apsipirkimus.
Ilgametė patirtis mažmeninėje prekyboje parodė, kad rinkdamiesi prekę, pirkėjai labiausiai atkreipia dėmesį į jos kainą. Toliau pasirinkimo kriterijuose rikiuojasi prekės sudėtis ir skonis, o vis svarbesnę reikšmę pasirinkimui įgauna ir prekės kilmės šalis. Tad formuodami ir vystydami privačių prekių ženklų produktų asortimentą, stengiamės patenkinti ne tik jautrių bei vidutinio jautrumo kainai, tiek ir išrankių produkto sudėčiai bei skonio savybėms pirkėjų poreikius.
Marius Tilmantas. „Maximos“ archyvo nuotr.
Svarbu suprasti, kad privačių prekių ženklų produktų kaina yra mažesnė ne dėl to, kad į jų gamybą investuojama mažiau ar šių prekių kokybė yra žemesnė. Anaiptol – dažnu atveju privačių prekių ženklų produktai yra gaminami tose pačiose gamyklose, kaip ir žinomų prekių ženklų bei pasižymi kone identiška ar net geresne sudėtimi. Pasiūlyti vartotojams žinomiems prekių ženklams kokybe nenusileidžiančius privačių prekių ženklų produktus už mažesnę kainą leidžia tai, kad kur kas mažiau investuojama į privačių prekių ženklų reklamą ir žinomumo didinimą, lyginant su kitais, populiariais ir gerai žinomais prekių ženklais.
Pasiūlyti vartotojams žinomiems prekių ženklams kokybe nenusileidžiančius privačių prekių ženklų produktus už mažesnę kainą leidžia tai, kad kur kas mažiau investuojama į privačių prekių ženklų reklamą (...)
Privatūs prekių ženklai – svarbus įrankis valdant kainų augimą
Be to, vystyti privačius prekių ženklus prekybos tinklams pravartu ne vien dėl siekio patenkinti pirkėjų poreikius. Privatūs prekių ženklai yra ypatingai svarbus kainos indikatorius derantis su tiekėjais dėl prekių kainų bei siekiant suvaldyti kainų šuolius.
Savo privačių prekių ženklų produkciją pasitelkiame siekdami užtikrinti konkurencingas sąlygas. Periodiškai skelbiame konkursus savo privačių prekių ženklų gamintojams ieškodami kuo geresnių kainų ir sąlygų savo produkcijos gamybai. Tad nuolat lyginame ir tikriname kainos pokyčio argumentus, o tai kartu tampa ir svaria kainos indikacija derantis su tiekėjais ir gamintojais dėl kitų asortimente esančių prekių pirkimo kainų.
Tai, kad privatūs prekių ženklai vis dažniau atranda kelia į pirkėjų krepšelius ir įsitvirtina tarp kasdienių prekių pasirinkimų, įpareigoja šiame sektoriuje veikti ryžtingai. Nuolat gaudami tiek įvairių signalų rinkoje dėl brangstančių žaliavų ar gamybos kaštų, kurie turi įtakos galutinei prekės kainai, tiek kone kasdien susidurdami su realiu prekių pirkimo kainų kilimu iš tiekėjų, siekiame amortizuoti šiuos kainų šuolius pirkėjams, kad parduotuvių lentynose šiuos kainų pokyčius jie pajustų kuo mažiau.
Tad jau nuo rugpjūčio iki metų pabaigos įšaldėme prekybos tinklo privačių prekių ženklų – „Extra Line“, „Farm Milk“, „Pormet“, „Ocean“ ar „Mio Rio“ prekių ženklams priklausančių daugiau nei 280 maisto produktų reguliarias kainas – kad ir kas nutiktų, jos iki metų pabaigos nedidės, gali tik dar labiau sumažėti. Kainų įšalas yra reikšmingas pažadas daugybei pirkėjų, kurie sumaniai planuoja savo išlaidas ir siekia sutaupyti kasdieniuose apsipirkimuose bei vis dažniau renkasi privačių prekės ženklų produktus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Lietuvos geležinkeliai“ žlugdo verslą?
Privačios bendrovės iš „Lietuvos geležinkelių“ nuomotoje teritorijoje kilo gaisras. Tačiau bėdos tuo nesibaigė. Netrukus bendrovė sulaukė raginimo išsikelti. Verslininkai tai vadina spaudimu. ...
-
Ekspertė griauna mitus apie slidinėjimą Austrijoje: čia gerai praleisti laiką galite ir be slidžių1
Apie Austrijos slidinėjimo kurortus yra girdėjęs bene kiekvienas – čia žiemos sezonu atvyksta daugiau nei 10 mln. keliautojų iš viso pasaulio. Kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ produkto skyriaus vadybininkė Akvilė Barakauska...
-
RRT ataskaita: „Tele2“ išlaiko lyderystę, pagal klientų skaičių augo vienintelis rinkoje1
Lietuvos Respublikos Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) 2024 metų trečiojo ketvirčio ataskaitos duomenimis, „Tele2“ ir toliau išlaiko didžiausią mobiliojo ryšio rinkos dalį. Per pastąrąjį ketvirtį „Tele2“ b...
-
NKVC: nutraukus kabelį Suomijoje, incidentų Baltijos jūroje nefiksuota
Suomijai antradienį tiriant dar vieno šviesolaidinio interneto kabelio nutraukimą šalies žemyninėje dalyje, Nacionalinis krizių valdymo centras (NKVC) teigia su Lietuvos kabeliais susijusių incidentų Baltijos jūroje nefiksuojantis. ...
-
Kitąmet daugės „Swiss“ skrydžių tarp Vilniaus ir Ciuricho
Šveicarijos oro bendrovė „Swiss International Air Lines“ 2025 metais dažniau skraidins tarp Vilniaus ir Ciuricho. ...
-
Teismas: FNTT turės iš naujo spręsti dėl „BMZ Baltijos“ 7 mln. eurų skolos baltarusiams
Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnyba (FNTT) turės iš naujo spręsti, ar leisti į sankcionuojamų įmonių sąrašą įtrauktai Šiaulių metalo gaminių tiekėjai „BMZ-Baltija“ sumokėti beveik 7 mln. eurų skolą Bal...
-
Vilniuje paklausa toliau auga, kituose didmiesčiuose prieš metų pabaigą – stabtelėjimas
Išankstiniais kūrybiškų NT projektų ir vietokūros kompanijos „Citus“ analitikų duomenimis, per lapkritį Vilniaus pirminėje būsto rinkoje sudaryti 387, Kaune – 46, Klaipėdoje – 10 sandorių. Prieš metus, 202...
-
Teismas imasi „Foxpay“ akcininkės I. Trinkūnaitės ir Vyriausybės bylos2
Regionų administracinis teismas antradienį po pietų pradeda nagrinėti mokėjimo įmonės „Foxpay“ akcininkės Ievos Trinkūnaitės skundą Vyriausybei ir Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijai. ...
-
„Litgrid“ ties elektros liniją nuo Žirmūnų iki Naujosios Vilnios1
Stiprinant Vilniaus elektros tinklą, bendrovė „Litgrid“iki 2031-ųjų ketina nutiesti naują maždaug 15 kilometrų ilgio kabelį nuo Žirmūnų iki Naujosios Vilnios. ...
-
Ukrainos „Join UP!“ po metų skraidins turistus iš Palangos į Egiptą4
Lietuvoje jau veikianti Ukrainos kelionių agentūra „Join UP! Baltic“ 2025-ųjų rugsėjį planuoja pradėti užsakomuosius skrydžius iš Palangos į Egipto kurortą Šarm aš Šeichą. ...